Page 142 - Meje vedenja
P. 142

Katja Vrhunc Pfeifer

                  cioniranje, se lahko starši odločijo za začetek postopka usmerjanja (Šolska
                  svetovalna služba OŠ Šalek, b. l.). Tao so lahko prične tudi na zahtevo starej-
                  šega mladoletnika, tj. starega nad 15 let (Zakon o usmerjanju otrok s posebni-
                  mi potrebami, 11). Usmerjanje otrok s posebnimi potrebami je namenjeno
                  zagotavljanju  prilagojenih vzgojno-izobraževalnih programov in  različnih
                  oblik pomoči, ki omogočajo uspešno vključitev teh otrok v izobraževalni pro-
                  ces. Na podlagi zahteve komisija za usmerjanje pripravi strokovno mnenje,
                  ki opredeli otrokove potrebe in predlaga ustrezen program. Zavod Republi-
                  ke Slovenije za šolstvo nato izda odločbo o usmeritvi, ki določa prog ram in
                  potrebne prilagoditve. V primeru, da usmeritev ni potrebna, se to ugotovi v
                  odločbi.
                    V skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (11) med
                  učence s posebnimi potrebami spadajo naslednje skupine: učenci z motnja-
                  mi v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci oz. otroci z okvaro vidne
                  funkcije, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gi-
                  balno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posa-
                  meznih področjih učenja, otroci z avtističnimi motnjami ter otroci s čustveni-
                  mi in vedenjskimi motnjami.
                    Če se spremenijo okoliščine, ki vplivajo na ustreznost programa, lahko star-
                  ši, vzgojno-izobraževalni zavod ali druge pristojne ustanove vložijo zahtevo
                  za spremembo odločbe o usmeritvi. Otroci s posebnimi potrebami se lahko
                  izobražujejo tudi na domu, če starši vložijo ustrezno vlogo, komisija pa pred-
                  hodno preveri pogoje za izvajanje takega izobraževanja (Zakon o usmerjanju
                  otrok s posebnimi potrebami, 11).
                    Pred prehodom predšolskih otrok s posebnimi potrebami v osnovno šolo
                  morajo starši pridobiti individualni načrt pomoči družini ali zapisnik multidi-
                  sciplinarnega tima, ki predlaga primeren osnovnošolski program in dodatno
                  pomoč. Ta dokument je osnova za odločbo o usmeritvi, pri čemer strokovno
                  mnenje komisije ni potrebno. Postopek usmerjanja je lahko sprožen kadar
                  koli, dokler je otrok vključen v vzgojno-izobraževalne programe, vzgojno-izo-
                  braževalni zavodi pa so dolžni sprožiti postopek, če ocenijo, da program ne
                  ustreza otrokovim potrebam. Sistem usmerjanja s prilagoditvami omogoča,
                  da otroci s posebnimi potrebami prejmejo ustrezno podporo za svoj optimal-
                  ni razvoj in vključitev v izobraževalno okolje (eUprava RS, b. l.).

                  Komisija za usmerjanje otrok s posebnimi potrebami
                  Pravilnik o organizaciji in načinu dela komisij za usmerjanje otrok s posebni-
                  mi potrebami () določa organizacijo in način dela komisij za usmerjanje
                  otrok s posebnimi potrebami na prvi ter drugi stopnji in pogoje za imenovan-


                  14
   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146   147