Page 139 - Meje vedenja
P. 139
Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore
− Šolam omogoča sodelovanje z vzgojno-izobraževalnimi zavodi, s sve-
tovalnimi centri in socialnimi službami, da bi zagotovili celovito obrav-
navo.
4. Poudarek na preventivi in intervencijah:
− Zakon podpira preventivne dejavnosti, kot so promocija pozitivne šol-
ske klime ter programi socialnih veščin in čustvenega opismenjevanja,
ter zagotavlja smernice za zgodnje prepoznavanje in ukrepanje ob te-
žavah.
− Opredeljuje postopke za obravnavo kriznih situacij, ki vključujejo agre-
sivno vedenje ali druga tveganja za varnost dijakov in učiteljev.
5. Povezovanje z drugimi institucijami:
− Zakon določa sodelovanje med šolami, centri za socialno delo, zdravst-
venimi ustanovami ter zavodi za vzgojo in izobraževanje mladostnikov
s posebnimi potrebami. To omogoča interdisciplinarno podporo dijaku
in njegovi družini.
6. Prilagojeni vzgojno-izobraževalni programi:
− Zakon ureja izvedbo prilagojenih programov, ki vključujejo podaljšano
trajanje izobraževanja, prilagojene učne načrte in metode poučevanja,
da bi ustrezali potrebam dijakov z dolgotrajnimi težavami.
ZOOMTVI zagotavlja pravno podlago za:
− celovito obravnavo dijakov s čustvenimi in vedenjskimi težavami na
podlagi interdisciplinarnega pristopa;
− vključitev dodatnih storitev in prilagoditev, potrebnih za individualne
potrebe dijakov;
− povezovanje srednjih šol z zunanjimi institucijami, da se ustvari pod-
porno okolje za dijake in njihove družine;
− spodbujanje vključevanja in preprečevanje izključitve mladostnikov iz
izobraževalnega sistema zaradi njihovih težav ali motenj.
V praksi ta zakon šolam omogoča, da s prilagoditvami in strokovno pomoč-
jo ustvarijo pogoje za uspešno šolanje dijakov, hkrati pa zagotavlja podporo
strokovnim delavcem in staršem pri reševanju izzivov, povezanih s čustveni-
mi in vedenjskimi motnjami.
139

