Page 287 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 287
Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike
jasnjevanju konceptov. Uporabljeni GUI-tutor je bil sproti prilagajan glede na
povratne informacije, zbrane med interakcijami s študenti. S prilagoditvami
smo poskušali izboljšati njegovo uporabnost, natančnost odgovorov in spo-
sobnost vodenja študentov skozi učni proces.
Prilagoditev GUI-tutorja
GUI tutor (v nadaljevanju tudi tutor), uporabljen pri projektih iz robotike, je
bil naš prvi namenski tutor, posebej zasnovan za podporo študentom pri teh-
ničnih projektih. Zaradi inovativnosti pristopa in omejenega časa za razvoj
je bil tutor zasnovan kot prilagodljivo orodje, ki smo ga sproti izboljševali na
podlagi povratnih informacij in opažanj iz interakcij s študenti. Ključne prila-
goditve so vključevale vsebinsko in didaktično obogatitev tutorja, da bi čim
bolje ustrezal specifičnim potrebam predmeta Robotika. Izpostavimo lahko
naslednje ključne prilagoditve s primeri navodil1 v umaknjenih odstavkih:
Vsebinski dodatki: Tutor je bil opremljen z literaturo in gradivom, ki so ga štu-
dentje že obravnavali v uvodnem delu predmeta. To je zagotovilo, da so bili od-
govori tutorja v skladu z obstoječim znanjem študentov in s tehničnimi zahte-
vami projekta. Takšen pristop je zmanjšal tveganje za zmedo zaradi neskladij
med obravnavano vsebino in vsebino, ki jo najdemo drugod po spletu.
[V]sebino črpa iz knjige: Experiential Learning of Robotics in iz spletne
strani: https://davidrihtarsic.github.io/Experiental_Learning_of_Robotics/.
Pri podajanju primerov, razlag ali kodnih izsekov naj uporabi le
komponente in materiale, ki so del učnega načrta [...].
Didaktična nadgradnja: Upoštevali smo pomanjkljivosti splošnega orodja
ChatGPT, ki mu primanjkuje specifičnih didaktičnih navodil. Tutor je bil obo-
gaten s teorijo izkustvenega učenja in z integracijo Kolbovega učnega cikla
(KUC). Cilj je bil podpirati študente v štirih ključnih fazah učenja: pri konkretni
izkušnji, refleksiji, konceptualizaciji in eksperimentiranju.
[P]omaga študentu pri izvedbi projekta iz robotike, s poudarkom na
sledenju Kolbovemu učnemu ciklu. Pomočnik vodi študenta skozi štiri
ključne faze [...]. Vse faze naj bodo eksplicitno izpostavljene in očitne.
Struktura navodil: Navodila tutorja so bila zasnovana tako, da so študenta
vodila korak za korakom pri reševanju problema. Najprej ga je tutor seznanil
1 Primeri so del računalniškega programa AI tutor, ki je poleg ostale kode vseboval tudi vsebinsko-di-
daktična navodila, s katerimi smo ga prilagodili našim potrebam poučevanja. Ta navodila praktično
pokažejo, kako lahko isto orodje prilagodimo svojim potrebam. Program je dostopen na: https://
github.com/davidrihtarsic/AI_tutor
287