Page 292 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 292

David Rihtaršič in Rok Gabrovšek

                       rešitve, so študente pogosto preobremenili in tega so se tudi zavedali:
                       »This example is too complicated.« Študentje so zato kopirali le bistve-
                       ne dele kode in jih neposredno vključili v projekt.
                        − Pristop »copy-paste« k reševanju težav: Študentje so pogosto izvajali teh-
                       niko »copy-paste« brez predhodnega analiziranja kode. Tako so naleteli
                       na pogoste napake podvajanja imena funkcij, niso razumeli, na katero
                       mesto naj novo kodo vgradijo ...
                        − Personalizacija interakcije: Erasmusovi študentje so izpostavili prednost
                       uporabe tutorja v svojem maternem jeziku (npr. »Can you say that in
                       Slovak?«), kar je izboljšalo njihovo razumevanje in omogočilo bolj per-
                       sonaliziran učni proces. Prav tako so si upali zastaviti vprašanja, ki bi
                       jih pri profesorju sicer morda preskočili, ker so se zavedali, da gre za
                       osnovna vprašanja, ki so jih na predavanjih obravnavali večkrat: »How
                       can I measure the value from the IR sensor?«


                    Interakcija med študenti in tutorjem je bila večinoma takšna, kot bi jo
                  pričakovali v komunikaciji med študenti in učiteljem. Študentje so pogosto
                  iskali konkretne rešitve za svoje težave, postavljali osnovna vprašanja in se
                  opirali na tutorjeve odgovore pri napredovanju v projektu. Ključna razlika pa
                  je bila v zmanjšanju neposrednega bremena za učitelja, ki je v preteklih letih
                  težko zagotavljal sprotno pomoč vsem študentom. V tem eksperimentu je
                  tutor prevzel velik del podpornih nalog, kar je učitelju omogočilo, da je delo
                  študentov spremljal v bolj opazovalni vlogi. Namesto da bi neprestano reše-
                  val težave in odgovarjal na vprašanja, je lahko učitelj prepoznal širše vzorce
                  in se osredotočil na strateške prilagoditve učnega procesa. Ta sprememba je
                  prispevala k učinkovitejšemu in manj stresnemu okolju tako za študente kot
                  za učitelja.

                  Povratne informacije študentov
                  Študentje so tutorja v povprečju ocenili s 3,8 na lestvici od 1 do 6, pri čemer so
                  se ocene gibale od najnižje, 1, do najvišje, 6, kar kaže na raznolikost izkušenj.
                    Ena izmed prednosti uporabe tutorja je bila možnost komunikacije v raz-
                  ličnih jezikih, kar je bilo še posebej pomembno za skupino študentov iz raz-
                  ličnih držav. Ta funkcionalnost jim je omogočila lažje razumevanje strokovnih
                  izrazov v maternem jeziku in s tem boljše razumevanje nalog. Poleg tega so
                  pohvalili takojšnjo odzivnost tutorja, kar je bilo še posebej koristno pri pos-
                  tavljanju preprostih vprašanjih ali v situacijah, ko učitelj ni bil na voljo. Tutor
                  jih je spodbujal k premisleku o reševanju težav in ponujal smernice za prema-
                  govanje konkretnih izzivov. Študentje so bili prav tako zadovoljni z razlagami


                  292
   287   288   289   290   291   292   293   294   295   296   297