Page 138 - Meje vedenja
P. 138

Katja Vrhunc Pfeifer

                        − Določa oblike podpore in prilagoditve za dijake s posebnimi potreba-
                       mi, vključno z dodatno strokovno pomočjo in individualiziranimi pro-
                       grami.
                        − Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi
                       potrebami (13)
                        − Določa vrste pomoči, ki jih lahko prejemajo dijaki s posebnimi potre-
                       bami, vključno s pomočjo svetovalnih delavcev, tolmačev, spremljeval-
                       cev, in druge oblike podpore.

                    Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi teža-
                  vami in motnjami v vzgoji in izobraževanju (ZOOMTVI) ():
                        − Ima ključno vlogo pri zagotavljanju sistemskega okvira za delo z dijaki
                       v srednjih šolah, ki se soočajo s čustvenimi in vedenjskimi težavami ali
                       motnjami. Njegov namen je omogočiti celovito in prilagojeno obrav-
                       navo, ki podpira tako dijaka kot šolsko okolje, da bi dosegli uspešno
                       vključevanje in pozitivne izobraževalne ter razvojne rezultate.


                  Vloga ZOOMTVI v srednjih šolah:
                    1.  Usmerjanje in prilagoditve v izobraževalnem procesu:

                        − Zakon omogoča usmerjanje dijakov s čustvenimi in vedenjskimi te-
                       žavami v prilagojene vzgojno-izobraževalne programe ali programe z
                       dodatno strokovno pomočjo.
                        − Določa pripravo individualiziranega programa, ki vsebuje prilagoditve
                       pri pouku, ocenjevanju, standardih znanja in vključevanju dijaka v šol-
                       sko okolje.

                    .  Dodatna strokovna pomoč:

                        − Zakon omogoča vključitev dodatne strokovne pomoči, kot so specialni
                       pedagogi, socialni pedagogi, psihologi ali svetovalni delavci, ki nudijo
                       podporo dijakom pri premagovanju čustvenih in vedenjskih težav.
                        − Določena je tudi možnost pomoči mobilnih strokovnih timov, ki sode-
                       lujejo s šolami pri obravnavi težjih primerov.

                    3.  Podpora šolam in strokovnim delavcem:

                        − Zakon spodbuja usposabljanje strokovnih delavcev za delo z dijaki s
                       čustvenimi in vedenjskimi težavami.


                  138
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143