Page 219 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 219

Od tradicionalnega pouka do GUI: pregled sprememb v matematiki

             reševanja problemov pri pouku matematike so bile npr. prepoznane kot nuj-
             ne za razvoj spretnosti 21. stoletja, pri čemer je še posebej učinkovit Polyjev
             hevristični pristop (Szabo idr., 2020). Delo v skupinah, projekti učencev in ana-
             liza realnih podatkov so postali pomembni vidiki na učence osredotočenega
             poučevanja (Schumacher in Kennedy, 2008). Spremembe v matematičnem
             izobraževanju odražajo stalna prizadevanja za izboljšanje rezultatov učencev
             in pripravo na izzive 21. stoletja (Findell, 1996; Boaler, 2000). Cilj teh sprememb
             je ustvariti matematično pismene državljane, ki so sposobni uporabljati ma-
             tematično znanje v realnih situacijah (Findell, 1996).
               Vključevanje digitalne tehnologije v matematično izobraževanje je bistve-
             no spremenilo metode poučevanja in učenja ter omogočilo personalizirane
             in prilagodljive učne izkušnje, hkrati pa podpira sodobne pedagoške pristo-
             pe, ki poudarjajo lastno konstrukcijo znanja, sposobnost reševanja proble-
             mov in kritičnega mišljenja.
               GUI prinaša številne priložnosti za izboljšanje matematičnega poučevanja
             in učenja, saj spodbuja personalizirano učenje, učinkovito podajanje povrat-
             nih informacij in večjo vključenost učencev. Prav tako učiteljem pomaga
             pri načrtovanju in izvajanju pouka ter spremljanju napredka in ocenjevanja
             znan ja učencev.
               Uporaba GUI v izobraževanju transformira tradicionalno vlogo učitelja v
             vlogo mentorja in vodje, ki s pomočjo tehnologije učne vsebine prilagaja in-
             dividualnim potrebam učencev ter spodbuja njihovo samoregulirano učenje.
             Kljub integraciji GUI učitelj ohranja ključno vlogo kot čustvena in socialna
             opora učencem, s čimer zagotavlja, da človeški vidiki, kot so empatija, etič-
             nost in socialne interakcije, ostanejo osrednji del učnega procesa (Kong in
             Yang, 2024).
               Za uspešno vključitev GUI v matematično izobraževanje je ključnega po-
             mena celovit pristop, ki vključuje usposabljanje učiteljev, razvoj smernic za
             odgovorno uporabo tehnologije in oblikovanje metod, ki spodbujajo kritično
             vrednotenje in analitične veščine učencev. Poleg tega je treba zagotoviti pra-
             vične možnosti dostopa do tehnologije za vse učence in obravnavati etične
             vidike uporabe GUI.

             Literatura
             Acharya, E. R. (2015). Mathematics hundred years before and now. History Research,
                 3(3), 41–47.
             Attard, C. (2015). Introducing iPads into primary mathematics classrooms: Teachers‘
                 experiences and pedagogies. V M. Meletiou-Mavrotheris, K. Mavrou in E. Pa-




                                                                            219
   214   215   216   217   218   219   220   221   222   223   224