Page 140 - Meje vedenja
P. 140

Katja Vrhunc Pfeifer

                  Vzgojni program in priporočila za delo z dijaki s čustvenimi in vedenjskimi
                  težavami/motnjami
                  Izvajanje vzgojno-izobraževalnega dela temelji tudi na posebnih vzgojnih
                  programih in priporočilih, ki jih pripravljajo zavodi za vzgojo in izobraževa-
                  nje mladostnikov s posebnimi potrebami v sodelovanju z Ministrstvom za
                  vzgojo in izobraževanje. Enako kot pri osnovnih šolah gre za Vzgojni program
                  za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi te-
                  žavami in motnjami in izvedbena priporočila za izvajanje vzgojnega programa
                  (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, ).
                    Delo z dijaki s čustvenimi in vedenjskimi težavami/motnjami vključuje:

                        − prilagoditev predmetnika, organizacije pouka in metod dela;
                        − vključevanje dodatne strokovne pomoči;
                        − upoštevanje odločbe o usmeritvi in izvedbo pomoči v skladu z indivi-
                       dualiziranim programom;
                        − povezovanje šol s strokovnimi centri in z drugimi institucijami, ki nudi-
                       jo podporo mladostnikom in njihovim družinam.

                    Pravne podlage zagotavljajo okvir za enakopravno vključevanje dijakov v
                  srednješolske programe ter izvajanje prilagoditev, ki so ključne za njihovo us-
                  pešno vključitev in razvoj.


                  Zavod Republike Slovenije za šolstvo
                  Zavod Republike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ) je osrednja nacionalna instituci-
                  ja, ki podpira kakovosten razvoj vzgoje in izobraževanja v Sloveniji. Njegovo
                  delo temelji na povezovanju, sodelovanju in izmenjavi izkušenj z različnimi
                  partnerji na lokalni, nacionalni in mednarodni ravni. Zavod tesno sodeluje z
                  Ministrstvom za vzgojo in izobraževanje, visokošolskimi organizacijami, jav-
                  nimi zavodi ter mednarodnimi mrežami in organizacijami (Zavod Republike
                  Slovenije za šolstvo, b. l.-a).

                  Naloge in organizacija Zavoda Republike Slovenije za šolstvo
                  Zavod Republike Slovenije za šolstvo ima ključno vlogo pri razvoju in izbolj-
                  ševanju slovenskega izobraževalnega sistema. Ena njegovih osrednjih nalog
                  je razvoj sistemskih rešitev, pri čemer zavod pripravlja strokovne dokumente
                  in vzpostavlja pogoje za kakovosten razvoj izobraževanja. V tesnem sodelo-
                  vanju z resornim ministrstvom razvija usmeritve in strategije, ki podpirajo
                  celosten napredek šolstva. S spremljanjem in z evalvacijo obstoječih praks
                  v šolski prostor uvaja inovacije, kar omogoča sprotno prilagajanje potrebam
                  sodobne družbe. Pomemben del tega procesa je podpora šolam, saj zavod


                  14
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145