Page 132 - Meje vedenja
P. 132
Katja Vrhunc Pfeifer
ževalne programe, kar pomeni, da se dotika tudi področja osnovnih
šol. Poleg tega strokovni centri nudijo pomoč in podporo tudi šolam
oz. obravnavo na celotnem kontinuumu pomoči.
Strokovni center nudi celovito podporo otrokom in mladostnikom
s čustvenimi in vedenjskimi težavami, s poudarkom na kontinuite-
ti pomoči. To vključuje svetovanje vrtcem, šolam, staršem ali drugim
pomembnim osebam, pomoč mobilnega tima ter pripravo strokovnih
poročil. Svetovanje lahko poteka na podlagi zaprosila vrtca ali šole, ka-
dar ta z lastnimi viri ne zmore več ustrezno pomagati otroku. V takih
primerih morajo predložiti tudi dokumentacijo o že izvedenih oblikah
pomoči. Po potrebi lahko za svetovanje zaprosijo tudi starši, mladost-
nik ali center za socialno delo. Strokovni center je dolžan o zahtevi za
svetovanje odločiti v desetih dneh. Če svetovanje ne zadošča, ravnatelj
centra oblikuje mobilni tim, ki načrtuje individualne cilje za obravna-
vo težav, izvaja pomoč ter spremlja napredek. Mobilni tim vključuje
strokovnjake različnih profilov, ki tesno sodelujejo z vrtcem, s šolo in
starši. Po zaključeni obravnavi tim pripravi strokovno poročilo, ki vklju-
čuje morebitne predloge za nadaljnjo pomoč, kot so uvedba postop-
ka usmerjanja, vključitev v dnevne oblike dela, napotitev v center za
zgod njo obravnavo ali duševno zdravje ali obravnava družine pri cen-
tru za socialno delo. Poročilo je namenjeno tudi staršem in se shrani v
osebno mapo otroka ali mladostnika v okviru šolske dokumentacije.
Če strokovni center predlaga vključitev v dnevne oblike dela, otrok na
predlog staršev ali mladostnika vstopi v javnoveljavni vzgojno-izobra-
ževalni program, za katerega se pripravi individualiziran program, pri-
lagojen njegovim potrebam (ZOOMTVI, ).
7. Smernice in priporočila za obvladovanje čustvenih in vedenjskih mo-
tenj
Poleg zgoraj navedenih zakonov in predpisov so pomembni tudi smer-
nice in priporočila, ki jih pripravljajo strokovne organizacije. Gre za Vzgoj-
ni program za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s čustvenimi
in vedenjskimi težavami in motnjami in izvedbena priporočila za izvajanje
vzgojnega programa (Zavod Republike Slovenije za šolstvo, )
Te smernice so lahko usmerjene v:
− prepoznavanje čustvenih in vedenjskih motenj pri otrocih;
− izvajanje preventivnih in interventnih ukrepov za podporo učencem z
motnjami;
13

