Page 142 - Meje vedenja
P. 142
Katja Vrhunc Pfeifer
cioniranje, se lahko starši odločijo za začetek postopka usmerjanja (Šolska
svetovalna služba OŠ Šalek, b. l.). Tao so lahko prične tudi na zahtevo starej-
šega mladoletnika, tj. starega nad 15 let (Zakon o usmerjanju otrok s posebni-
mi potrebami, 11). Usmerjanje otrok s posebnimi potrebami je namenjeno
zagotavljanju prilagojenih vzgojno-izobraževalnih programov in različnih
oblik pomoči, ki omogočajo uspešno vključitev teh otrok v izobraževalni pro-
ces. Na podlagi zahteve komisija za usmerjanje pripravi strokovno mnenje,
ki opredeli otrokove potrebe in predlaga ustrezen program. Zavod Republi-
ke Slovenije za šolstvo nato izda odločbo o usmeritvi, ki določa prog ram in
potrebne prilagoditve. V primeru, da usmeritev ni potrebna, se to ugotovi v
odločbi.
V skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (11) med
učence s posebnimi potrebami spadajo naslednje skupine: učenci z motnja-
mi v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci oz. otroci z okvaro vidne
funkcije, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gi-
balno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posa-
meznih področjih učenja, otroci z avtističnimi motnjami ter otroci s čustveni-
mi in vedenjskimi motnjami.
Če se spremenijo okoliščine, ki vplivajo na ustreznost programa, lahko star-
ši, vzgojno-izobraževalni zavod ali druge pristojne ustanove vložijo zahtevo
za spremembo odločbe o usmeritvi. Otroci s posebnimi potrebami se lahko
izobražujejo tudi na domu, če starši vložijo ustrezno vlogo, komisija pa pred-
hodno preveri pogoje za izvajanje takega izobraževanja (Zakon o usmerjanju
otrok s posebnimi potrebami, 11).
Pred prehodom predšolskih otrok s posebnimi potrebami v osnovno šolo
morajo starši pridobiti individualni načrt pomoči družini ali zapisnik multidi-
sciplinarnega tima, ki predlaga primeren osnovnošolski program in dodatno
pomoč. Ta dokument je osnova za odločbo o usmeritvi, pri čemer strokovno
mnenje komisije ni potrebno. Postopek usmerjanja je lahko sprožen kadar
koli, dokler je otrok vključen v vzgojno-izobraževalne programe, vzgojno-izo-
braževalni zavodi pa so dolžni sprožiti postopek, če ocenijo, da program ne
ustreza otrokovim potrebam. Sistem usmerjanja s prilagoditvami omogoča,
da otroci s posebnimi potrebami prejmejo ustrezno podporo za svoj optimal-
ni razvoj in vključitev v izobraževalno okolje (eUprava RS, b. l.).
Komisija za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
Pravilnik o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebni-
mi potrebami () določa organizacijo in način dela komisij za usmerjanje
otrok s posebnimi potrebami na prvi ter drugi stopnji in pogoje za imenovan-
14

