Page 17 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 17

Uvod

                                          1. ANALIZA

              •  Prepoznavanje težav  •  Določanje učnih ciljev na najvišji ravni •  Prepoznavanje potreb deležnikov
              •  Analiza potreb po usposabljanju •  Določanje ciljne populacije  •  Iskanje potrebnih učnih virov


                     5. OCENJEVANJE                        2. OBLIKOVANJE

               • Ovrednotenje                       •  Učni cilji

               •  Vseživljensko učenje učenja       •  Uskladitev z deležniki

               •  Sestavni del vsakega koraka       •  Kartiranje metod vrednotenja
               •  Ocena poslovnega primera          •  Snovanje komunikacijske strategije
               •  Predlaganje izboljšav             •  Kartiranje učne strategije na visoki ravni
                                           MODEL
                                           ADDIE

                      4. IZVAJANJE                           3. RAZVOJ

               •  Izvajanje komunikacijskega načrta   •   Razvoj strategije poučevanja

               •  Spremembe v  zičnem okolju        •  Razvoj in vrednotenje ocen ter orodij
               •  Izvedba usposabljanja in sodelovanje   •  Uvajanje učne tehnologije
               •  Izvedba formalnega ocenjevanja    •  Razvoj učnega izdelka
               •  Sodelovanje v stranskih programih   •  Določitev načina posredovanja
                                                    •  Vrednotenje kakovosti
             Slika 2  Model oblikovanja poučevanja ADDIE (AIHR, b. l.)
               Najbolj znan ter eden od prvih okvirov učenja in poučevanja pa je seveda
             Bloomova taksonomija (Bloom idr., 1956; Gogus, 2012) oz. vseprisotna hierar-
             hija, ki jo prepoznajo vsi učitelji. Bloomov okvir ni toliko okvir za oblikovanje
             učenja, v večji meri predstavlja stopnje razvoja v treh ključnih učnih dome-
             nah: kognitivni, afektivni in psihomotorični. Kako bi se ta proces lahko razvil,
             ko se učenec ukvarja s pogovornim strokovnjakom GUI? Kakšen je proces, s
             katerim izpopolnjujemo razvoj učencev s področja kognitivnih domen? Kate-
             re (učne) dejavnosti moramo oblikovati, da jih razvijemo? Didaktične rešitve
             imajo pri tem ključno vlogo. V preglednici 1 je tako prikazan prehod Bloomo-
             ve taksonomije izobraževanja 1.0 do izobraževanja 4.0.

             Generativna preobrazba
             Digitalna in generativna preobrazba nedvomno spreminjata nabor spretnos-
             ti, potrebnih za uspeh v svetu. Standardni digitalni ekosistem fizične usta-
             nove (šole, fakultete) vključuje učne sisteme upravljanja (angl. learning ma-
             nagement system – LMS), ki se včasih imenuje virtualno učno okolje (VUO).
             Vključuje pa tudi vsa povezana zunanja orodja, na katera se institucija naroči.
             Ta mreža digitalnih orodij, platform in virov, ki raste od začetka leta 2000, je
             jedro digitalnega ekosistema institucije, ki ponuja osebno ali kombinirano
             ponudbo.


                                                                             17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22