Page 216 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 216

Marina Volk in Sanela Hudovernik

                  nenaklonjenost učenju matematike, že med učenci 4. razreda, kar je narašča-
                  joč problem v slovenskem izobraževanju (Japelj Pavešić idr., 2024).

                  Vpliv GUI na pouk matematike
                  Hiter napredek na področju GUI močno vpliva na izobraževanje, vključno s
                  poučevanjem matematike. Amanda R. Ellis in Emily Slade (2023) poudarjata,
                  da lahko uporaba GUI v izobraževanju prinese podobne spremembe, kot
                  jih je nekoč uvedba kalkulatorjev. Vendar pa se GUI v primerjavi s prejšnjimi
                  tehnologijami, kot so kalkulatorji, sooča z zapletenejšimi izzivi in večplastno
                  naravo vključevanja v izobraževalne procese, zato je potrebno poglobljeno
                  razumevanje njene vloge v izobraževanju (Lodge idr., 2023).
                    GUI temelji na zmogljivostih procesiranja naravnega jezika, poglobljenega
                  učenja (angl. deep learning) ter tehnologij, kot sta virtualna in razširjena res-
                  ničnost, kar odpira nove možnosti za izboljšanje učnega procesa. Strokovnja-
                  ki raziskujejo načine uporabe GUI za učenje in poučevanje, zlasti matematike,
                  da bi pripomogli k spodbujanju razvoja kvantitativnih kompetenc učencev
                  na tem področju (Remoto, 2023). Pri pouku matematike GUI omogoča ustvar-
                  janje interaktivnih in prilagodljivih učnih okolij, ki učence podpirajo pri ra-
                  zumevanju kompleksnih konceptov (Kshetri, 2023). Vendar je praktično tes-
                  tiranje in vrednotenje GUI v formalnem izobraževanju še vedno razmeroma
                  neraziskano, zato je treba orodja še naprej razvijati, optimizirati in prilagajati,
                  da se zagotovi vključujoče, trajnostno in učinkovito izobraževanje, ki koris-
                  ti učencem, učiteljem in vodjem izobraževanja (Jauhiainen in Guerra, 2023).
                  Uporaba orodij UI, kot je ChatGPT, v izobraževanju ne prinaša zgolj tehničnih
                  izboljšav, temveč lahko vpliva na učenje, poučevanje, ocenjevanje in adminis-
                  tracijo (Chiu, 2023).
                    GUI se vse pogosteje uporablja pri matematičnem izobraževanju (Ope-
                  semowo in Adewuyi, 2024), saj deluje kot »mentor« in »matematični sprem-
                  ljevalec«, ki ponuja razlago po korakih in prilagojeno podporo (Inoferio
                  idr., 2024). Spodbuja večjo vključenost učencev pri pouku matematike, saj
                  omogoča podporo z diagnosticiranjem posameznih učnih težav in zagota-
                  vljanjem prilagojenega učnega gradiva, ki ustreza različnim ravnem znanja
                  in učnih spretnosti učencev (Hwang in Tu, 2021; Jauhiainen in Guerra, 2023;
                  Remoto, 2023). Sistemi UI lahko analizirajo podatke o učencih, da ustvarijo
                  prilagojene učne izkušnje, zagotovijo vrednotenje v realnem času ter ciljno
                  naravnane povratne informacije (Opesemowo in Adewuyi, 2024). Personalizi-
                  rane povratne informacije krepijo motivacijo učencev, saj povečujejo njihovo
                  samozavest in zanimanje za matematiko, hkrati pa spodbujajo socialno-čust-
                  veno interakcijo (Jauhiainen in Guerra, 2023; Zheng in Tse, 2023). GUI izkazuje


                  216
   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221