Page 105 - Izobraževanje v dobi generativne umetne inteligence
P. 105

Analiza mednarodnih nacionalnih smernic za uporabo umetne inteligenc

                    infografike, prevodi in interaktivno učno gradivo;
                  •  učenci lahko z orodji UI analizirajo podatke in napovedujejo trende
                  Raziskovanje
                  •  ni zapisa
             Raba GUI za podporo procesa učenja
                  Samoregulativno učenje
                  •  učence spodbuja pri načrtovanju učenja, spremljanju napredka in refleksiji o lastnem
                    učenju
                  Podpora razumevanju vsebine
                  •  UI pomaga pri strukturiranju informacij in vizualizaciji podatkov za boljše razumevanje
                    vsebine in vzorcev
                  Personalizacija, individualizacija
                  •  orodja za vadbo, ki jih poganja UI, lahko avtomatsko prilagajajo težavnost nalog glede na
                    učenčev napredek;
                  •  orodja UI lahko prilagodijo vsebino in metodologijo poučevanja individualnim potrebam
                    vsakega učenca;
                  •  sistemi za upravljanje učenja (angl. learning management systems – LMS) s pomočjo UI
                    lahko prilagajajo vsebino glede na posamezne učne stile učencev
             Drugo
                  Kritična raba
                  •  učence je treba naučiti kritično presojati z GUI ustvarjene vsebine, da jih ne smejo jemati
                    kot avtomatične resnične
                  Etična raba
                  •  ni zapisa
                  Priporočena raba
                  •  v primerih, ko dopolnjuje učne cilje in je v skladu s kurikularnimi cilji;
                  •  priporočljiva za spodbujanje radovednosti, ustvarjalnosti in kritičnega razmišljanja pri
                    učencih;
                  •  priporočljiva tudi za razvoj tehničnih kompetenc, ki so pomembne za prihodnost
             Država in dokument
             04 Norveška
             Strategi for digital kompetanse og infrastruktur i barnehage og skole 2023–2030
             (Kunnskapsdepartementet)
             Raba GUI za pripravo učnih vsebin
                  Priprava nalog
                  •  za različne naloge, kot so ustvarjanje idej, reševanje problemov in pisanje besedil;
                  •  lahko ustvarja besedila, slike in filme
                  Raziskovanje
                  •  uporablja se za usmerjanje učencev k raziskovanju
             Raba GUI za podporo procesa učenja
                  Samoregulativno učenje
                  •  ni zapisa
                  Podpora razumevanju vsebine
                  •  UI učencem pomaga razumeti zapletene koncepte in organizirati pridobljene
                    informacije;
                  •  sistemi lahko ustvarjajo enostranske ali pristranske predstavitve zadev, če podatki niso
                    dovolj dobri
                  Personalizacija, individualizacija
                  •  lahko pomaga pri individualizaciji učenja, saj samodejno izbira vsebino, naloge in
                    povratne informacije, prilagojene posameznemu učencu





                                                                            105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110