Page 285 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 285

Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike

             (Paredes Rizo, 2021). Zagotovo pa so v zadnjem obdobju dobili nov zagon z
             razvojem GUI.
               Povezava med UI in robotiko ne ponuja zgolj priložnosti za pridobivanje
             naprednih tehnoloških spretnosti, temveč spodbuja tudi razvoj kognitivnih,
             tehničnih, socialnih in čustvenih kompetenc pri učencih. Raziskovalci iz Ekva-
             dorja so pregledali različne raziskave in predstavili načine za integracijo UI
             v poučevanje robotike. Poudarjajo, da vključitev agentov v izobraževalno
             robotiko odpira nove priložnosti za izboljšanje dostopnosti, učinkovitosti in
             učne izkušnje, saj učencem omogoča interaktivno in praktično raziskovanje
             ter razumevanje zapletenih konceptov. V tem kontekstu agent ne deluje le
             kot virtualni pomočnik, temveč tudi kot personalizirani učni partner in tutor,
             ki pomembno prispeva k usposabljanju nove generacije navdušencev in stro-
             kovnjakov za robotiko. Uporaba ChatGPT, ene izmed najbolj razširjenih plat-
             form GUI, poenostavi iskanje informacij, odpravi dvome ter učence usmerja
             pri pridobivanju znanja iz robotike. To orodje učencem omogoča jasne in je-
             drnate razlage temeljnih konceptov, reševanje zapletenih problemov in raz-
             iskovanje novih idej na področju robotike. Pri praktičnih projektih ChatGPT
             deluje kot podporno orodje, ki ponuja namige, nasvete in ustvarjalne rešit-
             ve. S sposobnostjo razumevanja učenčevih sporočil se prilagodi potrebam
             vsakega posameznika ter s tem zagotavlja prilagojeno in učinkovito učenje
             (Chipantiza idr., 2024).
               Nekateri  raziskovalci,  med  drugim  Wojciechowski  idr.  (2023)  ter Tlili  idr.
             (2023), so izrazili skrb glede zanesljivosti odgovorov generativnih modelov
             UI, saj ti pogosto podajajo zavajajoče ali celo lažne informacije. Zavedati se
             moramo, da informacije, ki jih poda GUI, niso vedno pravilne, kar lahko pri-
             vede do napačnega razumevanja ali celo napačnih zaključkov. Ta tveganja še
             posebej izstopajo pri uporabi GUI kot tutorjev, kjer je natančnost ključnega
             pomena za uspeh učnega procesa.
               Pri projektnem delu lahko preverjanje delovanja (ali nedelovanja) posa-
             meznega sklopa projekta v fizični obliki služi kot način za validacijo pravil-
             nosti namigov GUI-tutorja. To učencem omogoča, da aktivno preverjajo pri-
             dobljene informacije in razvijajo razumevanje skozi praktično delo. Vendar
             pa GUI prinaša tudi tveganje, da pri učencih pride do pretiranega zanašanja
             na tehnologijo, kar zmanjšuje njihovo sposobnost samostojnega reševanja
             težav. Namesto da bi se osredotočili na analizo problema in iskanje lastnih
             rešitev, se lahko preveč zanašajo na hitro dostopne odgovore. Takšno vede-
             nje lahko negativno vpliva ne le na pridobljeno znanje, temveč tudi na ra-
             zvoj ustvarjalnosti in kritičnega mišljenja, ki sta ključni veščini pri reševanju
             kompleksnih problemov. Da bi bil GUI čim učinkovitejši, je nujno, da učenci


                                                                           285
   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289   290