Page 287 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 287

Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike

             jasnjevanju konceptov. Uporabljeni GUI-tutor je bil sproti prilagajan glede na
             povratne informacije, zbrane med interakcijami s študenti. S prilagoditvami
             smo poskušali izboljšati njegovo uporabnost, natančnost odgovorov in spo-
             sobnost vodenja študentov skozi učni proces.


             Prilagoditev GUI-tutorja
             GUI tutor (v nadaljevanju tudi tutor), uporabljen pri projektih iz robotike, je
             bil naš prvi namenski tutor, posebej zasnovan za podporo študentom pri teh-
             ničnih projektih. Zaradi inovativnosti pristopa in omejenega časa za razvoj
             je bil tutor zasnovan kot prilagodljivo orodje, ki smo ga sproti izboljševali na
             podlagi povratnih informacij in opažanj iz interakcij s študenti. Ključne prila-
             goditve so vključevale vsebinsko in didaktično obogatitev tutorja, da bi čim
             bolje ustrezal specifičnim potrebam predmeta Robotika. Izpostavimo lahko
             naslednje ključne prilagoditve s primeri navodil1 v umaknjenih odstavkih:
               Vsebinski dodatki: Tutor je bil opremljen z literaturo in gradivom, ki so ga štu-
             dentje že obravnavali v uvodnem delu predmeta. To je zagotovilo, da so bili od-
             govori tutorja v skladu z obstoječim znanjem študentov in s tehničnimi zahte-
             vami projekta. Takšen pristop je zmanjšal tveganje za zmedo zaradi neskladij
             med obravnavano vsebino in vsebino, ki jo najdemo drugod po spletu.
                  [V]sebino črpa iz knjige: Experiential Learning of Robotics in iz spletne
                  strani: https://davidrihtarsic.github.io/Experiental_Learning_of_Robotics/.
                  Pri podajanju primerov, razlag ali kodnih izsekov naj uporabi le
                  komponente in materiale, ki so del učnega načrta [...].

               Didaktična nadgradnja: Upoštevali smo pomanjkljivosti splošnega orodja
             ChatGPT, ki mu primanjkuje specifičnih didaktičnih navodil. Tutor je bil obo-
             gaten s teorijo izkustvenega učenja in z integracijo Kolbovega učnega cikla
             (KUC). Cilj je bil podpirati študente v štirih ključnih fazah učenja: pri konkretni
             izkušnji, refleksiji, konceptualizaciji in eksperimentiranju.

                  [P]omaga študentu pri izvedbi projekta iz robotike, s poudarkom na
                  sledenju Kolbovemu učnemu ciklu. Pomočnik vodi študenta skozi štiri
                  ključne faze [...]. Vse faze naj bodo eksplicitno izpostavljene in očitne.

               Struktura navodil: Navodila tutorja so bila zasnovana tako, da so študenta
             vodila korak za korakom pri reševanju problema. Najprej ga je tutor seznanil


       1 Primeri so del računalniškega programa AI tutor, ki je poleg ostale kode vseboval tudi vsebinsko-di-
        daktična navodila, s katerimi smo ga prilagodili našim potrebam poučevanja. Ta navodila praktično
        pokažejo, kako lahko isto orodje prilagodimo svojim potrebam. Program je dostopen na: https://
        github.com/davidrihtarsic/AI_tutor


                                                                            287
   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291   292