Page 149 - Meje vedenja
P. 149
Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore
izboljšujejo in prilagajajo glede na otrokove spreminjajoče se potrebe. Vklju-
čuje redno spremljanje napredka in sodelovanje vseh vpletenih – strokovne
skupine, staršev in otroka. Tako IP postane učinkovit načrt, ki otroku omogo-
ča optimalno vključitev v šolsko okolje ter spodbuja njegov osebni in izobra-
ževalni razvoj (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 3a).
Zaključek
Detekcija, identifikacija ter diagnostika čustvenih in vedenjskih motenj pred-
stavljajo ključen korak pri oblikovanju ustreznih oblik pomoči ter podpore
otrokom in mladostnikom v vzgojno-izobraževalnih institucijah. Sodobni
pristopi poudarjajo pomen zgodnjega prepoznavanja težav ter interdisci-
plinarnega sodelovanja med strokovnimi delavci, učitelji, svetovalnimi služ-
bami in zunanjimi institucijami. Le celostna obravnava, ki temelji na stro-
kovni diag nostiki in prilagojenih intervencijah, lahko učinkovito prispeva k
zmanjševanju vpliva teh motenj na otrokovo akademsko uspešnost, socialno
vključevan je ter splošno blagostanje.
Vzgojno-izobraževalne institucije imajo pri tem pomembno vlogo, saj mo-
rajo v skladu z normativnimi določili zagotavljati ustrezne prilagoditve, stro-
kovno pomoč in podporne programe za učence s čustvenimi in vedenjskimi
težavami. Pravna ureditev v Sloveniji določa okvir za sistemsko vključevanje
teh učencev v redne ali prilagojene izobraževalne programe, pri čemer se
upošteva individualne potrebe vsakega posameznika. Ključnega pomena je,
da vzgojno-izobraževalne institucije ne le izvajajo diagnostične in interven-
cijske ukrepe, temveč tudi ustvarjajo inkluzivno okolje, ki spodbuja pozitivno
vedenje, razvoj socialnih veščin in čustveno stabilnost učencev. V pričajočem
poglavju smo skušali strniti temeljne pojme, ki so ključni pri delu z otroki in
mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami/motnjami, navezujoč se na
v raziskavi sodelujoče institucije, in omogočajo osnovno podlago za lažje ra-
zumevanje omenjene problematike pri obravnavi te skupine otrok.
Literatura
Achenbach, T. M. (6). As others see us: Clinical and research implications of cross-
informant correlations for psychopathology. Current Directions in Psychological
Science, 15(), 94–98.
Achenbach, T. M., in Rescorla, L. (1). Manual for the ASEBA school-age forms and
profiles. Univerity of Vermont, Research Center for Children Youths and Families.
Achenbach, T. M., Becker, A., Dopfner, M., Heiervang, E., Roessner, V., Steinhausen, H.
C., in Rothenberger, A. (8). Multicultural assessment of child and adolescent
psychopathology with ASEBA and SDQ instruments: Research findings, applica-
149

