Page 107 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 107
Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc
Priprava nalog
• lahko se uporablja za ustvarjanje idej za zgodbe, pisanje in urejanje besedil;
• učencem lahko pomaga pri prevajanju, ustvarjanju povzetkov in sodelovanju pri
projektih
Raziskovanje
• učencem lahko pomaga pri iskanju informacij, raziskovanju
Raba GUI za podporo procesa učenja
Samoregulativno učenje
• UI lahko uporabljajo za sledenje svojemu napredku in prilagajanje učnih strategij;
• nudi takojšnje povratne informacije, kar spodbuja refleksijo učencev
Podpora razumevanju vsebine
• omogoča analizo in strukturiranje informacij za boljše razumevanje vsebine
Personalizacija, individualizacija
• učencem lahko omogoči prilagojeno učenje glede na njihove potrebe in interese;
• učencem lahko nudi individualno podporo in povratne informacije, ki so na voljo 24 ur
na dan
Drugo
Kritična raba
• učenci morajo razvijati veščine kritičnega mišljenja, saj so odgovorni za vsebino, ki jo
ustvarijo z uporabo GUI;
• pri uporabi GUI je pomembno kritično vrednotenje informacij in zavedanje, da GUI lahko
»halucinira« (daje napačne odgovore)
Etična raba
• pri ustvarjanju slik in glasbe z GUI se pojavljajo vprašanja avtorskih pravic in intelektualne
lastnine
Priporočena raba
• ni zapisa
Država in dokument
07 Nemčjia, zvezna dežela Baden - Württemberg
KI im Unterricht - Informationsangebote für Lehrkräfte (Ministerium für Kultus, Jugend und
Sport Baden-Württemberg)
Raba GUI za pripravo učnih vsebin
Priprava nalog
• lajšanje blokad pri pisanju
Raziskovanje
• ni zapisa
Raba GUI za podporo procesa učenja
Samoregulativno učenje
• ni zapisa
Podpora razumevanju vsebine
• poenostavitev kompleksnih znanstvenih besedil
Personalizacija, individualizacija
• ni zapisa
Drugo
Kritična raba
• učenci morajo biti sposobni kritično ocenjevati informacije, ki jih ustvari GUI
Etična raba
• ni zapisa
Priporočena raba
• ključno je, da se GUI uporablja na način, ki podpira učenje, spodbuja kritično mišljenje in
razvija medijsko pismenost
107