Page 149 - Meje vedenja
P. 149

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

             izboljšujejo in prilagajajo glede na otrokove spreminjajoče se potrebe. Vklju-
             čuje redno spremljanje napredka in sodelovanje vseh vpletenih – strokovne
             skupine, staršev in otroka. Tako IP postane učinkovit načrt, ki otroku omogo-
             ča optimalno vključitev v šolsko okolje ter spodbuja njegov osebni in izobra-
             ževalni razvoj (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, 3a).


             Zaključek
             Detekcija, identifikacija ter diagnostika čustvenih in vedenjskih motenj pred-
             stavljajo ključen korak pri oblikovanju ustreznih oblik pomoči ter podpore
             otrokom in mladostnikom v vzgojno-izobraževalnih institucijah. Sodobni
             pristopi poudarjajo pomen zgodnjega prepoznavanja težav ter interdisci-
             plinarnega sodelovanja med strokovnimi delavci, učitelji, svetovalnimi služ-
             bami in zunanjimi institucijami. Le celostna  obravnava, ki temelji na stro-
             kovni diag nostiki in prilagojenih intervencijah, lahko učinkovito prispeva k
             zmanjševanju vpliva teh motenj na otrokovo akademsko uspešnost, socialno
             vključevan je ter splošno blagostanje.
               Vzgojno-izobraževalne institucije imajo pri tem pomembno vlogo, saj mo-
             rajo v skladu z normativnimi določili zagotavljati ustrezne prilagoditve, stro-
             kovno pomoč in podporne programe za učence s čustvenimi in vedenjskimi
             težavami. Pravna ureditev v Sloveniji določa okvir za sistemsko vključevanje
             teh učencev v redne ali prilagojene izobraževalne programe, pri čemer se
             upošteva individualne potrebe vsakega posameznika. Ključnega pomena je,
             da vzgojno-izobraževalne institucije ne le izvajajo diagnostične in interven-
             cijske ukrepe, temveč tudi ustvarjajo inkluzivno okolje, ki spodbuja pozitivno
             vedenje, razvoj socialnih veščin in čustveno stabilnost učencev. V pričajočem
             poglavju smo skušali strniti temeljne pojme, ki so ključni pri delu z otroki in
             mladostniki s čustvenimi in vedenjskimi težavami/motnjami, navezujoč se na
             v raziskavi sodelujoče institucije, in omogočajo osnovno podlago za lažje ra-
             zumevanje omenjene problematike pri obravnavi te skupine otrok.

             Literatura
             Achenbach, T. M. (6). As others see us: Clinical and research implications of cross-
                 informant correlations for psychopathology. Current Directions in Psychological
                 Science, 15(), 94–98.
             Achenbach, T. M., in Rescorla, L. (1). Manual for the ASEBA school-age forms and
                 profiles. Univerity of Vermont, Research Center for Children Youths and Families.
             Achenbach, T. M., Becker, A., Dopfner, M., Heiervang, E., Roessner, V., Steinhausen, H.
                 C., in Rothenberger, A. (8). Multicultural assessment of child and adolescent
                 psychopathology with ASEBA and SDQ instruments: Research findings, applica-


                                                                            149
   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153   154