Page 281 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 281
Inovativna uporaba GUI-tutorja
pri projektih iz robotike in elektronike
v pedagoškem kontekstu
David Rihtaršič Rok Gabrovšek
Univerza v Ljubljani Univerza v Ljubljani
david.rihtarsic@pef.uni-lj.si Rok.Gabrovsek@pef.uni-lj.si
Prispevek obravnava inovativno uporabo generativne umetne inteligence
(GUI) pri predmetih Robotika in Elektronika na Pedagoški fakulteti Univerze v
Ljubljani. V okviru obeh predmetov, ki ju obiskujejo študenti dvopredmetnega
študija s smerjo vezave s tehniko, smo v zimskem semestru 2024/2025 uvedli
nov pristop k samostojnemu delu študentov pri izdelavi končnih projektov.
Uporabljen je bil prilagojen GUI-agent – tutor, nadgrajen z didaktičnimi pri-
poročili (aktivno učenje, Kolbov učni cikel) in opremljen z literaturo, ki je bila
obravnavana pri predavanjih. Za razliko od splošnih generativnih modelov je
agent upošteval razpoložljivo opremo študentov ter tehnične specifike projek-
tov. Tako je zagotavljal specifične in relevantne odgovore, prilagojene konkret-
ni situaciji. Namen sistema je bil usmeriti študente skozi individualizirano učno
pot, pri čemer je agent s svojimi odgovori nadomeščal učiteljevo prisotnost,
kadar je bil ta zaseden. Zbrana vprašanja in odgovori, ki so nastali med interak-
cijami GUI-agenta – tutorja s študenti, bodo služili za nadaljnji razvoj agenta in
izboljšanje njegove pedagoške učinkovitosti.
Ključne besede: generativna umetna inteligenca, GUI-tutor, personalizirano
učenje, projekti iz elektronike in robotike, Kolbov učni cikel
© 2025 David Rihtaršič in Rok Gabrovšek
https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.13
Uvod
Umetna inteligenca (UI) ima vse večjo vlogo v izobraževanju, saj omogoča
personalizirano podporo študentom pri učenju, kar je še posebej pomembno
pri tehničnih predmetih, kjer je treba združiti teoretične osnove in praktične
veščine. Tehnologija GPT (angl. Generative Pre-trained Transformer) uporablja
metode UI za učinkovito tvorjenje besedila. Različni modeli te tehnologije
(npr. o1, GPT-4o, GPT-3.5 ...) ponujajo priložnost za zagotavljanje interaktiv-
ne podpore študentom, vendar njihova splošna zasnova pogosto ne ustreza
specifičnim potrebam tehničnih projektov.
Pregled dostopnih podatkov na področju raziskav, ki povezujejo izobraže-
vanje in modele generativne umetne inteligence (GUI), nam daje nekaj zani-
Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.