Page 286 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 286

David Rihtaršič in Rok Gabrovšek

                  in učitelji razvijejo kompetence, kot sta digitalna pismenost ter sposobnost
                  preverjanja informacij iz različnih virov (Kharrufa in Johnson, 2024).
                    Uporaba GUI mora biti premišljena in uravnotežena, saj lahko le tako pris-
                  peva k izboljšanju izobraževanja. Hkrati je treba paziti, da se izogne negativ-
                  nim vplivom, kot sta zmanjšanje ustvarjalnosti in oblikovanje napačnih pre-
                  pričanj (Tlili idr., 2023).
                    Glede na trenutni teoretični pregled lahko ugotovimo, da osnovnemu
                  orodju  ChatGPT  primanjkuje  didaktičnih  in  specifičnih  navodil  za  izvedbo
                  različnih projektov. Zato je bil cilj te raziskave razviti in oceniti prilagojenega
                  GUI-tutorja, ki bi nudil hitro in specifično pomoč študentom pri projektih iz
                  robotike. Ključno raziskovalno vprašanje, ki ga naslavljamo, je: Kako lahko iz-
                  boljšamo izkušnjo samostojnega učenja s prilagojenimi GUI-tutorji?

                  Metodologija
                  Raziskava je bila osredotočena na uporabo GUI-tutorja pri projektih iz robo-
                  tike. Njen namen je bil preučiti, kako lahko prilagojeni GUI-tutor podpira štu-
                  dente pri samostojnem reševanju tehničnih izzivov in prispeva k njihovemu
                  učnemu procesu. Raziskava je vključevala uvedbo GUI-tutorja v praktični del
                  predmeta Robotika, ki je bil zasnovan kot projektno usmerjeno učenje.
                    Cilji raziskave so bili:


                        − preveriti uporabnost in učinkovitost GUI-tutorja pri podpori študen-
                       tom pri tehničnih projektih;
                        − identificirati morebitne pomanjkljivosti GUI-tutorja in jih sproti naslovi-
                       ti z ustreznimi prilagoditvami;
                        − zbrati povratne informacije od študentov o njihovem dojemanju GUI-
                       -tutorja, njegovi uporabnosti in vplivu na njihov učni proces.


                  Projekti iz robotike
                  Raziskava je potekala v okviru rednih laboratorijskih srečanj pri predmetu
                  Robotika in je bila namenjena testiranju osnovnih funkcionalnosti GUI-tutor-
                  ja ter ocenjevanju njegovega vpliva na samostojno delo študentov. Študenti
                  so pred začetkom projektnega dela deset tednov obravnavali ključne vsebi-
                  ne preko izkustvenega učenja, kjer so spoznavali osnove programskega jezi-
                  ka C++, uporabo krmilnika Arduino UNO z modulom RobDuino, senzorje in
                  aktuatorje ter osnovna načela delovanja mobilnih robotov.
                    GUI-tutorja smo vključili v zadnjih štirih tednih izvajanja predmeta, ko so
                  študentje začeli z izdelavo svojih projektov. V tej fazi je bil tutor zasnovan
                  tako, da je zagotavljal takojšnjo podporo pri reševanju tehničnih težav in raz-


                  286
   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290   291