Page 147 - Meje vedenja
P. 147

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

             pomoč tolmačev slovenskega znakovnega jezika ali drugih prilagojenih ob-
             lik sporazumevanja v obsegu, določenem z individualiziranim programom.
             Težje gibalno oviranim otrokom, slepim, slabovidnim in otrokom z drugi-
             mi posebnimi potrebami se lahko dodeli stalni ali začasni spremljevalec za
             pomoč pri vsakodnevnih dejavnostih. Težje gibalno oviranim otrokom, sle-
             pim, slabovidnim in otrokom z drugimi posebnimi potrebami se lahko do-
             deli stalni ali začasni spremljevalec za pomoč pri vsakodnevnih dejavnostih.
             Pomoč se praviloma izvaja v času vzgojno-izobraževalnega dela in je uskla-
             jena z individualiziranim programom otroka. Namenjena je spodbujanju
             njegovega vključevanja v šolsko okolje ter zagotavljanju podpore za njegov
             nap redek (Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebni-
             mi potrebami, 13).
               Zahteve glede ustrezne izobrazbe za delo učitelja, ki izvaja dodatno stro-
             kovno pomoč, so opredeljene v 1. in 6. točki 5. člena Pravilnika o izobrazbi
             učiteljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu osnovne
             šole (v nadaljevanju pravilnik) (). Za učitelja za dodatno strokovno po-
             moč po tem pravilniku veljajo naslednji pogoji:
               Pomoč pri premagovanju primanjkljajev, ovir ali motenj lahko izvaja posa-
             meznik, ki je zaključil:

                   − univerzitetni študijski program s področja defektologije, pedagogike
                  (smer pedagogika), psihologije, socialne pedagogike ali specialne in
                  rehabilitacijske pedagogike ali
                   − magistrski študijski program druge stopnje s področja socialne peda-
                  gogike, specialne in rehabilitacijske pedagogike, psihologije, pedago-
                  gike ali inkluzivne pedagogike.

               Učno pomoč lahko izvaja oseba, ki je zaključila (Pravilnik o izobrazbi učite-
             ljev in drugih strokovnih delavcev v izobraževalnem programu osnovne šole,
             ):

                   − univerzitetni študijski program defektologije, pedagogike (smer peda-
                  gogika), psihologije, socialne pedagogike ali specialne in rehabilitacij-
                  ske pedagogike,
                   − magistrski študijski program druge stopnje s področja socialne peda-
                  gogike, specialne in rehabilitacijske pedagogike, psihologije, pedago-
                  gike, inkluzivne pedagogike ali inkluzije v vzgoji in izobraževanju ali
                   − izpolnjuje pogoje za učitelja v osnovnošolskem programu in je zaklju-
                  čila program dodatnega strokovnega usposabljanja za učitelje za do-
                  datno strokovno pomoč.


                                                                            147
   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152