Page 293 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 293

Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike

             ključnih konceptov, ki jih je podajal tutor in so pomembni za delovanje robo-
             ta. Ti vključujejo načine povezovanja elementov in razumevanje programske
             kode. Podane razlage so jim pomagale bolje razumeti zahtevne tehnične vi-
             dike in jih uspešno uporabiti pri svojih projektih. Primeri pozitivnih izkušenj
             vključujejo študenta, ki je navedel, da mu je tutor pomagal napisati kodo za
             izogibanje oviram. Po prejetju osnovne kode jo je prilagodil in vključil svoje
             ideje, kar mu je omogočilo boljše razumevanje programske logike. Drug štu-
             dent je omenil, da mu je tutor predstavil in razložil delovanje prej nepoznanih
             programskih funkcij, ki jih je uporabil za upočasnitev robota. Študentje so iz-
             postavili še en ključen vidik, in sicer podajanje referenc iz študijskega gradiva
             in spletnih virov, kar jim je omogočilo boljše razumevanje kompleksnih te-
             matik. Ta funkcionalnost je bila ocenjena kot ena najuporabnejših za uspešno
             samostojno delo.
               Nekateri študentje so imeli težave z obsežnostjo odgovorov, saj so bili ti
             pogosto predolgi in nepregledni, kar je oteževalo iskanje bistva. Poleg tega
             so nekateri opozorili na nezadostno specifičnost odgovorov, kar je povzročilo
             frustracije pri reševanju nalog. Eden od študentov je izpostavil, da je tutor
             pogosto ponujal preveč informacij, ki niso bile neposredno uporabne za nje-
             govo specifično vprašanje. Študent z negativno izkušnjo je tutorja ocenil z 1.
             Poudaril je, da je bila uporaba prezapletena in da ni imel časa za razumevanje
             dolgotrajnih odgovorov.
               Kljub nekaterim kritikam je večina študentov tutorja ocenila kot koristno
             orodje, ki je izboljšalo njihovo samostojnost in razumevanje tehničnih kon-
             ceptov. Večina bi ga še naprej uporabljala za namene učenja robotike ter ga
             priporočila drugim študentom. Zaključimo lahko, da je tutor dobro dopolnil
             tradicionalno podporo učiteljev in prispeval k njihovemu napredku.

             Glavne ugotovitve
             Rezultati raziskave kažejo, da so študentje s pomočjo tutorja uspešno reševali
             težave, s katerimi so se soočali pri projektih iz robotike. Kljub pogostemu pris-
             topu »copy-paste« je narava nekonsistentnih rezultatov, ki jih tak način dela
             pogosto prinese, študente prisilila v podrobnejšo analizo programske kode,
             kar je pripomoglo k njihovemu razumevanju in razvoju tehničnih veščin. Tu-
             tor se je izkazal kot ključna podpora, ki je študentom omogočila samostojnej-
             še delo in hitrejše napredovanje.
               Največja pridobitev pa je bila na strani učitelja, ki se je iz vloge gasilca težav
             premaknil v opazovalca in analitika učnega procesa. Sprostitev časa in ener-
             gije učitelja je omogočila celostnejši pregled nad projektnim delom, s čimer
             je lahko bolje prepoznal širše vzorce in strateško prilagodil učni proces. To


                                                                           293
   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297   298