Page 106 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 106
Sonja Čotar Konrad in Maja Lebeničnik
Drugo
Kritična raba
• učenci se morajo naučiti kritično ocenjevati vsebino, ki jo ustvari GUI, in prepoznati
morebitne pristranskosti
Etična raba
• učenci morajo razumeti etična vprašanja, povezana z uporabo tehnologije
Priporočena raba
• ko podpira proces učenja in doseganje višjih učnih ciljev;
• ko spodbuja raziskovanje in refleksijo učencev
Država in dokument
05 Nemčija, zvezna dežela Severno Porenje - Vestfalija.
Umgang mit textgenerierenden KI-Systemen: Ein Handlungsleitfaden (Ministerium für Schule
und Bildung des Landes Nordrhein-Westfalen)
Raba GUI za pripravo učnih vsebin
Priprava nalog
• lahko se uporablja za ustvarjanje besedil po vnaprej določeni obliki ali slogu;
• lahko pomaga pri obdelavi besedil, kot so strukturiranje, formuliranje in predlogi za
popravke
Raziskovanje
• pomemben vidik uporabe GUI je oblikovanje ustreznih pozivov, ki omogočajo pridobitev
želenih rezultatov
Raba GUI za podporo procesa učenja
Samoregulativno učenje
• podpira samostojno učenje, saj ponuja povratne informacije v realnem času procesa
pisanja
Podpora razumevanju vsebine
• uporablja se lahko tudi za pojasnjevanje konceptov ali za poenostavitev zahtevnih
vsebin;
• omogoča poenostavljanje kompleksnih besedil ali ponuja alternativne razlage, kar
izboljšuje razumevanje vsebine;
• lahko ustvarja vaje za preverjanje znanja in s tem učencem omogoča ponavljanje snovi;
• dokument opozarja, da UI ustvarja besedila na podlagi verjetnosti in ne nujno na podlagi
resnice
Personalizacija, individualizacija
• lahko nudi individualno pomoč med učnim procesom, npr. s poenostavljanjem besedil
ali prevajanjem
Drugo
Kritična raba
• učenci naj bi preverjali vsebino, ki jo je ustvarila GUI, s svojim predznanjem
Etična raba
• učenci morajo označiti uporabo UI pri ustvarjanju besedil in navesti pozive, ki so jih
uporabili
Priporočena raba
• uporaba UI v šolskem kontekstu je smiselna za pridobivanje digitalnih kompetenc,
raziskovanje možnosti novih tehnologij in spodbujanje kritičnega mišljenja;
• uporaba UI mora potekati v varnem in nadzorovanem okolju
Država in dokument
06 Hrvaška
Umjetna inteligencija u obrazovanju: edukativni priručnik o primjeni umjetne inteligencije u
učenju i poučavanju za učitelje, nastavnike i stručne suradnike u školama (Kralj idr.)
Raba GUI za pripravo učnih vsebin
106