Page 130 - Meje vedenja
P. 130

Katja Vrhunc Pfeifer

                  Pravna podlaga za delo z otroki s čustvenimi in vedenjskimi
                  težavami/motnjami v osnovnih šolah
                  V Sloveniji je pravna podlaga za ureditev in delo s čustvenimi in vedenjski-
                  mi motnjami v osnovnih šolah opredeljena v več zakonodajnih aktih, ki za-
                  gotavljajo podporo učencem z različnimi potrebami, vključno z motnjami v
                  čustvovanju in vedenju. Ključni zakoni in predpisi so:
                    1.  Zakon o osnovni šoli (ZOsn) (6, s spremembami)
                       ZOsn je temeljni pravni akt, ki ureja organizacijo, izvajanje in pristojno-
                       sti osnovnih šol v Sloveniji. V zakonu je določeno, da mora biti osnov-
                       nošolsko izobraževanje dostopno vsem otrokom, vključno s tistimi, ki
                       imajo posebne potrebe, kar zajema tudi otroke z motnjami v čustvova-
                       nju in vedenju. Zakon predvideva:
                          − dostopnost izobraževanja za vse otroke, vključno z otroki s posebni-
                         mi potrebami, kot so čustvene in vedenjske motnje;
                          − prilagoditve učnega procesa in oblikovanje individualiziranih učnih
                         načrtov, da se otrokom omogoči uspešno učenje;
                          − pomoč učiteljev in drugih strokovnjakov (psihologi, pedagogi, sve-
                         tovalni delavci) pri obravnavi teh otrok;
                          − specifične prilagoditve in podporne storitve, če je to potrebno za
                         otroka z motnjami.
                    .  Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1) (11)
                       ZUOPP-1 je ključni pravni okvir, ki otrokom z različnimi potrebami,
                       vključno s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, omogoča, da preje-
                       majo ustrezno strokovno pomoč in podporo pri izobraževanju. Zakon
                       določa:
                          − postopek  usmerjanja,  ki  otrokom  z različnimi  motnjami omogo-
                         ča pridobitev dodatne pomoči in prilagoditev v šolskem okolju:
                         usmerjanje vključuje tudi psihološke, pedagoške in druge strokovne
                         preglede, ki pomagajo pri opredelitvi potreb po dodatni pomoči;
                          − pripravo individualnih programov za otroke z motnjami v duševnem
                         zdravju, vključno z obvladovanjem čustvenih in vedenjskih motenj;
                          − strokovno sodelovanje različnih strokovnjakov (psihologov, social-
                         nih pedagogov, pedagogov, logopedov) pri podpori učencem, ki
                         imajo specifične težave.
                    3.  Pravilnik o dodatni strokovni in fizični pomoči za otroke s posebnimi
                       potrebami (13):
                       Pravilnik določa podrobnosti glede zagotavljanja dodatne strokovne


                  13
   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135