Page 141 - Meje vedenja
P. 141

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

             spodbuja izmenjavo dobrih praks med šolami in vrtci ter nudi strokovno po-
             moč strokovnim delavcem in ravnateljem, kar prispeva k njihovemu profesio-
             nalnemu razvoju (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, b. l.-a).
               Zavod se aktivno vključuje tudi v mednarodne projekte, kjer sodeluje z dru-
             gimi institucijami za izmenjavo znanja in izkušenj. Poleg tega podpira sloven-
             ske šole v zamejstvu, predvsem v Italiji, na avstrijskem Koroškem in v Porabju,
             kar ohranja in krepi slovenski jezik ter kulturo v teh skupnostih. Znotraj zavo-
             da delujejo predmetne in področno specifične skupine, ki so osredotočene
             na razvoj učnih načrtov in didaktičnih pristopov. Njihova vloga je ključna pri
             zagotavljanju sodobnih in učinkovitih metod poučevanja (Zavod Republike
             Slovenije za šolstvo, b. l.-a).
               Organizacijska struktura zavoda je zasnovana tako, da podpira različne seg-
             mente izobraževalnega sistema. Oddelek za predšolsko vzgojo, osnovno in
             srednje šolstvo skrbi za razvoj rešitev na posameznih ravneh izobraževanja,
             medtem ko Središče za kakovost in raziskovanje izvaja evalvacije izobraže-
             valnih praks in izboljšuje kakovost. Središče za profesionalni razvoj spodbu-
             ja nenehno izpopolnjevanje učiteljev in ravnateljev, medtem ko oddelek za
             usmerjanje otrok s posebnimi potrebami oblikuje strategije za delo z ranljivi-
             mi skupinami. Šola za ravnatelje, ki deluje znotraj zavoda, pa nudi usposablja-
             nja in podporo vodstvenim kadrom, kar krepi njihovo vodenje v vzgojno-iz-
             obraževalnih ustanovah. Terensko delo zavoda je organizirano preko devetih
             območnih enot, ki so razporejene po celotni Sloveniji (Ljubljana, Maribor,
             Celje, Koper, Kranj, Murska Sobota, Nova Gorica, Novo mesto, Slovenj Gra-
             dec). Ta razpršenost omogoča hitrejše odzivanje na specifične potrebe regij
             in tesno sodelovanje s šolami ter z vrtci. Svetovalci v teh enotah delujejo kot
             vezni člen med zavodom in vzgojno-izobraževalnimi ustanovami, kar zagota-
             vlja stalno strokovno podporo (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, b. l.-a).
             Predmetne in področnospecifične skupine znotraj zavoda igrajo pomembno
             vlogo pri razvoju učnih načrtov in didaktičnih metod ter prilagoditvah pou-
             čevanja. Svetovalci iz teh skupin sodelujejo z različnimi enotami zavoda in
             drugimi delovnimi telesi, kar omogoča celosten pristop pri podpori šolam in
             vrtcem. Zavod Republike Slovenije za šolstvo s svojim delovanjem povezuje
             raziskovalno delo, razvojne naloge in podporo šolam, s čimer prispeva k za-
             gotavljanju kakovostnega in sodobnega izobraževanja na vseh ravneh.

             Usmeritev otroka s posebnimi potrebami v program vzgoje
             in izobraževanja
             Če je učenec že prejel vse predhodne oblike pomoči, vendar so njegove teža-
             ve še vedno tako izrazite, da vplivajo na njegovo šolsko delo in splošno funk-


                                                                            141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146