Page 293 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 293
Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike
ključnih konceptov, ki jih je podajal tutor in so pomembni za delovanje robo-
ta. Ti vključujejo načine povezovanja elementov in razumevanje programske
kode. Podane razlage so jim pomagale bolje razumeti zahtevne tehnične vi-
dike in jih uspešno uporabiti pri svojih projektih. Primeri pozitivnih izkušenj
vključujejo študenta, ki je navedel, da mu je tutor pomagal napisati kodo za
izogibanje oviram. Po prejetju osnovne kode jo je prilagodil in vključil svoje
ideje, kar mu je omogočilo boljše razumevanje programske logike. Drug štu-
dent je omenil, da mu je tutor predstavil in razložil delovanje prej nepoznanih
programskih funkcij, ki jih je uporabil za upočasnitev robota. Študentje so iz-
postavili še en ključen vidik, in sicer podajanje referenc iz študijskega gradiva
in spletnih virov, kar jim je omogočilo boljše razumevanje kompleksnih te-
matik. Ta funkcionalnost je bila ocenjena kot ena najuporabnejših za uspešno
samostojno delo.
Nekateri študentje so imeli težave z obsežnostjo odgovorov, saj so bili ti
pogosto predolgi in nepregledni, kar je oteževalo iskanje bistva. Poleg tega
so nekateri opozorili na nezadostno specifičnost odgovorov, kar je povzročilo
frustracije pri reševanju nalog. Eden od študentov je izpostavil, da je tutor
pogosto ponujal preveč informacij, ki niso bile neposredno uporabne za nje-
govo specifično vprašanje. Študent z negativno izkušnjo je tutorja ocenil z 1.
Poudaril je, da je bila uporaba prezapletena in da ni imel časa za razumevanje
dolgotrajnih odgovorov.
Kljub nekaterim kritikam je večina študentov tutorja ocenila kot koristno
orodje, ki je izboljšalo njihovo samostojnost in razumevanje tehničnih kon-
ceptov. Večina bi ga še naprej uporabljala za namene učenja robotike ter ga
priporočila drugim študentom. Zaključimo lahko, da je tutor dobro dopolnil
tradicionalno podporo učiteljev in prispeval k njihovemu napredku.
Glavne ugotovitve
Rezultati raziskave kažejo, da so študentje s pomočjo tutorja uspešno reševali
težave, s katerimi so se soočali pri projektih iz robotike. Kljub pogostemu pris-
topu »copy-paste« je narava nekonsistentnih rezultatov, ki jih tak način dela
pogosto prinese, študente prisilila v podrobnejšo analizo programske kode,
kar je pripomoglo k njihovemu razumevanju in razvoju tehničnih veščin. Tu-
tor se je izkazal kot ključna podpora, ki je študentom omogočila samostojnej-
še delo in hitrejše napredovanje.
Največja pridobitev pa je bila na strani učitelja, ki se je iz vloge gasilca težav
premaknil v opazovalca in analitika učnega procesa. Sprostitev časa in ener-
gije učitelja je omogočila celostnejši pregled nad projektnim delom, s čimer
je lahko bolje prepoznal širše vzorce in strateško prilagodil učni proces. To
293