Page 139 - Meje vedenja
P. 139

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

                   − Šolam omogoča sodelovanje z vzgojno-izobraževalnimi zavodi, s sve-
                  tovalnimi centri in socialnimi službami, da bi zagotovili celovito obrav-
                  navo.

               4.  Poudarek na preventivi in intervencijah:
                   − Zakon podpira preventivne dejavnosti, kot so promocija pozitivne šol-
                  ske klime ter programi socialnih veščin in čustvenega opismenjevanja,
                  ter zagotavlja smernice za zgodnje prepoznavanje in ukrepanje ob te-
                  žavah.
                   − Opredeljuje postopke za obravnavo kriznih situacij, ki vključujejo agre-
                  sivno vedenje ali druga tveganja za varnost dijakov in učiteljev.

               5.  Povezovanje z drugimi institucijami:

                   − Zakon določa sodelovanje med šolami, centri za socialno delo, zdravst-
                  venimi ustanovami ter zavodi za vzgojo in izobraževanje mladostnikov
                  s posebnimi potrebami. To omogoča interdisciplinarno podporo dijaku
                  in njegovi družini.

               6.  Prilagojeni vzgojno-izobraževalni programi:

                   − Zakon ureja izvedbo prilagojenih programov, ki vključujejo podaljšano
                  trajanje izobraževanja, prilagojene učne načrte in metode poučevanja,
                  da bi ustrezali potrebam dijakov z dolgotrajnimi težavami.



             ZOOMTVI zagotavlja pravno podlago za:
                   − celovito obravnavo dijakov s čustvenimi in vedenjskimi težavami na
                  podlagi interdisciplinarnega pristopa;
                   − vključitev dodatnih storitev in prilagoditev, potrebnih za individualne
                  potrebe dijakov;
                   − povezovanje srednjih šol z zunanjimi institucijami, da se ustvari pod-
                  porno okolje za dijake in njihove družine;
                   − spodbujanje vključevanja in preprečevanje izključitve mladostnikov iz
                  izobraževalnega sistema zaradi njihovih težav ali motenj.
               V praksi ta zakon šolam omogoča, da s prilagoditvami in strokovno pomoč-
             jo ustvarijo pogoje za uspešno šolanje dijakov, hkrati pa zagotavlja podporo
             strokovnim delavcem in staršem pri reševanju izzivov, povezanih s čustveni-
             mi in vedenjskimi motnjami.


                                                                            139
   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144