Page 297 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 297
Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike
vprašanji za samoevalvacijo, se študentje pogosto niso odzvali na ta vpraša-
nja, kar kaže na pomanjkanje motivacije za refleksijo in poglobljeno učenje.
Ta izziv odpira vprašanje, kako dodatno prilagoditi tutorja, da bi spodbujal
analitičnejši in bolj angažiran pristop k učenju.
Ena ključnih ugotovitev raziskave je bila, da je prehod na strežniško obliko,
čeprav prvotno ni bil načrtovan, izjemno povečal vrednost orodja. Strežniška
arhitektura je učiteljem omogočila poglobljenejši vpogled v učni proces, kar
je še posebej pomembno pri projektnem delu, kjer je proces močno indivi-
dualiziran. Ta oblika je učiteljem omogočila spremljanje napredka v realnem
času, prepoznavanje težav in napačnih predstav ter prilagajanje pouka na
podlagi zbranih podatkov. Strežniška oblika je tudi ponudila priložnost za
sistematično analizo pogostih vprašanj, kar odpira možnosti za izboljšanje
učnih načrtov in metodologij v prihodnjih izvedbah predmeta.
Na podlagi ugotovitev raziskave bi bilo smiselno prilagoditi projektne na-
loge tako, da bi bile razčlenjene na več manjših, obvladljivih delov. Napre-
dovanje v naslednjo fazo projekta bi bilo pogojeno s pravilno rešenim vpra-
šalnikom ali nalogo, kar bi študente spodbudilo k razumevanju in refleksiji.
Ta pristop bi lahko zmanjšal uporabo pristopa »copy-paste« in prispeval k
poglobljenejšemu usvajanju znanja.
Raziskava ponuja dragocene vpoglede v uporabo tutorja, vendar tudi
osvetljuje izzive, ki jih je treba nasloviti v prihodnjih raziskavah in implemen-
tacijah. Kljub omejitvam raziskave trenutni rezultati potrjujejo velik potencial
GUI-tutorjev za podporo projektno usmerjenemu učenju, zlasti v tehničnih
disciplinah. V prihodnje bo treba nadalje raziskovati, kako optimizirati funkci-
onalnosti tutorja in izboljšati učne izkušnje študentov.
Literatura
Bastani, H., Bastani, O., Sungu, A., Ge, H., Kabakcı, O., in Mariman, R. (2024). Generative
AI can harm learning. Social Science Research Network. https://papers.ssrn.com
/sol3/papers.cfm?abstract_id=4895486
Chen, Y., Jensen, S., Albert, L. J., Gupta, S. in Lee, T. (2023) Artificial intelligence (AI)
student assistants in the classroom: Designing chatbots to support student
success. Information Systems Frontiers, 25, 161–182.
Chipantiza, N., Palma, H., in Morocho, L. (2024). Systematic analysis of artificial intel-
ligence integration in robotics learning in secondary education. Universidad
Ciencia y Tecnología, 28(123), 111–121.
Fatimah, S., Sarwi, S., in Haryani, S. (2024). Artificial intelligence in STEM education:
A bibliometric analysis. International Journal of Multicultural and Multireligious
Understanding, 11(1), 186–200.
297