Page 215 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 215

Od tradicionalnega pouka do GUI: pregled sprememb v matematiki

             čunalniki z osnovno programsko opremo, je odprl vrata nadaljnjemu razvoju.
             Poudarek na vizualizaciji, algoritmičnem mišljenju in interaktivnem učenju je
             postavil temelje za sodobne pristope v poučevanju matematike, ki jih danes
             zaznamujejo napredna programska orodja, UI in digitalne platforme. Sprva
             so tehnologijo obravnavali kot sredstvo za izboljšanje učenja učencev z orod-
             ji, kot sta programiranje in programska oprema za vajo ter ponavljanje. V luči
             teh sprememb se je raziskovalni fokus mnogih preusmeril od tega, kako lahko
             računalniki pomagajo pri učenju, v to, kako lahko učitelji uporabijo različne
             vrste digitalne tehnologije, da bi učencem ponudili dejavnosti, ki bodo izbolj-
             šale njihovo matematično učenje. Posledično raziskave poudarjajo ključno
             vlogo učiteljev pri vplivanju na dosežke učencev ter izpostavljajo potrebo po
             strokovnem razvoju za učinkovito uporabo tehnologije v učilnicah (Clark-Wil-
             son idr., 2020). S pojavom interneta, razvojem različnih orodij, vključno s sis-
             temi računalniške algebre, programsko opremo za dinamično geometrijo in
             z dostopnostjo digitalnih platform je tehnologija postala del matematičnega
             izobraževanja (Haapasalo, 2007; Hudovernik, 2024; Serin, 2023). Virtualne učil-
             nice, simulacije in interaktivne aplikacije učencem omogočajo dostop do ma-
             tematičnih učnih vsebin, ki jih lahko raziskujejo v svojem tempu in prejemajo
             prilagojeno povratno informacijo o lastnem napredku (Wei idr., 2024), s čimer
             se zagotavljajo postopno in poglobljeno učenje matematičnih konceptov
             (Serin, 2023), tudi s prilagajanjem jezika in postopkov (Wei idr., 2024). Učinek
             digitalnih tehnologij na matematično izobraževanje je predmet zanimanja že
             desetletja, pri čemer raziskovalci raziskujejo, kako lahko z različnimi orodji iz-
             boljšajo matematične sposobnosti učencev in spodbujajo prilagodljive učne
             izkušnje (Geiger idr., 2012). Računalniško podprto je bilo tudi merjenje znanja
             pri mednarodni raziskavi TIMSS 2023. S posnemanjem pristnih izkušenj pri re-
             ševanju problemov naloge učence spodbujajo k modeliranju matematičnih
             odnosov in razvijanju rešitev za praktične probleme (Japelj Pavešić idr., 2024).
             Raziskave kažejo (Hussein idr., 2021), da učenje s pomočjo digitalnih iger
             (angl. digital game-based learning), virtualna učna okolja in digitalna tehno-
             logija na splošno izboljšujejo motivacijo za učenje, učne rezultate ter odnos
             do matematike, vendar pa je treba poudariti tudi, da se učinkovitost lahko
             razlikuje glede na izvedbo in kontekst raziskave.
               Vključevanje digitalne tehnologije v poučevanje in učenje matematike po-
             meni možnost spremembe paradigme matematičnega izobraževanja, ki bi
             lahko postalo bolj usmerjeno v učečega se (Haapasalo, 2007; Eisenmann idr.,
             2022, Serin, 2023). S tem učenci postanejo samostojnejši in samozavestnejši
             pri učenju matematike (Serin, 2023), kar prispeva tudi k pozitivnejšemu od-
             nosu do nje. V zadnjih merjenjih raziskave TIMSS se namreč kaže vedno večja


                                                                            215
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220