Page 289 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 289

Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike

                  časa ugasnilo, je moral robot najti novo najsvetlejšo točko in ponoviti
                  algoritme.
                   − Robotski sesalnik: Robot je moral naključno raziskovati prostor, prepoz-
                  nati temnejša področja podlage in se tam zadržati dlje časa, hkrati pa
                  obiti morebitne ovire.
                   − Cestni čistilec: Robot je sledil črti in s poti odstranjeval ovire, nato pa
                  nadaljeval s sledenjem črti.
                   − Reševalec labirinta: Robot je navigiral po labirintu do označenega cilja s
                  kombinacijo algoritmov za sledenje liniji in zaznavanje sten. Ko je našel
                  označeno mesto v labirintu, pa se je lahko ustavil in prekinil z delova-
                  njem.


               Za izdelavo svojih projektov so imeli študentje na voljo štiri tedne po štiri
             šolske ure. Med celotnim obdobjem so lahko uporabljali ali pomoč učitelja,
             če jim je bil ta na voljo, ali aplikacijo za pogovor s tutorjem. Vsak teden smo
             pregledali in analizirali pogovore med študenti in tutorjem. Ta analiza je omo-
             gočila identifikacijo težav in potreb po prilagoditvah slednjega. Ključne iz-
             boljšave, izvedene med procesom, so vključevale:

                   − razčlenjevanje nalog: naloge so bile razdeljene na manjše, obvladljivej-
                  še sklope, kar je študentom omogočilo postopno reševanje problemov;
                   − vprašanja za samoevalvacijo: tutor je po zaključku vsakega sklopa štu-
                  dentom postavil vprašanja za preverjanje razumevanja, kar je spodbu-
                  dilo kritično razmišljanje;
                   − usmerjanje v literaturo: dodana so bila usmerjena navodila, ki so štu-
                  dente opozorila na specifične vsebine v gradivu, obravnavanem med
                  predavanji;
                   − prilagoditev uporabniškega vmesnika: tutorjeva komunikacija se je v
                  začetnih tednih odvijala preko terminalnega okna, kar se je izkazalo
                  za manj prijazno do uporabnikov; sredi projekta smo prešli na spletno
                  aplikacijo, ki je omogočala preglednejšo interakcijo z uporabo označb
                  »markdown« za bolj strukturirane odgovore; poleg tega je bila doda-
                  na funkcionalnost za učitelje, ki jim je omogočala sprotno spremljanje
                  pogovorov med študenti in tutorjem – ta funkcija je omogočila hitrejše
                  prepoznavanje morebitnih težav in usmerjanje študentov, kadar so se
                  soočili z napačnimi razlagami ali koncepti.


               Proces smo zaključili z vprašalnikom, kjer so študentje podali kvalitativno
             mnenje o uporabi tutorja GUI. Vprašalnik je zajemal oceno uporabnosti tutor-


                                                                           289
   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294