Page 130 - Meje vedenja
P. 130
Katja Vrhunc Pfeifer
Pravna podlaga za delo z otroki s čustvenimi in vedenjskimi
težavami/motnjami v osnovnih šolah
V Sloveniji je pravna podlaga za ureditev in delo s čustvenimi in vedenjski-
mi motnjami v osnovnih šolah opredeljena v več zakonodajnih aktih, ki za-
gotavljajo podporo učencem z različnimi potrebami, vključno z motnjami v
čustvovanju in vedenju. Ključni zakoni in predpisi so:
1. Zakon o osnovni šoli (ZOsn) (6, s spremembami)
ZOsn je temeljni pravni akt, ki ureja organizacijo, izvajanje in pristojno-
sti osnovnih šol v Sloveniji. V zakonu je določeno, da mora biti osnov-
nošolsko izobraževanje dostopno vsem otrokom, vključno s tistimi, ki
imajo posebne potrebe, kar zajema tudi otroke z motnjami v čustvova-
nju in vedenju. Zakon predvideva:
− dostopnost izobraževanja za vse otroke, vključno z otroki s posebni-
mi potrebami, kot so čustvene in vedenjske motnje;
− prilagoditve učnega procesa in oblikovanje individualiziranih učnih
načrtov, da se otrokom omogoči uspešno učenje;
− pomoč učiteljev in drugih strokovnjakov (psihologi, pedagogi, sve-
tovalni delavci) pri obravnavi teh otrok;
− specifične prilagoditve in podporne storitve, če je to potrebno za
otroka z motnjami.
. Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1) (11)
ZUOPP-1 je ključni pravni okvir, ki otrokom z različnimi potrebami,
vključno s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, omogoča, da preje-
majo ustrezno strokovno pomoč in podporo pri izobraževanju. Zakon
določa:
− postopek usmerjanja, ki otrokom z različnimi motnjami omogo-
ča pridobitev dodatne pomoči in prilagoditev v šolskem okolju:
usmerjanje vključuje tudi psihološke, pedagoške in druge strokovne
preglede, ki pomagajo pri opredelitvi potreb po dodatni pomoči;
− pripravo individualnih programov za otroke z motnjami v duševnem
zdravju, vključno z obvladovanjem čustvenih in vedenjskih motenj;
− strokovno sodelovanje različnih strokovnjakov (psihologov, social-
nih pedagogov, pedagogov, logopedov) pri podpori učencem, ki
imajo specifične težave.
3. Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi
potrebami (13):
Pravilnik določa podrobnosti glede zagotavljanja dodatne strokovne
13

