Page 127 - Meje vedenja
P. 127

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

                     − Učenci imajo možnost izbire dejavnosti, kar omogoča personaliziran
                    pristop k njihovemu razvoju.
                     − Dejavnosti se izvajajo v različnih časovnih okvirih in so prilagodljive
                    glede na učne potrebe ter interese.

               .  Avtonomija in odgovornost:
                     − Šole samostojno načrtujejo dejavnosti, ki ustrezajo potrebam in in-
                    teresom učencev, pri čemer slednji prostovoljno sodelujejo ter pri-
                    dobivajo izkušnje prevzemanja odgovornosti za svoje odločitve.
               3.  Povezovanje in sodelovanje:
                     − Dejavnosti se prepletajo z obveznim programom, poudarek je na in-
                    terdisciplinarnosti in vključevanju timskega dela med učitelji, učenci
                    in drugimi deležniki.
               4.  Enake možnosti:
                     − Personalizacija učenja učencem zagotavlja enake možnosti za ude-
                    ležbo, pri čemer šola izvaja diferencirane in individualizirane oblike
                    podpore.

               5.  Formativno spremljanje:
                     − Gre za proces spremljanja učenčevega napredka z zagotavlja-
                    njem povratnih informacij, s spodbujanjem samoregulacije in z
                    vključevan jem učencev v postavljanje učnih ciljev.
               6.  Razvoj prečnih veščin:
                     − Ključen poudarek je na razvijanju kritičnega mišljenja, ustvarjalnega
                    razmišljanja, digitalnih veščin, sodelovanja in komunikacije ter veš-
                    čin samouravnavanja.

               Načela razširjenega programa osnovne šole spodbujajo odprtost, fleksi-
             bilnost in enake možnosti za vse učence. Program omogoča personalizirano
             učenje, kjer učenci izbirajo dejavnosti glede na svoje interese, šole pa samos-
             tojno načrtujejo vsebine. Poudarek je na povezovanju z obveznim progra-
             mom, interdisciplinarnosti in sodelovanju. Formativno spremljanje učencem
             omogoča vpogled v lasten napredek, hkrati pa krepi ključne veščine, kot so
             kritično mišljenje, digitalna pismenost in samouravnavanje, kar prispeva h
             kakovostnejšemu izobraževalnemu procesu.

             Metode dela v osnovnih šolah
             Metode poučevanja v osnovnih šolah v Sloveniji so raznolike in temeljijo na
             prilagajanju potrebam učencev ter ciljem izobraževalnega procesa. Učitelji


                                                                            17
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132