Page 128 - Meje vedenja
P. 128

Katja Vrhunc Pfeifer

                  uporabljajo različne pristope, ki spodbujajo aktivno učenje, sodelovanje in
                  vključevanje vseh učencev, ne glede na njihove sposobnosti ali posebne pot-
                  rebe. Ena izmed osrednjih metod je sodelovalno učenje, pri katerem učenci
                  delajo v manjših skupinah ali parih. Ta pristop krepi aktivno sodelovanje, ko-
                  munikacijo in razvoj socialnih veščin. Raziskave kažejo, da sodelovalne učne
                  oblike pozitivno vplivajo na učne rezultate in motivacijo učencev, saj omogo-
                  čajo izmenjavo idej in medsebojno učenje (Vrhovec, 15). Z vključevanjem
                  skupinskega dela v pouk učitelji ustvarjajo dinamičnejše in interaktivnejše
                  učno okolje (Vrhovec, 15).
                    V slovenskih osnovnih šolah se pogosto uporablja tudi metoda diferen-
                  ciacije, ki omogoča prilagajanje učnih vsebin in pristopov različnim učnim
                  stilom ter potrebam učencev. Učitelji so usposobljeni za prepoznavanje na-
                  darjenih učencev ter za prilagoditev nalog, da bi spodbudili njihov razvojni
                  potencial (Juriševič, 1). Ta metoda je še posebej pomembna v inkluzivnih
                  razredih, kjer se srečujejo učenci z različnimi sposobnostmi in potrebami, kar
                  zahteva individualiziran pristop (Kuronja in Schmidt Krajnc, ).
                    Poleg kognitivnega razvoja se učitelji osredotočajo tudi na spodbujanje
                  čustvene inteligence in socialnih veščin pri učencih. Metode, ki vključujejo
                  igro, kreativno izražanje in refleksijo, so se izkazale za učinkovite pri razvijanju
                  pozitivnih medosebnih odnosov in empatije (Licardo in Golob, 17). Igre in
                  interaktivne dejavnosti učencem omogočajo učenje skozi izkušnje in sodelo-
                  vanje, kar krepi njihove socialne veščine in povečuje angažiranost pri učenju
                  (Licardo in Golob, 17).
                    V zadnjih letih ima vse večjo vlogo tudi uporaba tehnologije v učnem pro-
                  cesu. Učitelji vse pogosteje uporabljajo digitalne učne pripomočke in spletne
                  platforme, ki omogočajo dostop do raznovrstnih virov ter prilagajanje učnih
                  vsebin. To ne samo da povečuje motivacijo in angažiranost učencev, ampak
                  tudi olajša diferenciacijo in individualizacijo učenja. Te izkušnje so se še po-
                  sebej okrepile med pandemijo covida-19, ko je tehnologija postala ključno
                  orodje za izvajanje izobraževanja na daljavo (Drobnič idr., 3).
                    V Kurikulumu za razširjeni program osnovne šole (Zavod Republike Slovenije
                  za šolstvo, 3b) navajajo še naslednje metode in pristope:
                    1.  Raznolikost pristopov:
                          − Učenje z odkrivanjem, raziskovanjem in eksperimentiranjem spod-
                         buja avtentično učenje ter razvoj višjih miselnih procesov.
                    .  Formativno spremljanje:
                          − Vključevanje učencev v samovrednotenje in refleksijo ter pridobiva-
                         nje dokazov o njihovem napredku.


                  18
   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133