Page 297 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 297

Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike

             vprašanji za samoevalvacijo, se študentje pogosto niso odzvali na ta vpraša-
             nja, kar kaže na pomanjkanje motivacije za refleksijo in poglobljeno učenje.
             Ta izziv odpira vprašanje, kako dodatno prilagoditi tutorja, da bi spodbujal
             analitičnejši in bolj angažiran pristop k učenju.
               Ena ključnih ugotovitev raziskave je bila, da je prehod na strežniško obliko,
             čeprav prvotno ni bil načrtovan, izjemno povečal vrednost orodja. Strežniška
             arhitektura je učiteljem omogočila poglobljenejši vpogled v učni proces, kar
             je še posebej pomembno pri projektnem delu, kjer je proces močno indivi-
             dualiziran. Ta oblika je učiteljem omogočila spremljanje napredka v realnem
             času, prepoznavanje težav in napačnih predstav ter prilagajanje pouka na
             podlagi zbranih podatkov. Strežniška oblika je tudi ponudila priložnost za
             sistematično analizo pogostih vprašanj, kar odpira možnosti za izboljšanje
             učnih načrtov in metodologij v prihodnjih izvedbah predmeta.
               Na podlagi ugotovitev raziskave bi bilo smiselno prilagoditi projektne na-
             loge tako, da bi bile razčlenjene na več manjših, obvladljivih delov. Napre-
             dovanje v naslednjo fazo projekta bi bilo pogojeno s pravilno rešenim vpra-
             šalnikom ali nalogo, kar bi študente spodbudilo k razumevanju in refleksiji.
             Ta pristop bi lahko zmanjšal uporabo pristopa »copy-paste« in prispeval k
             poglobljenejšemu usvajanju znanja.
               Raziskava ponuja dragocene vpoglede v uporabo tutorja, vendar tudi
             osvetljuje izzive, ki jih je treba nasloviti v prihodnjih raziskavah in implemen-
             tacijah. Kljub omejitvam raziskave trenutni rezultati potrjujejo velik potencial
             GUI-tutorjev za podporo projektno usmerjenemu učenju, zlasti v tehničnih
             disciplinah. V prihodnje bo treba nadalje raziskovati, kako optimizirati funkci-
             onalnosti tutorja in izboljšati učne izkušnje študentov.

             Literatura
             Bastani, H., Bastani, O., Sungu, A., Ge, H., Kabakcı, O., in Mariman, R. (2024). Generative
                 AI can harm learning. Social Science Research Network. https://papers.ssrn.com
                 /sol3/papers.cfm?abstract_id=4895486
             Chen, Y., Jensen, S., Albert, L. J., Gupta, S. in Lee, T. (2023) Artificial intelligence (AI)
                 student assistants in the classroom: Designing chatbots to support student
                 success. Information Systems Frontiers, 25, 161–182.
             Chipantiza, N., Palma, H., in Morocho, L. (2024). Systematic analysis of artificial intel-
                 ligence integration in robotics learning in secondary education. Universidad
                 Ciencia y Tecnología, 28(123), 111–121.
             Fatimah, S., Sarwi, S., in Haryani, S. (2024). Artificial intelligence in STEM education:
                 A bibliometric analysis. International Journal of Multicultural and Multireligious
                 Understanding, 11(1), 186–200.




                                                                           297
   292   293   294   295   296   297   298   299   300   301   302