Page 147 - Meje vedenja
P. 147
Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore
pomoč tolmačev slovenskega znakovnega jezika ali drugih prilagojenih ob-
lik sporazumevanja v obsegu, določenem z individualiziranim programom.
Težje gibalno oviranim otrokom, slepim, slabovidnim in otrokom z drugi-
mi posebnimi potrebami se lahko dodeli stalni ali začasni spremljevalec za
pomoč pri vsakodnevnih dejavnostih. Težje gibalno oviranim otrokom, sle-
pim, slabovidnim in otrokom z drugimi posebnimi potrebami se lahko do-
deli stalni ali začasni spremljevalec za pomoč pri vsakodnevnih dejavnostih.
Pomoč se praviloma izvaja v času vzgojno-izobraževalnega dela in je uskla-
jena z individualiziranim programom otroka. Namenjena je spodbujanju
njegovega vključevanja v šolsko okolje ter zagotavljanju podpore za njegov
nap redek (Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebni-
mi potrebami, 13).
Zahteve glede ustrezne izobrazbe za delo učitelja, ki izvaja dodatno stro-
kovno pomoč, so opredeljene v 1. in 6. točki 5. člena Pravilnika o izobrazbi
učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu osnovne
šole (v nadaljevanju pravilnik) (). Za učitelja za dodatno strokovno po-
moč po tem pravilniku veljajo naslednji pogoji:
Pomoč pri premagovanju primanjkljajev, ovir ali motenj lahko izvaja posa-
meznik, ki je zaključil:
− univerzitetni študijski program s področja defektologije, pedagogike
(smer pedagogika), psihologije, socialne pedagogike ali specialne in
rehabilitacijske pedagogike ali
− magistrski študijski program druge stopnje s področja socialne peda-
gogike, specialne in rehabilitacijske pedagogike, psihologije, pedago-
gike ali inkluzivne pedagogike.
Učno pomoč lahko izvaja oseba, ki je zaključila (Pravilnik o izobrazbi učite-
ljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu osnovne šole,
):
− univerzitetni študijski program defektologije, pedagogike (smer peda-
gogika), psihologije, socialne pedagogike ali specialne in rehabilitacij-
ske pedagogike,
− magistrski študijski program druge stopnje s področja socialne peda-
gogike, specialne in rehabilitacijske pedagogike, psihologije, pedago-
gike, inkluzivne pedagogike ali inkluzije v vzgoji in izobraževanju ali
− izpolnjuje pogoje za učitelja v osnovnošolskem programu in je zaklju-
čila program dodatnega strokovnega usposabljanja za učitelje za do-
datno strokovno pomoč.
147

