Page 292 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 292
David Rihtaršič in Rok Gabrovšek
rešitve, so študente pogosto preobremenili in tega so se tudi zavedali:
»This example is too complicated.« Študentje so zato kopirali le bistve-
ne dele kode in jih neposredno vključili v projekt.
− Pristop »copy-paste« k reševanju težav: Študentje so pogosto izvajali teh-
niko »copy-paste« brez predhodnega analiziranja kode. Tako so naleteli
na pogoste napake podvajanja imena funkcij, niso razumeli, na katero
mesto naj novo kodo vgradijo ...
− Personalizacija interakcije: Erasmusovi študentje so izpostavili prednost
uporabe tutorja v svojem maternem jeziku (npr. »Can you say that in
Slovak?«), kar je izboljšalo njihovo razumevanje in omogočilo bolj per-
sonaliziran učni proces. Prav tako so si upali zastaviti vprašanja, ki bi
jih pri profesorju sicer morda preskočili, ker so se zavedali, da gre za
osnovna vprašanja, ki so jih na predavanjih obravnavali večkrat: »How
can I measure the value from the IR sensor?«
Interakcija med študenti in tutorjem je bila večinoma takšna, kot bi jo
pričakovali v komunikaciji med študenti in učiteljem. Študentje so pogosto
iskali konkretne rešitve za svoje težave, postavljali osnovna vprašanja in se
opirali na tutorjeve odgovore pri napredovanju v projektu. Ključna razlika pa
je bila v zmanjšanju neposrednega bremena za učitelja, ki je v preteklih letih
težko zagotavljal sprotno pomoč vsem študentom. V tem eksperimentu je
tutor prevzel velik del podpornih nalog, kar je učitelju omogočilo, da je delo
študentov spremljal v bolj opazovalni vlogi. Namesto da bi neprestano reše-
val težave in odgovarjal na vprašanja, je lahko učitelj prepoznal širše vzorce
in se osredotočil na strateške prilagoditve učnega procesa. Ta sprememba je
prispevala k učinkovitejšemu in manj stresnemu okolju tako za študente kot
za učitelja.
Povratne informacije študentov
Študentje so tutorja v povprečju ocenili s 3,8 na lestvici od 1 do 6, pri čemer so
se ocene gibale od najnižje, 1, do najvišje, 6, kar kaže na raznolikost izkušenj.
Ena izmed prednosti uporabe tutorja je bila možnost komunikacije v raz-
ličnih jezikih, kar je bilo še posebej pomembno za skupino študentov iz raz-
ličnih držav. Ta funkcionalnost jim je omogočila lažje razumevanje strokovnih
izrazov v maternem jeziku in s tem boljše razumevanje nalog. Poleg tega so
pohvalili takojšnjo odzivnost tutorja, kar je bilo še posebej koristno pri pos-
tavljanju preprostih vprašanjih ali v situacijah, ko učitelj ni bil na voljo. Tutor
jih je spodbujal k premisleku o reševanju težav in ponujal smernice za prema-
govanje konkretnih izzivov. Študentje so bili prav tako zadovoljni z razlagami
292