Page 291 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 291
Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike
Rezultati
Analiza podatkov, zbranih v raziskavi, razkriva vzorce in ključne vidike upo-
rabe tutorja pri projektih iz robotike. Rezultati temeljijo na pregledih pogo-
vorov med študenti in tutorjem ter povratnih informacijah iz kvalitativnega
vprašalnika. Ti podatki osvetljujejo, kako so študentje uporabljali tutorja, s
kakšnimi izzivi so se soočali ter kako so prilagoditve tutorja vplivale na njihov
učni proces in uspešnost pri projektih. V nadaljevanju so predstavljene ugo-
tovitve glede interakcije med študenti in tutorjem ter drugi ključni rezultati
raziskave.
Interakcije med študenti in tutorjem
Na podlagi analize pogovorov med študenti in tutorjem so bili opaženi nas-
lednji vzorci, ki prikazujejo tako učinke kot izzive pri uporabi tutorja v projek-
tu robotike:
− Ambiciozen začetek vprašanj: Študentje so pogosto začeli z vprašanji,
ki so od tutorja pričakovali celovite rešitve že v prvem odgovoru, npr.
»What codes do I need to make a robot vacuum?« To nakazuje zače-
tno težnjo študentov, da iščejo neposredne rešitve brez lastne analize
prob lema.
− Slaba definicija vprašanj: Pogosto zastavljena vprašanja, kot npr. »How
do I turn on the 2 resistors?«, so bila premalo specifična ali celo napač-
na, nelogična. To kaže na nezadostno predznanje študentov, ki niso
znali jasno opredeliti, kaj točno želijo od tutorja. Tako lahko celo ločimo
študente po znanju. Npr., pri enem študentu, ki si s tutorjem niti ni po-
magal do konca projekta, lahko že v prvih vprašanjih najdemo zelo cilj-
no usmerjena vprašanja oz. trditve: »I am using RobDuino modul and I
wired the motors to D7, D6 and D5, D4.«
− Izogibanje vprašanjem za samoevalvacijo: Študentje so pogosto igno-
rirali tutorjeva vprašanja za preverjanje njihovega znanja; če jim je tu-
tor npr. zastavil vprašanje »What do you think will happen if you set
the PWM value to 255?«, nanj niso odgovorili, pa čeprav bi jim tutor še
enkrat razložil vsebino. To nakazuje nizko motivacijo za analizo odgo-
vorov in pridobivanje novega znanja ter preferiranje hitrega napredo-
vanja k rešitvam. Nekateri so celo tutorja opremili z dodatnimi navodili,
naj teh vprašanj niti ne postavlja: »Can you skip the questions at the
end?«
− Miselna preobremenitev zaradi kompleksnosti odgovorov: Daljši odgo-
vori, ki so vključevali več novih konceptov ali kompleksne programske
291