Page 211 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 211
Od tradicionalnega pouka do GUI: pregled sprememb v matematiki
medsebojno vplivanje, pri čemer sta obe področji pomembno vplivali eno na
drugo (Madhavan, 2005).
Najopazneje je, da se sedaj uporabljata umetna inteligenca (UI) in stroj-
no učenje, ki matematikom pomagata pri odkrivanju vzorcev, oblikovanju
domnev in dokazovanju teoremov. Sodelovanje med matematiko in UI je
pripeljalo do novih temeljnih rezultatov v čisti matematiki, vključno z odkritji
na področju teorije vozlov in kombinatorične invariantnosti simetričnih grup
(Davies idr., 2021).
Na podlagi pregleda literature, ki so ga izvedli Rima Hazra idr. (2023), so
dodatno poudarjene interakcije med matematiko, fiziko in računalništvom,
pri čemer so razkriti vzorci medsebojnega vpliva teh disciplin. Takšna inter-
disciplinarna naravnanost matematike ne spodbuja le razvoja posameznih
področij, temveč tudi krepi sinergije med njimi, kar ima pomembne posledi-
ce za razvoj novih teorij, metodologij in aplikacij.
Interdisciplinarno povezovanje matematike z drugimi disciplinami se odra-
ža tudi v izobraževanju. Raziskovalni projekti, ki vključujejo matematiko, bio-
logijo, fiziko in računalništvo, so privedli do razvoja inovativnih predmetov, ki
povezujejo več področij – STEM1 (Caudill idr., 2010), kar poudarja potrebo po
povezovanju matematičnih vsebin z drugimi disciplinami ter krepi raziskoval-
ne in analitične sposobnosti učencev.
Vse večja interdisciplinarnost matematike je rezultat tako notranjih potreb
same discipline po razširitvi svojih aplikativnih možnosti kot zunanjih pritis-
kov, povezanih z reševanjem kompleksnih problemov v znanosti in družbi,
kar potrjuje pomen nadaljnjega raziskovanja sinergij med matematiko in
drugimi disciplinami, s čimer bi okrepili tako teoretične kot aplikativne vidike
interdisciplinarnega raziskovanja.
Za sodobno matematiko so torej značilni večja abstrakcija, formalna stro-
gost, interdisciplinarna uporaba, tehnološko povezovanje, razvoj izobraže-
valnih praks in razvoj novih področij. Te spremembe ne odražajo le napredka
v sami matematiki, temveč tudi njen vse večji pomen pri reševanju sodobnih
znanstvenih in družbenih izzivov.
Spremembe pri pouku matematike v 20. stoletju
Zgodovina poučevanja matematike je globoko prepletena z razvojem peda-
goških teorij. V zadnjem stoletju je matematična vzgoja doživela pomembne
spremembe. Sodobni pristopi, ki so pod močnim vplivom konstruktivističnih
1 STEM je kratica v angleškem jeziku, ki označuje naslednja področja: science, technology, engine-
ering, mathematics. Gre za interdisciplinarno povezovanje področja naravoslovja, tehnologije,
tehnike ter matematike (Moravec idr., 2022).
211