Page 18 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 18
Boris Aberšek
Preglednica 1 Bloomova taksonomija od 1.0 do 4.0
Bloom, 1.0 (1956) Bloom, 2.0 (2001) Bloom 4.0 (2024)
Evalvacija Ustvarjati Predlogi + ukrepanje
Sinteza Evalvirati Evalvacija + povratne informacije
Analiza Analizirati + UI Študija primera + kritika
Uporaba Uporabiti Scenarij + vloga
Razumevanje Razumeti Razlaga + povratne informacije
Znanje Pomniti Informacijski primer
Učinkoviti pomočniki
Ko govorimo o generativnih orodjih GUI za izobraževanje, jih lahko razdelimo
v dve skupini:
1. v prvo skupino sodijo orodja, ki povečujejo učinkovitosti in so osredoto-
čena na učitelja; njihov temeljni cilj je pomoč učitelju in prihranek časa
z avtomatizacijo nalog, kot v primerih generatorjev vsebin in učne ana-
litike;
2. druga skupina pa je osredotočena na metode in strategije poučevanja
oz. na to, kako uporabiti orodja GUI za učinkovitejše poučevanje in dose-
ganje boljših učnih izidov učencev (generativizem).
Kar zadeva učinkovitost administrativnega dela, lahko pomočniki in agen-
ti UI ponudijo veliko. Programski sistemi, ki se uporabljajo v izobraževalnih
ustanovah, vključujejo integrirane pomočnike UI, ki jih je mogoče uporabiti
za racionalizacijo poteka dela in za povečanje produktivnosti. Npr., v aplika-
cijah Microsofta ali Googla skoraj vsako orodje v programski opremi poganja
UI. To pomeni, da imajo uporabniki, ko odprejo program za obdelavo besedil,
predstavitev ali preglednice, možnost uporabe pomočnika UI za izboljšanje
učinkovitosti pri delu; od pisanja do urejanja, od ustvarjanja predstavitev do
analize podatkov. UI (GUI) pomaga pri nalogah, ki jih učitelji opravijo kot del
svojega delovnega procesa. Kopiloti, kot so LLM-ji, ponujajo večje možnos-
ti za prilagajanje, kot sta npr. Microsoftov zvezek za shranjevanje pozivov in
možnost ustvarjanja lastnega pomočnika za pomoč pri določenih nalogah na
delovnem mestu.
Pomočniki UI so korak v smeri agentov UI, ki pri opravljanju nalog delujejo
samostojno, brez človeškega vodstva. Pomočniki UI se že leta uporabljajo za
pomoč pri študentskih poizvedbah na ravni programa. Ko bodo agenti UI za-
nesljivi in razširjeni, jih bodo institucije lahko uporabile za samostojno dokon-
čanje delov opravil, ki so nekoč zahtevali ljudi. To je pričakovano povečanje
učinkovitosti, ki ga GUI obljublja za administrativne naloge. Ta agentska pri-
18