Page 218 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 218
Marina Volk in Sanela Hudovernik
Kshetri, 2023), Tako lahko učitelji učinkoviteje spremljajo napredek učencev,
pravočasno posredujejo in ustrezno prilagodijo učne metodo (L. Chen idr.,
2020; Lin idr., 2023). Poleg tega ima GUI pomembno vlogo pri profiliranju
in napovedovanju učnega napredka, kar učiteljem omogoča natančnejše
usmerjanje lastnih pedagoških strategij (Hwang in Tu, 2021). Lu idr. (2024) tudi
ugotavljajo, da lahko GUI izboljša profesionalni razvoj učiteljev, okrepi njiho-
vo samoučinkovitost ter sposobnosti mišljenja višjega reda.
Učitelji matematike na splošno pozitivno ocenjujejo UI kot izobraževalno
orodje, ki olajša poučevanje, poveča uspešnost učencev in okrepi njihovo
motivacijo (Tashtoush idr., 2024). Kljub obetavnim priložnostim pa vključe-
vanje GUI v izobraževanje prinaša tudi izzive. Učitelji pri uvajanju teh tehno-
logij pogosto vložijo več časa in truda kot pri tradicionalnih učnih metodah
(Tashtoush idr., 2024), kar lahko pripišemo pomanjkanju izkušenj in znanja za
delo z različnimi orodji GUI. Poleg tega obstajajo pomisleki glede morebitne
izgube človeške interakcije in ustvarjalnosti v matematičnem izobraževanju
zaradi prevelikega zanašanja na UI (Voskoglou in Salem, 2020).
Za reševanje teh izzivov morajo učitelji učence spodbuditi k uporabi UI kot
orodja za analizo, raziskovanje in ustvarjanje, pri čemer krepijo njihove kom-
petence kritičnega vrednotenja (Steele, 2023). Pomembno je razviti zavest,
da orodja GUI niso vedno zanesljiva ali natančna, s čimer učenci pridobijo
sposobnosti preverjanja rezultatov, razumevanja tehnoloških omejitev in
prepoz navanja etičnih dimenzij uporabe UI v izobraževalnem kontekstu.
Za uspešno vključevanje GUI v matematično izobraževanje je ključno, da
učitelji pridobijo ustrezno usposabljanje na tem področju in praktične izku-
šnje z orodji GUI (Brandão idr., 2024; Kong in Yang, 2024). Prav tako sta nujna
prenova metod ocenjevanja ter oblikovanje novih strokovnih kompetenc
(Brandão idr., 2024; Chiu, 2023). Dodatno pozornost je treba nameniti etičnim
vidikom uporabe UI, vključno z varovanjem zasebnosti podatkov, s prepreče-
vanjem pristranskosti in z zagotavljanjem odgovorne uporabe tehnologije s
strani učiteljev (D’Souza idr., 2024; Holmes idr., 2022; Klimova idr., 2023).
Zaključek
Razlike med preteklim in sedanjim poučevanjem matematike so posledica
raz voja pedagoških metod, napredka v tehnologiji ter spreminjajočih se po-
treb po učenju in izobraževanju. V 21. stoletju je pouk matematike doživel
izjemen napredek in preobrazbo, pri čemer je poudarek na spodbujanju ra-
zumevanja in ne na memoriziranju procedur. Pojavil se je premik h konstruk-
tivističnim pristopom in učenju, osredotočenemu na učence, s poudarkom
na izboru nalog, razpravi v razredu in učnem okolju (Prevost, 1996). Strategije
218