Page 127 - Meje vedenja
P. 127
Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore
− Učenci imajo možnost izbire dejavnosti, kar omogoča personaliziran
pristop k njihovemu razvoju.
− Dejavnosti se izvajajo v različnih časovnih okvirih in so prilagodljive
glede na učne potrebe ter interese.
. Avtonomija in odgovornost:
− Šole samostojno načrtujejo dejavnosti, ki ustrezajo potrebam in in-
teresom učencev, pri čemer slednji prostovoljno sodelujejo ter pri-
dobivajo izkušnje prevzemanja odgovornosti za svoje odločitve.
3. Povezovanje in sodelovanje:
− Dejavnosti se prepletajo z obveznim programom, poudarek je na in-
terdisciplinarnosti in vključevanju timskega dela med učitelji, učenci
in drugimi deležniki.
4. Enake možnosti:
− Personalizacija učenja učencem zagotavlja enake možnosti za ude-
ležbo, pri čemer šola izvaja diferencirane in individualizirane oblike
podpore.
5. Formativno spremljanje:
− Gre za proces spremljanja učenčevega napredka z zagotavlja-
njem povratnih informacij, s spodbujanjem samoregulacije in z
vključevan jem učencev v postavljanje učnih ciljev.
6. Razvoj prečnih veščin:
− Ključen poudarek je na razvijanju kritičnega mišljenja, ustvarjalnega
razmišljanja, digitalnih veščin, sodelovanja in komunikacije ter veš-
čin samouravnavanja.
Načela razširjenega programa osnovne šole spodbujajo odprtost, fleksi-
bilnost in enake možnosti za vse učence. Program omogoča personalizirano
učenje, kjer učenci izbirajo dejavnosti glede na svoje interese, šole pa samos-
tojno načrtujejo vsebine. Poudarek je na povezovanju z obveznim progra-
mom, interdisciplinarnosti in sodelovanju. Formativno spremljanje učencem
omogoča vpogled v lasten napredek, hkrati pa krepi ključne veščine, kot so
kritično mišljenje, digitalna pismenost in samouravnavanje, kar prispeva h
kakovostnejšemu izobraževalnemu procesu.
Metode dela v osnovnih šolah
Metode poučevanja v osnovnih šolah v Sloveniji so raznolike in temeljijo na
prilagajanju potrebam učencev ter ciljem izobraževalnega procesa. Učitelji
17

