Page 140 - Meje vedenja
P. 140
Katja Vrhunc Pfeifer
Vzgojni program in priporočila za delo z dijaki s čustvenimi in vedenjskimi
težavami/motnjami
Izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela temelji tudi na posebnih vzgojnih
programih in priporočilih, ki jih pripravljajo zavodi za vzgojo in izobraževa-
nje mladostnikov s posebnimi potrebami v sodelovanju z Ministrstvom za
vzgojo in izobraževanje. Enako kot pri osnovnih šolah gre za Vzgojni program
za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi te-
žavami in motnjami in izvedbena priporočila za izvajanje vzgojnega programa
(Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
Delo z dijaki s čustvenimi in vedenjskimi težavami/motnjami vključuje:
− prilagoditev predmetnika, organizacije pouka in metod dela;
− vključevanje dodatne strokovne pomoči;
− upoštevanje odločbe o usmeritvi in izvedbo pomoči v skladu z indivi-
dualiziranim programom;
− povezovanje šol s strokovnimi centri in z drugimi institucijami, ki nudi-
jo podporo mladostnikom in njihovim družinam.
Pravne podlage zagotavljajo okvir za enakopravno vključevanje dijakov v
srednješolske programe ter izvajanje prilagoditev, ki so ključne za njihovo us-
pešno vključitev in razvoj.
Zavod Republike Slovenije za šolstvo
Zavod Republike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ) je osrednja nacionalna instituci-
ja, ki podpira kakovosten razvoj vzgoje in izobraževanja v Sloveniji. Njegovo
delo temelji na povezovanju, sodelovanju in izmenjavi izkušenj z različnimi
partnerji na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni. Zavod tesno sodeluje z
Ministrstvom za vzgojo in izobraževanje, visokošolskimi organizacijami, jav-
nimi zavodi ter mednarodnimi mrežami in organizacijami (Zavod Republike
Slovenije za šolstvo, b. l.-a).
Naloge in organizacija Zavoda Republike Slovenije za šolstvo
Zavod Republike Slovenije za šolstvo ima ključno vlogo pri razvoju in izbolj-
ševanju slovenskega izobraževalnega sistema. Ena njegovih osrednjih nalog
je razvoj sistemskih rešitev, pri čemer zavod pripravlja strokovne dokumente
in vzpostavlja pogoje za kakovosten razvoj izobraževanja. V tesnem sodelo-
vanju z resornim ministrstvom razvija usmeritve in strategije, ki podpirajo
celosten napredek šolstva. S spremljanjem in z evalvacijo obstoječih praks
v šolski prostor uvaja inovacije, kar omogoča sprotno prilagajanje potrebam
sodobne družbe. Pomemben del tega procesa je podpora šolam, saj zavod
14

