Page 285 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 285
Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike
(Paredes Rizo, 2021). Zagotovo pa so v zadnjem obdobju dobili nov zagon z
razvojem GUI.
Povezava med UI in robotiko ne ponuja zgolj priložnosti za pridobivanje
naprednih tehnoloških spretnosti, temveč spodbuja tudi razvoj kognitivnih,
tehničnih, socialnih in čustvenih kompetenc pri učencih. Raziskovalci iz Ekva-
dorja so pregledali različne raziskave in predstavili načine za integracijo UI
v poučevanje robotike. Poudarjajo, da vključitev agentov v izobraževalno
robotiko odpira nove priložnosti za izboljšanje dostopnosti, učinkovitosti in
učne izkušnje, saj učencem omogoča interaktivno in praktično raziskovanje
ter razumevanje zapletenih konceptov. V tem kontekstu agent ne deluje le
kot virtualni pomočnik, temveč tudi kot personalizirani učni partner in tutor,
ki pomembno prispeva k usposabljanju nove generacije navdušencev in stro-
kovnjakov za robotiko. Uporaba ChatGPT, ene izmed najbolj razširjenih plat-
form GUI, poenostavi iskanje informacij, odpravi dvome ter učence usmerja
pri pridobivanju znanja iz robotike. To orodje učencem omogoča jasne in je-
drnate razlage temeljnih konceptov, reševanje zapletenih problemov in raz-
iskovanje novih idej na področju robotike. Pri praktičnih projektih ChatGPT
deluje kot podporno orodje, ki ponuja namige, nasvete in ustvarjalne rešit-
ve. S sposobnostjo razumevanja učenčevih sporočil se prilagodi potrebam
vsakega posameznika ter s tem zagotavlja prilagojeno in učinkovito učenje
(Chipantiza idr., 2024).
Nekateri raziskovalci, med drugim Wojciechowski idr. (2023) ter Tlili idr.
(2023), so izrazili skrb glede zanesljivosti odgovorov generativnih modelov
UI, saj ti pogosto podajajo zavajajoče ali celo lažne informacije. Zavedati se
moramo, da informacije, ki jih poda GUI, niso vedno pravilne, kar lahko pri-
vede do napačnega razumevanja ali celo napačnih zaključkov. Ta tveganja še
posebej izstopajo pri uporabi GUI kot tutorjev, kjer je natančnost ključnega
pomena za uspeh učnega procesa.
Pri projektnem delu lahko preverjanje delovanja (ali nedelovanja) posa-
meznega sklopa projekta v fizični obliki služi kot način za validacijo pravil-
nosti namigov GUI-tutorja. To učencem omogoča, da aktivno preverjajo pri-
dobljene informacije in razvijajo razumevanje skozi praktično delo. Vendar
pa GUI prinaša tudi tveganje, da pri učencih pride do pretiranega zanašanja
na tehnologijo, kar zmanjšuje njihovo sposobnost samostojnega reševanja
težav. Namesto da bi se osredotočili na analizo problema in iskanje lastnih
rešitev, se lahko preveč zanašajo na hitro dostopne odgovore. Takšno vede-
nje lahko negativno vpliva ne le na pridobljeno znanje, temveč tudi na ra-
zvoj ustvarjalnosti in kritičnega mišljenja, ki sta ključni veščini pri reševanju
kompleksnih problemov. Da bi bil GUI čim učinkovitejši, je nujno, da učenci
285