Page 281 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 281

Inovativna uporaba GUI-tutorja

                  pri projektih iz robotike in elektronike
                  v pedagoškem kontekstu


                  David Rihtaršič               Rok Gabrovšek
                  Univerza v Ljubljani          Univerza v Ljubljani
                  david.rihtarsic@pef.uni-lj.si  Rok.Gabrovsek@pef.uni-lj.si

                  Prispevek obravnava inovativno uporabo generativne umetne inteligence
                  (GUI) pri predmetih Robotika in Elektronika na Pedagoški fakulteti Univerze v
                  Ljubljani. V okviru obeh predmetov, ki ju obiskujejo študenti dvopredmetnega
                  študija s smerjo vezave s tehniko, smo v zimskem semestru 2024/2025 uvedli
                  nov pristop k samostojnemu delu študentov pri izdelavi končnih projektov.
                  Uporabljen je bil prilagojen GUI-agent – tutor, nadgrajen z didaktičnimi pri-
                  poročili (aktivno učenje, Kolbov učni cikel) in opremljen z literaturo, ki je bila
                  obravnavana pri predavanjih. Za razliko od splošnih generativnih modelov je
                  agent upošteval razpoložljivo opremo študentov ter tehnične specifike projek-
                  tov. Tako je zagotavljal specifične in relevantne odgovore, prilagojene konkret-
                  ni situaciji. Namen sistema je bil usmeriti študente skozi individualizirano učno
                  pot, pri čemer je agent s svojimi odgovori nadomeščal učiteljevo prisotnost,
                  kadar je bil ta zaseden. Zbrana vprašanja in odgovori, ki so nastali med interak-
                  cijami GUI-agenta – tutorja s študenti, bodo služili za nadaljnji razvoj agenta in
                  izboljšanje njegove pedagoške učinkovitosti.
                  Ključne besede: generativna umetna inteligenca, GUI-tutor, personalizirano
                  učenje, projekti iz elektronike in robotike, Kolbov učni cikel

                          © 2025 David Rihtaršič in Rok Gabrovšek
                  https://doi.org/10.26493/978-961-293-431-6.13



             Uvod
             Umetna inteligenca (UI) ima vse večjo vlogo v izobraževanju, saj omogoča
             personalizirano podporo študentom pri učenju, kar je še posebej pomembno
             pri tehničnih predmetih, kjer je treba združiti teoretične osnove in praktične
             veščine. Tehnologija GPT (angl. Generative Pre-trained Transformer) uporablja
             metode UI za učinkovito tvorjenje besedila. Različni modeli te tehnologije
             (npr. o1, GPT-4o, GPT-3.5 ...) ponujajo priložnost za zagotavljanje interaktiv-
             ne podpore študentom, vendar njihova splošna zasnova pogosto ne ustreza
             specifičnim potrebam tehničnih projektov.
               Pregled dostopnih podatkov na področju raziskav, ki povezujejo izobraže-
             vanje in modele generativne umetne inteligence (GUI), nam daje nekaj zani-


                  Flogie, A., in Čotar Konrad, S. (ur.). 2025. Izobraževanje v dobi generativne umetne
                  inteligence: mednarodne smernice in raziskave. Založba Univerze na Primorskem.
   276   277   278   279   280   281   282   283   284   285   286