Page 284 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 284

David Rihtaršič in Rok Gabrovšek

                  vaj. Na ta način omogoča boljšo pripravo na pouk in zmanjšuje čas, ki ga uči-
                  telji namenijo administrativnim nalogam, pregledom nalog, ocenjevanju in
                  podajanju povratnih informacij (Rashid idr., 2024).
                    GUI torej omogoča bolj personalizirano, poglobljeno in dostopnejše uče-
                  nje za vse učence, hkrati pa zmanjšuje obremenitve učiteljev in prinaša spre-
                  membe v učenje in poučevanje na vseh ravneh izobraževanja. Pri predmetih,
                  kot sta robotika in elektronika, se študentje pogosto srečujejo z ovirami, ki
                  jih sami težko premagajo, čeprav so te včasih banalne narave. Npr., pri pisa-
                  nju programske kode v jeziku C++ lahko že pozabljeni znak »;« za študenta
                  povzroči nepremostljivo težavo. Taka napaka za izkušenega učitelja predsta-
                  vlja dokaj enostaven poseg, ki pa študentu ni na voljo v vsakem trenutku.
                  Takšne ovire ne le upočasnijo delo, temveč tudi zmanjšujejo motivacijo štu-
                  dentov, saj brez sprotne podpore težko napredujejo. Z vidika izobraževanja
                  s področij STEM omenimo še, da uporaba GUI učence uvaja v najsodobnejše
                  tehnologije in jih opremlja s ključnimi veščinami za reševanje kompleksnih
                  realnih izzivov, s čimer krepi njihovo inovativnost in zmožnost za reševanje
                  problemov (Rashid idr., 2024). Napisano se dobro povezuje z ugotovitvijo, da
                  predmeti STEM učencev ne pripravljajo zgolj na specifične poklice, temveč
                  naj bi jih opremljali z veščinami, znanjem in miselnostjo, ki so ključni za oseb-
                  ni uspeh ter napredek družbe. Področja STEM igrajo eno osrednjih vlog pri
                  oblikovanju prihodnosti, saj se soočajo z globalnimi izzivi in ustvarjajo inova-
                  cije, ki prinašajo rešitve za boljši svet (Marzuki idr., 2024).
                    Raziskava na področju robotike je pokazala, da je uporaba UI pri učenju
                  robotike izboljšala učne rezultate za 20 %. Poleg tega so se pri učencih izbolj-
                  šale tudi sposobnosti reševanja kompleksnih problemov ter razumevanje
                  inženirskih in programskih konceptov, povezanih z robotiko (Chipantiza idr.,
                  2024).
                    Informacije o popularnosti GUI v STEM-izobraževanju in pri dosežkih v po-
                  učevanju robotike kažejo, da bi GUI lahko prinašala korist na tem področju.
                  Predvsem so se za zanimive izkazali pogovorni agenti, ki bi učence vodili pri
                  projektnem delu, kar pri robotiki predstavlja velik del učnega procesa. Agenti
                  za pogovor so aplikacije, tisti virtualni roboti, ki se danes pojavljajo na šte-
                  vilnih spletnih straneh, da nam pomagajo najti, kar potrebujemo. Agent je
                  v osnovi aplikacija, ki komunicira z ljudmi z uporabo njihovega naravnega
                  jezika skladno z informacijami, ki jih vsebuje baza podatkov, in modulom UI,
                  ki interpretira vprašanja in išče odgovore. Na podlagi tega osnovnega she-
                  matskega modela lahko gradimo tako zapletenejše sisteme kakor tudi prep-
                  rostejše. Zapletenejši sistemi se učijo iz interakcij. Uporaba agentov v izobra-
                  ževanju ni nekaj novega, nekateri so jih uporabljali že na začetku tega stoletja


                  284
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289