Page 67 - Meje vedenja
P. 67

Prikaz nekaterih teoretskih dognjanj o vedenjskih in čustvenih težavah ter motnjah

             Vedenje učiteljev in šolski sistem
             Neprilagodljivi šolski sistemi, ki ne upoštevajo individualnih potreb učencev,
             lahko povzročijo frustracije in vedenjske težave, saj se otroci počutijo prezrte
             in neupoštevane. Takšni sistemi pogosto temeljijo na uniformnem pristopu
             do učenja in standardiziranem ocenjevanju, kar na učence ustvarja pritisk,
             da se prilagodijo določenim pričakovanjem in dosegajo vrhunske rezultate.
             Strogi in nepravični sistemi ocenjevanja lahko vodijo do občutka neuspeha,
             nizke samozavesti in celo strahu pred ocenjevanjem, kar vpliva na učni proces
             in otrokov odnos do šole. Pomanjkanje čustvene podpore v šolskem okolju
             predstavlja še en pomemben dejavnik tveganja za čustvene težave. Če šolski
             sistem in učitelji ne upoštevajo čustvenih potreb učencev, se ti mnogokrat
             počutijo nepomembne ali celo prezrte, kar lahko vodi do anksioznosti, depre-
             sije in povečane razdražljivosti. Empatija in čustvena inteligenca učiteljev sta
             ključnega pomena za vzpostavljanje pozitivnega odnosa z učenci; brez teh
             lastnosti se lahko otroci počutijo osamljene in nemočne, iz česar se velikokrat
             razvijejo vedenjske težave (Krajnčan, 1).
               Uniformen pristop do poučevanja, ki ne upošteva individualnih potreb,
             zlasti pri učencih s posebnimi učnimi težavami, povzroča dodatne frustraci-
             je. Otroci z ADHD, disleksijo ali drugimi specifičnimi potrebami pogosto ne
             dobijo potrebne podpore, zaradi česar lahko razvijejo vedenjske izpade in
             čustvene stiske. Prekomerni poudarek na rezultatih in uspehu vodi v stres ter
             tesnobo, saj učenci, ki težje sledijo visokim pričakovanjem, velikokrat doži-
             vljajo občutke neuspeha in razvijajo negativne vedenjske vzorce (Krajnčan,
             1; Laursen in Veenstra, 1).
               Neprimerni učni pristopi in pomanjkanje motivacije tudi prispevajo k teža-
             vam v šoli. Učitelji, ki uporabljajo preveč abstraktne ali teoretične metode, ki
             niso prilagojene starostni stopnji ali potrebam učencev, lahko povzročijo iz-
             gubo zanimanja za učenje. Posledica tega so vedenjske težave, kot so motnje
             pozornosti in hiperaktivnost, saj učenci iščejo stimulacijo zunaj šolskega dela.
             Ko se počutijo neslišane ali nerazumljene, lahko začnejo zavračati sodelova-
             nje, kar se odraža v motenem vedenju in upiranju avtoriteti (Krajnčan, 1;
             Laursen in Veenstra, 1).
               Socialno primerjanje in stigmatizacija neuspeha dodatno otežujeta čust-
             veni razvoj učencev. Poudarek na primerjavi med učenci ter izpostavljanje
             uspešnih posameznikov lahko pri manj uspešnih učencih povzroči socialno
             anksioznost, izolacijo in vedenjske težave. Otroci, ki pogosto doživljajo ne-
             uspehe, se lahko počutijo stigmatizirane in razvijejo odpor do šole, kar se po-
             gosto kaže v zavračanju avtoritete, izostajanju od pouka ali celo agresivnem
             vedenju (Krajnčan, 1; Laursen in Veenstra, 1).


                                                                            67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72