Page 286 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 286
David Rihtaršič in Rok Gabrovšek
in učitelji razvijejo kompetence, kot sta digitalna pismenost ter sposobnost
preverjanja informacij iz različnih virov (Kharrufa in Johnson, 2024).
Uporaba GUI mora biti premišljena in uravnotežena, saj lahko le tako pris-
peva k izboljšanju izobraževanja. Hkrati je treba paziti, da se izogne negativ-
nim vplivom, kot sta zmanjšanje ustvarjalnosti in oblikovanje napačnih pre-
pričanj (Tlili idr., 2023).
Glede na trenutni teoretični pregled lahko ugotovimo, da osnovnemu
orodju ChatGPT primanjkuje didaktičnih in specifičnih navodil za izvedbo
različnih projektov. Zato je bil cilj te raziskave razviti in oceniti prilagojenega
GUI-tutorja, ki bi nudil hitro in specifično pomoč študentom pri projektih iz
robotike. Ključno raziskovalno vprašanje, ki ga naslavljamo, je: Kako lahko iz-
boljšamo izkušnjo samostojnega učenja s prilagojenimi GUI-tutorji?
Metodologija
Raziskava je bila osredotočena na uporabo GUI-tutorja pri projektih iz robo-
tike. Njen namen je bil preučiti, kako lahko prilagojeni GUI-tutor podpira štu-
dente pri samostojnem reševanju tehničnih izzivov in prispeva k njihovemu
učnemu procesu. Raziskava je vključevala uvedbo GUI-tutorja v praktični del
predmeta Robotika, ki je bil zasnovan kot projektno usmerjeno učenje.
Cilji raziskave so bili:
− preveriti uporabnost in učinkovitost GUI-tutorja pri podpori študen-
tom pri tehničnih projektih;
− identificirati morebitne pomanjkljivosti GUI-tutorja in jih sproti naslovi-
ti z ustreznimi prilagoditvami;
− zbrati povratne informacije od študentov o njihovem dojemanju GUI-
-tutorja, njegovi uporabnosti in vplivu na njihov učni proces.
Projekti iz robotike
Raziskava je potekala v okviru rednih laboratorijskih srečanj pri predmetu
Robotika in je bila namenjena testiranju osnovnih funkcionalnosti GUI-tutor-
ja ter ocenjevanju njegovega vpliva na samostojno delo študentov. Študenti
so pred začetkom projektnega dela deset tednov obravnavali ključne vsebi-
ne preko izkustvenega učenja, kjer so spoznavali osnove programskega jezi-
ka C++, uporabo krmilnika Arduino UNO z modulom RobDuino, senzorje in
aktuatorje ter osnovna načela delovanja mobilnih robotov.
GUI-tutorja smo vključili v zadnjih štirih tednih izvajanja predmeta, ko so
študentje začeli z izdelavo svojih projektov. V tej fazi je bil tutor zasnovan
tako, da je zagotavljal takojšnjo podporo pri reševanju tehničnih težav in raz-
286