Page 217 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 217

Od tradicionalnega pouka do GUI: pregled sprememb v matematiki

             izboljšanje dosežkov in zavzetosti učencev, hkrati pa odpravlja razlike v izo-
             braževanju (Opesemowo in Adewuyi, 2024). Poleg tega lahko učencem po-
             maga pri spopadanju z matematično tesnobo in spodbuja samostojno uče-
             nje (Inoferio idr., 2024).
               Orodja GUI omogočajo razumevanje temeljnih matematičnih konceptov
             ter se natančno odzivajo na izzive pri reševanju problemov, dokazovanjih
             in razlaganju, čeprav se občasno pojavijo napake (Remoto, 2023). Sistemi UI
             nam reč lahko reproducirajo pristranskosti ali napačne podatke iz svojih učnih
             baz (Rowlett, 2024), zato je treba izpostaviti tveganje prevelikega zanašanja
             na GUI in poudariti potrebo po kritičnem vrednotenju.
               Cecilia Ka Yuk Chan in Wenjie Hu (2023) ugotavljata, da študenti visokošols-
             kega izobraževanja na splošno pozitivno ocenjujejo uporabo GUI, saj prepo-
             znavajo njen potencial za personalizirano podporo pri učenju ter pomoč pri
             raziskovanju in pripravi akademskih besedil, vendar obstajajo pomisleki gle-
             de zanesljivosti, zasebnosti, etike in vpliva na njihov osebni razvoj. GUI lahko
             namreč ustvari besedila in vsebine, ki jih učenci lahko uporabijo brez ustrez-
             nega razumevanja ali predstavijo kot lastno delo, kar povečuje tveganje za
             plagiatorstvo in neetično vedenje. Obstaja tudi tveganje, da se učenci preveč
             zanašajo na GUI in ne razvijajo lastnega kritičnega mišljenja ter analitičnih
             veščin. Sistemi UI zbirajo in analizirajo velike količine podatkov, tudi o učen-
             cih, kar odpira vprašanja o varnosti in varstvu zasebnosti. Poleg tega učenci
             iz različnih socialno-ekonomskih okolij nimajo vedno enakega dostopa do
             napredne tehnologije, kar lahko vodi v digitalni razkorak.
               Čeprav GUI ponuja številne prednosti za učence, kot so učinkovite povrat-
             ne informacije in prilagojene učne izkušnje, je nujno naslavljati omenjene
             izzive (Chan in Hu, 2023; Farrelly in Baker, 2023; Su in Yang, 2023). Za uspešno
             vključevanje GUI v izobraževanje bi se morali izobraževalci in oblikovalci poli-
             tik osredotočiti na razvijanje pismenosti na področju UI, oblikovanje smernic
             za njeno odgovorno uporabo in zagotavljanje pravične možnosti dostopa do
             tehnologij UI (Chan in Hu, 2023; Farrelly in Baker, 2023). Zato razumevanje per-
             cepcij GUI med učenci predstavlja izhodišče za prilagoditev teh tehnologij
             tako, da bodo ustrezale njihovim potrebam, zmanjšale pomisleke in izboljša-
             le učne izide (Chan in Hu, 2023).
               GUI lahko učiteljem koristi pri različnih nalogah, vključno z načrtovanjem,
             izvajanjem in ocenjevanjem (Celik idr., 2022; Kshetri, 2023; Opesemowo in
             Adewuyi, 2024). Omogoča jim, da se osredotočijo na kompleksnejše peda-
             goške naloge, medtem ko tehnologija avtomatizira rutinske procese, kot
             so priprava prilagojenega učnega gradiva, podajanje takojšnjih povratnih
             informacij in točkovanje učenčevih izdelkov (Celik idr., 2022; Cope idr., 2021;


                                                                            217
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222