Page 106 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 106

Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik

                  Drugo
                       Kritična raba
                       •  učenci se morajo naučiti kritično ocenjevati vsebino, ki jo ustvari GUI, in prepoznati
                         morebitne pristranskosti
                       Etična raba
                       •  učenci morajo razumeti etična vprašanja, povezana z uporabo tehnologije
                       Priporočena raba
                       •  ko podpira proces učenja in doseganje višjih učnih ciljev;
                       •  ko spodbuja raziskovanje in refleksijo učencev
                  Država in dokument
                  05 Nemčija, zvezna dežela Severno Porenje - Vestfalija.
                  Umgang mit textgenerierenden KI-Systemen: Ein Handlungsleitfaden (Ministerium für Schule
                  und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen)
                  Raba GUI za pripravo učnih vsebin
                       Priprava nalog
                       •  lahko se uporablja za ustvarjanje besedil po vnaprej določeni obliki ali slogu;
                       •  lahko pomaga pri obdelavi besedil, kot so strukturiranje, formuliranje in predlogi za
                         popravke
                       Raziskovanje
                       •  pomemben vidik uporabe GUI je oblikovanje ustreznih pozivov, ki omogočajo pridobitev
                         želenih rezultatov
                  Raba GUI za podporo procesa učenja
                       Samoregulativno učenje
                       •  podpira samostojno učenje, saj ponuja povratne informacije v realnem času procesa
                         pisanja
                       Podpora razumevanju vsebine
                       •  uporablja se lahko tudi za pojasnjevanje konceptov ali za poenostavitev zahtevnih
                         vsebin;
                       •  omogoča poenostavljanje kompleksnih besedil ali ponuja alternativne razlage, kar
                         izboljšuje razumevanje vsebine;
                       •  lahko ustvarja vaje za preverjanje znanja in s tem učencem omogoča ponavljanje snovi;
                       •  dokument opozarja, da UI ustvarja besedila na podlagi verjetnosti in ne nujno na podlagi
                         resnice
                       Personalizacija, individualizacija
                       •  lahko nudi individualno pomoč med učnim procesom, npr. s poenostavljanjem besedil
                         ali prevajanjem
                  Drugo
                       Kritična raba
                       •  učenci naj bi preverjali vsebino, ki jo je ustvarila GUI, s svojim predznanjem
                       Etična raba
                       •  učenci morajo označiti uporabo UI pri ustvarjanju besedil in navesti pozive, ki so jih
                         uporabili
                       Priporočena raba
                       •  uporaba UI v šolskem kontekstu je smiselna za pridobivanje digitalnih kompetenc,
                         raziskovanje možnosti novih tehnologij in spodbujanje kritičnega mišljenja;
                       •  uporaba UI mora potekati v varnem in nadzorovanem okolju
                  Država in dokument
                  06 Hrvaška
                  Umjetna inteligencija u obrazovanju: edukativni priručnik o primjeni umjetne inteligencije u
                  učenju i poučavanju za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama (Kralj idr.)
                  Raba GUI za pripravo učnih vsebin




                  106
   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111