Page 283 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 283

Inovativna uporaba GUI-tutorja pri projektih iz robotike in elektronike

               Hamsa Bastani idr. (2024) v eksperimentu, izvedenem med srednješolci, ana-
             lizira vpliv GUI, specifično GPT-4, na učenje matematike v srednji šoli. Učenci
             so bili razdeljeni v tri skupine: kontrolno skupino brez dostopa do GUI, skupi-
             no z dostopom do GPT-4 v obliki običajnega pogovornega modela (splošno
             dostopnega) in skupino z dostopom do prilagojenega modela GPT Tutor, ki je
             učence do rešitve popeljal po korakih s sprotnimi namigi. Med vajami sta sku-
             pini z dostopom do GUI dosegli boljše rezultate, učenci z dostopom do GPT
             Tutorja so celo za 127 % bolje reševali vaje od kontrolne skupine. Na končnem
             izpitu nobena izmed skupin ni imela dostopa do GUI. Skupina, ki je uporablja-
             la splošen model, je dosegla za 17 % slabše rezultate od ostalih dveh. Rezultati
             kažejo na tveganje, ki ga prinaša prekomerno zanašanje na GUI.
               Sklepamo lahko, da GUI izboljša znanje in učne dosežke učencev, vendar
             pod določenimi pogoji. Pogoji za njen pozitiven vpliv vključujejo ustrezno
             pedagoško podporo, ki GUI usmerja kot orodje za ustvarjanje znanja names-
             to zgolj porabe informacij. Izobraževalni sistem mora ustvariti okolje, ki spod-
             buja etično in premišljeno uporabo GUI ter študente usposobi za samostojno
             učenje in kritično ocenjevanje virov, kar pomaga preprečevati zlorabe in po-
             večati avtonomijo pri učenju (Saude idr., 2024). Čeprav se raziskovalci še ne
             strinjajo povsem o učinkih GUI na pridobljeno znanje, pa je več strinjanja o
             tem, da ima GUI pozitivne vplive na drugih področjih izobraževanja. Visoko-
             šolski učitelji, ki so se ukvarjali s spletnimi tečaji, so v večini potrdili pozitivne
             vplive GUI tako z vidika učinkovitosti učiteljev kot dela študentov (Kotsiovos
             idr., 2024). Ena glavnih prednosti GUI je prilagoditev povratnih informacij za
             vsakega posameznika, zaradi česar ima široko uporabnost v izobraževanju in
             omogoča podporo tako učencem kot učiteljem. Kot učni pomočnik običaj-
             no deluje v obliki pogovornih agentov oz. »chatbotov«, ki učence podpirajo
             pri učenju in opravljanju domačih nalog. Orodja GUI so uporabna pri branju,
             računanju in pisanju, predlagajo izboljšave za slovnico in slog, povzamejo
             zahtevnejša besedila ter spodbujajo kritično razmišljanje. Poleg tega GUI
             omogoča ustvarjanje prilagojenih učnih poti, kar zagotavlja unikatno učno
             izkušnjo, prilagojeno sposobnostim in tempu učenca. Kot inteligentni tutor
             prepozna vrzeli v znanju učencev in ponuja prilagojene razlage ter dodatne
             naloge, s čimer spodbuja globlje razumevanje snovi in podpira individualne
             učne potrebe. Pomembna prednost je tudi, da je vedno dostopen, kar pome-
             ni, da učenci lahko dobijo odgovor takoj, ko se jim pojavi vprašanje. Vedno
             nepogrešljivejši je tudi za učitelje. Omogoča jim, da lažje pripravijo učne ma-
             teriale, kot so vaje, predstavitve ali kvizi, ki so prilagojeni različnim stopnjam
             in potrebam študentov. Učitelji lahko GUI uporabijo za generiranje več verzij
             učnih načrtov, ustvarjanje razprav o določeni temi ali generiranje dodatnih


                                                                           283
   278   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288