Page 253 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 253

Možnosti uporabe generativne umetne inteligence pri otrocih s posebnimi potrebami

             s preizkušanjem GUI pri določenem posamezniku učinek zelo izboljša in pos-
             tane personaliziran glede na njegove potrebe. Tveganja uporabe pa so glede
             osebnih podatkov, ki se jih pridobiva preko možganskega valovanja, tehno-
             logija mora biti pravočasna, dovolj preprosta za uporabnika, mora biti dovolj
             preverjena pred uporabo in tudi etično nesporna, da ne prihaja do zlorab ali
             uporabe v napačne namene.
               Mohammadi idr. (2018) opisujejo, da je za gibalno ovirane osebe praktična
             uporaba GUI, ko načrtujejo svojo pot. Orodja GUI namreč ustvarjajo naviga-
             cijske poti na osnovi že zbranih vzorčnih poti in tako tovrstne osebe hitreje
             pripeljejo do želenega cilja.


             Dolgotrajno bolni otroci
             Anna Katherine Wood (2019) meni, da dolgotrajno bolnim lahko pomaga GUI,
             ki pretvarja besedilo v govor in tako olajša učenje, če imajo težave z branjem
             ali so utrujeni in lažje poslušajo kot berejo. Zelo dobrodošli so tudi inteligen-
             tni učni sistemi, ki natančno prilagajajo učne vsebine in pristope vsakemu
             učencu. Delujejo namreč tako, da spremljajo napredek in odzive učenca, nato
             pa glede na to bodisi zmanjšajo bodisi povečajo število nalog, podajo bolj
             strukturirana navodila, ponudijo primere, simulacije, ustvarijo kvize za pre-
             verjanje znanja ipd.
               Sofia  Tovedal (2020) ugotavlja, da dolgotrajno bolni otroci potrebujejo
             neke vrste dnevnik, v katerem opisujejo, kako se jim spreminja stanje bolezni
             in kako napredujejo. Če to lahko namesto njih ustvari GUI, jim prihrani veliko
             energije in truda. Nadalje so koristni tudi t. i. socialni agenti, ki delujejo kot
             govorni roboti za podajanje odgovorov, prosti čas ali raznovrstno svetovanje.
             Dolgotrajno bolan otrok je namreč lahko izoliran in osamljen, saj tudi sprem-
             ljevalno osebje ne more biti ves čas prisotno, medtem ko so tovrstna orodja
             GUI dostopna kadar koli.
               Tudi Sehrawat (2023) podaja smernice, da se orodja GUI lahko uporabi za
             spremljanje bolnikove zdravstvene poti. Tako orodje lahko ustvarja persona-
             lizirane načrte zdravljenja v celotnem procesu zdravljenja, bolna oseba pa je
             pri tem aktivno udeležena. Kot pri vseh ostalih orodjih so tudi pri tem dolo-
             čene omejitve zaradi vprašanj zasebnosti podatkov, etične uporabe in pri-
             stranskosti orodij.

             Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja
             Laura Miraglia (2024) meni, da bi lahko na šolskem področju orodja GUI pri-
             pomogla, da bi bilo manj učnih težav, saj bi lahko sproti diferencirala učenje
             in podajala personalizirane povratne informacije. Seveda za tovrstno učenje


                                                                            253
   248   249   250   251   252   253   254   255   256   257   258