Page 65 - Meje vedenja
P. 65

Prikaz nekaterih teoretskih dognjanj o vedenjskih in čustvenih težavah ter motnjah

             nje. Preobremenjenost tako ustvarja okolje, v katerem otroci in mladostniki
             ne zmorejo ustrezno obvladovati pritiskov, kar povečuje tveganje za vedenj-
             ske težave, tesnobo, depresijo in druge čustvene motnje. Da bi preprečili te
             težave, je ključno, da starši, učitelji in druge odrasle osebe spodbujajo urav-
             notežen življenjski slog, ki vključuje tako šolske obveznosti kot tudi prosti
             čas za igro in sprostitev, kar otrokom omogoča celosten razvoj (Wember idr.,
             14).


             Učinki digitalizacije
             Digitalizacija v vsakdanje življenje prinaša številne spremembe, vendar ima
             poleg prednosti, kot so povečana povezanost, dostop do informacij in lažji
             dostop do storitev, tudi pomembne negativne vplive na vedenjske in čustve-
             ne motnje. Ena izmed glavnih posledic je spletna odvisnost, ki se pojavi za-
             radi prekomerne uporabe družbenih omrežij in digitalnih platform. Nenehno
             preverjanje novic, všečkov in komentarjev pri nekaterih posameznikih vodi
             v vedenjske težave, kot so pomanjkanje pozornosti, impulzivnost in kom-
             pulzivno vedenje. Odvisnost od spletnih vsebin, videoiger ali aplikacij vodi
             v digitalno zasvojenost, kar se odraža v socialni izolaciji, zmanjšanju produk-
             tivnosti in težavah pri vzdrževanju pozornosti. Posamezniki, ujeti v digitalni
             svet, pogosto izgubijo stik z resničnostjo in imajo težave pri vzpostavljanju
             medosebnih odnosov (Vukovič in Krajnčan, 19).
               Digitalizacija je prav tako olajšala pojav spletnega nasilja, kjer žrtve pos-
             tanejo tarče žalitev, ustrahovanja ali sovražnega govora. Kibernetsko nasilje
             ima lahko resne čustvene posledice, saj vodi v depresijo, anksioznost, nizko
             samopodobo in celo samomorilne misli. Anonimnost, ki jo omogoča digitalni
             prostor, spodbuja neodgovorno vedenje tistih, ki izvajajo nasilje, saj ne čutijo
             neposredne odgovornosti. Ta oblika nasilja povzroča čustveno bolečino žrtev
             in poslabšuje njihovo duševno zdravje (Ding in Li, 3).
               Družbena omrežja ustvarjajo okolje, kjer so prisotni nerealni standardi, za-
             radi katerih se ljudje primerjajo z idealiziranimi podobami življenja drugih.
             To primerjanje lahko povzroči nizko samopodobo, zavist in občutek manj-
             vrednosti, kar pogosto vodi v depresijo in tesnobo. Nenehna izpostavljenost
             idealiziranim podobam videza, uspeha in življenjskega sloga spodbuja ob-
             sedenost z videzom in motnje hranjenja, saj se posamezniki trudijo doseči
             standarde, ki so nemalokrat nedosegljivi (Ding in Li, 3).
               Socialna izolacija in osamljenost sta prav tako posledici prekomerne upo-
             rabe digitalnih naprav, saj se pristne osebne interakcije zmanjšujejo, odnosi
             pa se nemalokrat selijo v spletni prostor. Posledično posamezniki izgubljajo
             občutek čustvene povezanosti, kar pripelje do osamljenosti, odtujenosti in


                                                                            65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70