Page 253 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 253
Možnosti uporabe generativne umetne inteligence pri otrocih s posebnimi potrebami
s preizkušanjem GUI pri določenem posamezniku učinek zelo izboljša in pos-
tane personaliziran glede na njegove potrebe. Tveganja uporabe pa so glede
osebnih podatkov, ki se jih pridobiva preko možganskega valovanja, tehno-
logija mora biti pravočasna, dovolj preprosta za uporabnika, mora biti dovolj
preverjena pred uporabo in tudi etično nesporna, da ne prihaja do zlorab ali
uporabe v napačne namene.
Mohammadi idr. (2018) opisujejo, da je za gibalno ovirane osebe praktična
uporaba GUI, ko načrtujejo svojo pot. Orodja GUI namreč ustvarjajo naviga-
cijske poti na osnovi že zbranih vzorčnih poti in tako tovrstne osebe hitreje
pripeljejo do želenega cilja.
Dolgotrajno bolni otroci
Anna Katherine Wood (2019) meni, da dolgotrajno bolnim lahko pomaga GUI,
ki pretvarja besedilo v govor in tako olajša učenje, če imajo težave z branjem
ali so utrujeni in lažje poslušajo kot berejo. Zelo dobrodošli so tudi inteligen-
tni učni sistemi, ki natančno prilagajajo učne vsebine in pristope vsakemu
učencu. Delujejo namreč tako, da spremljajo napredek in odzive učenca, nato
pa glede na to bodisi zmanjšajo bodisi povečajo število nalog, podajo bolj
strukturirana navodila, ponudijo primere, simulacije, ustvarijo kvize za pre-
verjanje znanja ipd.
Sofia Tovedal (2020) ugotavlja, da dolgotrajno bolni otroci potrebujejo
neke vrste dnevnik, v katerem opisujejo, kako se jim spreminja stanje bolezni
in kako napredujejo. Če to lahko namesto njih ustvari GUI, jim prihrani veliko
energije in truda. Nadalje so koristni tudi t. i. socialni agenti, ki delujejo kot
govorni roboti za podajanje odgovorov, prosti čas ali raznovrstno svetovanje.
Dolgotrajno bolan otrok je namreč lahko izoliran in osamljen, saj tudi sprem-
ljevalno osebje ne more biti ves čas prisotno, medtem ko so tovrstna orodja
GUI dostopna kadar koli.
Tudi Sehrawat (2023) podaja smernice, da se orodja GUI lahko uporabi za
spremljanje bolnikove zdravstvene poti. Tako orodje lahko ustvarja persona-
lizirane načrte zdravljenja v celotnem procesu zdravljenja, bolna oseba pa je
pri tem aktivno udeležena. Kot pri vseh ostalih orodjih so tudi pri tem dolo-
čene omejitve zaradi vprašanj zasebnosti podatkov, etične uporabe in pri-
stranskosti orodij.
Otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja
Laura Miraglia (2024) meni, da bi lahko na šolskem področju orodja GUI pri-
pomogla, da bi bilo manj učnih težav, saj bi lahko sproti diferencirala učenje
in podajala personalizirane povratne informacije. Seveda za tovrstno učenje
253