Page 146 - Meje vedenja
P. 146
Katja Vrhunc Pfeifer
tudi druge posebne pravice, ki jih ima otrok skladno z veljavno zakonodajo. V
postopku usmerjanja otroci s posebnimi potrebami pridobijo dva ključna do-
kumenta: strokovno mnenje in odločbo o usmeritvi. Svetovalec, ki vodi pos-
topek, mora izdati odločbo najpozneje v 3 delovnih dneh po prejemu stro-
kovnega mnenja, kot je opredeljeno v 7. členu ZUOPP-1 (11). Če svetovalec
v skladu z 8. členom zahteva dopolnitev, dodatno obrazložitev ali ponovno
obravnavo otroka pred strokovno komisijo, mora odločbo izdati v 3 dneh
od prejema dopolnjenega, dodatno obrazloženega ali novega strokovnega
mnenja (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, b. l.-b).
Dodatna strokovna pomoč je namenjena otrokom s posebnimi potreba-
mi, ki so usmerjeni v izobraževalne programe s prilagoditvami in z dodatno
strokovno podporo. Izvaja se v treh oblikah: pomoč za premagovanje pri-
manjkljajev, ovir ali motenj; svetovalne storitve; učna pomoč. Izjemoma je
pomoč lahko dodeljena tudi otrokom v prilagojenih programih ali posebnih
programih, če je to potrebno zaradi specifičnih potreb (npr. tiflopedagogi-
ka, logopedija). Ura dodatne strokovne pomoči traja 45 minut in jo izvajajo
usposobljeni strokovnjaki. Pomoč se lahko izvaja individualno ali skupinsko, v
razredu ali izven njega. Svetovalne storitve so del celostne obravnave otroka,
opredeljene v njegovem individualiziranem programu. Skupno število ur do-
datne strokovne pomoči ne sme presegati pet ur tedensko, pri čemer je ena
ura namenjena svetovalnim storitvam. Obseg in oblika pomoči se določita z
odločbo o usmeritvi (Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke
s posebnimi potrebami, 13).
Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi potre-
bami določa naslednje specifične oblike pomoči (13):
− Premagovanje primanjkljajev, ovir ali motenj: največ štiri ure tedensko
v osnovni šoli (za nekatere primanjkljaje največ dve uri) in največ dve
uri tedensko v srednjih šolah. Ta pomoč je lahko del vzgojnih, socialno-
integrativnih, preventivnih ali korekcijskih programov.
− Svetovalne storitve: osredotočene so na podporo družinam, strokov-
nim delavcem in vrstnikom otroka. Obsegajo največ eno uro tedensko
in jih izvajajo svetovalni delavci ali učitelji.
− Učna pomoč: otroci v osnovnih šolah in srednješolskih poklicnih pro-
gramih lahko prejmejo največ dve uri tedensko učne pomoči, izjemo-
ma pa tudi srednješolci, ki so zaradi dolgotrajne bolezni odsotni več
kot dva meseca.
Poleg specifičnih oblik pomoči so določene še posebne oblike pomoči, ki
opredeljujejo tolmače. Gluhi, naglušni in gluhoslepi otroci lahko prejmejo
146

