Page 217 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 217
Od tradicionalnega pouka do GUI: pregled sprememb v matematiki
izboljšanje dosežkov in zavzetosti učencev, hkrati pa odpravlja razlike v izo-
braževanju (Opesemowo in Adewuyi, 2024). Poleg tega lahko učencem po-
maga pri spopadanju z matematično tesnobo in spodbuja samostojno uče-
nje (Inoferio idr., 2024).
Orodja GUI omogočajo razumevanje temeljnih matematičnih konceptov
ter se natančno odzivajo na izzive pri reševanju problemov, dokazovanjih
in razlaganju, čeprav se občasno pojavijo napake (Remoto, 2023). Sistemi UI
nam reč lahko reproducirajo pristranskosti ali napačne podatke iz svojih učnih
baz (Rowlett, 2024), zato je treba izpostaviti tveganje prevelikega zanašanja
na GUI in poudariti potrebo po kritičnem vrednotenju.
Cecilia Ka Yuk Chan in Wenjie Hu (2023) ugotavljata, da študenti visokošols-
kega izobraževanja na splošno pozitivno ocenjujejo uporabo GUI, saj prepo-
znavajo njen potencial za personalizirano podporo pri učenju ter pomoč pri
raziskovanju in pripravi akademskih besedil, vendar obstajajo pomisleki gle-
de zanesljivosti, zasebnosti, etike in vpliva na njihov osebni razvoj. GUI lahko
namreč ustvari besedila in vsebine, ki jih učenci lahko uporabijo brez ustrez-
nega razumevanja ali predstavijo kot lastno delo, kar povečuje tveganje za
plagiatorstvo in neetično vedenje. Obstaja tudi tveganje, da se učenci preveč
zanašajo na GUI in ne razvijajo lastnega kritičnega mišljenja ter analitičnih
veščin. Sistemi UI zbirajo in analizirajo velike količine podatkov, tudi o učen-
cih, kar odpira vprašanja o varnosti in varstvu zasebnosti. Poleg tega učenci
iz različnih socialno-ekonomskih okolij nimajo vedno enakega dostopa do
napredne tehnologije, kar lahko vodi v digitalni razkorak.
Čeprav GUI ponuja številne prednosti za učence, kot so učinkovite povrat-
ne informacije in prilagojene učne izkušnje, je nujno naslavljati omenjene
izzive (Chan in Hu, 2023; Farrelly in Baker, 2023; Su in Yang, 2023). Za uspešno
vključevanje GUI v izobraževanje bi se morali izobraževalci in oblikovalci poli-
tik osredotočiti na razvijanje pismenosti na področju UI, oblikovanje smernic
za njeno odgovorno uporabo in zagotavljanje pravične možnosti dostopa do
tehnologij UI (Chan in Hu, 2023; Farrelly in Baker, 2023). Zato razumevanje per-
cepcij GUI med učenci predstavlja izhodišče za prilagoditev teh tehnologij
tako, da bodo ustrezale njihovim potrebam, zmanjšale pomisleke in izboljša-
le učne izide (Chan in Hu, 2023).
GUI lahko učiteljem koristi pri različnih nalogah, vključno z načrtovanjem,
izvajanjem in ocenjevanjem (Celik idr., 2022; Kshetri, 2023; Opesemowo in
Adewuyi, 2024). Omogoča jim, da se osredotočijo na kompleksnejše peda-
goške naloge, medtem ko tehnologija avtomatizira rutinske procese, kot
so priprava prilagojenega učnega gradiva, podajanje takojšnjih povratnih
informacij in točkovanje učenčevih izdelkov (Celik idr., 2022; Cope idr., 2021;
217