Page 216 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 216
Marina Volk in Sanela Hudovernik
nenaklonjenost učenju matematike, že med učenci 4. razreda, kar je narašča-
joč problem v slovenskem izobraževanju (Japelj Pavešić idr., 2024).
Vpliv GUI na pouk matematike
Hiter napredek na področju GUI močno vpliva na izobraževanje, vključno s
poučevanjem matematike. Amanda R. Ellis in Emily Slade (2023) poudarjata,
da lahko uporaba GUI v izobraževanju prinese podobne spremembe, kot
jih je nekoč uvedba kalkulatorjev. Vendar pa se GUI v primerjavi s prejšnjimi
tehnologijami, kot so kalkulatorji, sooča z zapletenejšimi izzivi in večplastno
naravo vključevanja v izobraževalne procese, zato je potrebno poglobljeno
razumevanje njene vloge v izobraževanju (Lodge idr., 2023).
GUI temelji na zmogljivostih procesiranja naravnega jezika, poglobljenega
učenja (angl. deep learning) ter tehnologij, kot sta virtualna in razširjena res-
ničnost, kar odpira nove možnosti za izboljšanje učnega procesa. Strokovnja-
ki raziskujejo načine uporabe GUI za učenje in poučevanje, zlasti matematike,
da bi pripomogli k spodbujanju razvoja kvantitativnih kompetenc učencev
na tem področju (Remoto, 2023). Pri pouku matematike GUI omogoča ustvar-
janje interaktivnih in prilagodljivih učnih okolij, ki učence podpirajo pri ra-
zumevanju kompleksnih konceptov (Kshetri, 2023). Vendar je praktično tes-
tiranje in vrednotenje GUI v formalnem izobraževanju še vedno razmeroma
neraziskano, zato je treba orodja še naprej razvijati, optimizirati in prilagajati,
da se zagotovi vključujoče, trajnostno in učinkovito izobraževanje, ki koris-
ti učencem, učiteljem in vodjem izobraževanja (Jauhiainen in Guerra, 2023).
Uporaba orodij UI, kot je ChatGPT, v izobraževanju ne prinaša zgolj tehničnih
izboljšav, temveč lahko vpliva na učenje, poučevanje, ocenjevanje in adminis-
tracijo (Chiu, 2023).
GUI se vse pogosteje uporablja pri matematičnem izobraževanju (Ope-
semowo in Adewuyi, 2024), saj deluje kot »mentor« in »matematični sprem-
ljevalec«, ki ponuja razlago po korakih in prilagojeno podporo (Inoferio
idr., 2024). Spodbuja večjo vključenost učencev pri pouku matematike, saj
omogoča podporo z diagnosticiranjem posameznih učnih težav in zagota-
vljanjem prilagojenega učnega gradiva, ki ustreza različnim ravnem znanja
in učnih spretnosti učencev (Hwang in Tu, 2021; Jauhiainen in Guerra, 2023;
Remoto, 2023). Sistemi UI lahko analizirajo podatke o učencih, da ustvarijo
prilagojene učne izkušnje, zagotovijo vrednotenje v realnem času ter ciljno
naravnane povratne informacije (Opesemowo in Adewuyi, 2024). Personalizi-
rane povratne informacije krepijo motivacijo učencev, saj povečujejo njihovo
samozavest in zanimanje za matematiko, hkrati pa spodbujajo socialno-čust-
veno interakcijo (Jauhiainen in Guerra, 2023; Zheng in Tse, 2023). GUI izkazuje
216