Page 138 - Meje vedenja
P. 138
Katja Vrhunc Pfeifer
− Določa oblike podpore in prilagoditve za dijake s posebnimi potreba-
mi, vključno z dodatno strokovno pomočjo in individualiziranimi pro-
grami.
− Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi
potrebami (13)
− Določa vrste pomoči, ki jih lahko prejemajo dijaki s posebnimi potre-
bami, vključno s pomočjo svetovalnih delavcev, tolmačev, spremljeval-
cev, in druge oblike podpore.
Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi teža-
vami in motnjami v vzgoji in izobraževanju (ZOOMTVI) ():
− Ima ključno vlogo pri zagotavljanju sistemskega okvira za delo z dijaki
v srednjih šolah, ki se soočajo s čustvenimi in vedenjskimi težavami ali
motnjami. Njegov namen je omogočiti celovito in prilagojeno obrav-
navo, ki podpira tako dijaka kot šolsko okolje, da bi dosegli uspešno
vključevanje in pozitivne izobraževalne ter razvojne rezultate.
Vloga ZOOMTVI v srednjih šolah:
1. Usmerjanje in prilagoditve v izobraževalnem procesu:
− Zakon omogoča usmerjanje dijakov s čustvenimi in vedenjskimi te-
žavami v prilagojene vzgojno-izobraževalne programe ali programe z
dodatno strokovno pomočjo.
− Določa pripravo individualiziranega programa, ki vsebuje prilagoditve
pri pouku, ocenjevanju, standardih znanja in vključevanju dijaka v šol-
sko okolje.
. Dodatna strokovna pomoč:
− Zakon omogoča vključitev dodatne strokovne pomoči, kot so specialni
pedagogi, socialni pedagogi, psihologi ali svetovalni delavci, ki nudijo
podporo dijakom pri premagovanju čustvenih in vedenjskih težav.
− Določena je tudi možnost pomoči mobilnih strokovnih timov, ki sode-
lujejo s šolami pri obravnavi težjih primerov.
3. Podpora šolam in strokovnim delavcem:
− Zakon spodbuja usposabljanje strokovnih delavcev za delo z dijaki s
čustvenimi in vedenjskimi težavami.
138

