Page 219 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 219
Od tradicionalnega pouka do GUI: pregled sprememb v matematiki
reševanja problemov pri pouku matematike so bile npr. prepoznane kot nuj-
ne za razvoj spretnosti 21. stoletja, pri čemer je še posebej učinkovit Polyjev
hevristični pristop (Szabo idr., 2020). Delo v skupinah, projekti učencev in ana-
liza realnih podatkov so postali pomembni vidiki na učence osredotočenega
poučevanja (Schumacher in Kennedy, 2008). Spremembe v matematičnem
izobraževanju odražajo stalna prizadevanja za izboljšanje rezultatov učencev
in pripravo na izzive 21. stoletja (Findell, 1996; Boaler, 2000). Cilj teh sprememb
je ustvariti matematično pismene državljane, ki so sposobni uporabljati ma-
tematično znanje v realnih situacijah (Findell, 1996).
Vključevanje digitalne tehnologije v matematično izobraževanje je bistve-
no spremenilo metode poučevanja in učenja ter omogočilo personalizirane
in prilagodljive učne izkušnje, hkrati pa podpira sodobne pedagoške pristo-
pe, ki poudarjajo lastno konstrukcijo znanja, sposobnost reševanja proble-
mov in kritičnega mišljenja.
GUI prinaša številne priložnosti za izboljšanje matematičnega poučevanja
in učenja, saj spodbuja personalizirano učenje, učinkovito podajanje povrat-
nih informacij in večjo vključenost učencev. Prav tako učiteljem pomaga
pri načrtovanju in izvajanju pouka ter spremljanju napredka in ocenjevanja
znan ja učencev.
Uporaba GUI v izobraževanju transformira tradicionalno vlogo učitelja v
vlogo mentorja in vodje, ki s pomočjo tehnologije učne vsebine prilagaja in-
dividualnim potrebam učencev ter spodbuja njihovo samoregulirano učenje.
Kljub integraciji GUI učitelj ohranja ključno vlogo kot čustvena in socialna
opora učencem, s čimer zagotavlja, da človeški vidiki, kot so empatija, etič-
nost in socialne interakcije, ostanejo osrednji del učnega procesa (Kong in
Yang, 2024).
Za uspešno vključitev GUI v matematično izobraževanje je ključnega po-
mena celovit pristop, ki vključuje usposabljanje učiteljev, razvoj smernic za
odgovorno uporabo tehnologije in oblikovanje metod, ki spodbujajo kritično
vrednotenje in analitične veščine učencev. Poleg tega je treba zagotoviti pra-
vične možnosti dostopa do tehnologije za vse učence in obravnavati etične
vidike uporabe GUI.
Literatura
Acharya, E. R. (2015). Mathematics hundred years before and now. History Research,
3(3), 41–47.
Attard, C. (2015). Introducing iPads into primary mathematics classrooms: Teachers‘
experiences and pedagogies. V M. Meletiou-Mavrotheris, K. Mavrou in E. Pa-
219