Page 125 - Meje vedenja
P. 125

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

             odgovorno sodelovanje v pluralistični družbi. Posebna pozornost je namen-
             jena razvijanju jezikovnih sposobnosti, tako v slovenskem kot v tujih jezikih.
             Osnovnošolsko izobraževanje učencem omogoča pridobivanje osnovnih
             komunikacijskih spretnosti, ki so potrebne za uspešno sporazumevanje in
             vključevanje v lokalno ter mednarodno okolje. Poudarek na jezikovni pisme-
             nosti prispeva k njihovemu intelektualnemu razvoju in širšemu razumevanju
             sveta. Pomembna naloga šole je tudi vzgajanje za trajnostni razvoj. Učenci se
             skozi različne vsebine in dejavnosti učijo odgovornega odnosa do sebe, svo-
             jega zdravja, drugih ljudi ter naravnega okolja. Na ta način razvijajo trajnost-
             ne navade, ki so ključne za ohranjanje naravnih virov in kakovosti življenja
             za prihodnje generacije. Nenazadnje osnovnošolsko izobraževanje spodbu-
             ja podjetnost, inovativnost in ustvarjalnost. Učenci imajo priložnost razvijati
             ustvarjalno mišljenje, sprejemati inovativne rešitve in preizkušati svoje zamisli
             v praksi. Ta sposobnost razmišljanja izven ustaljenih okvirov jih pripravlja na
             uspešno soočanje z izzivi prihodnosti (Eurydice Slovenija, b. l.).
               Cilji razširjenega programa osnovne šole (Zavod Republike Slovenije za
             šolstvo, 3b) so usmerjeni v celosten razvoj učencev, spodbujanje vklju-
             čevanja ter razvijanje ključnih veščin in vrednot. Program učence spodbuja
             k razvoju višjih ravni mišljenja, čustvene inteligence, moralnih vrednot in so-
             cialnih veščin. Pomemben poudarek je namenjen zdravemu življenjskemu
             slogu, ki je osrednja komponenta vzgojno-izobraževalnega procesa. Učen-
             cem pomaga pri prepoznavanju njihovih močnih in šibkih področij ter jih
             usmerja pri razvoju poklicnih interesov. Posebna pozornost je namenjena
             vključevan ju in inkluzivnosti, saj razširjeni program zagotavlja enak dostop
             do različnih dejavnosti, ki so prilagojene potrebam učencev z učnimi teža-
             vami, s posebnimi potrebami ali z drugimi izzivi. Spodbuja vključevanje v
             aktivnosti, ki krepijo sprejemanje raznolikosti in medsebojno sodelovanje,
             kar prispeva k bolj povezani in odprti šolski skupnosti. Razvoj ključnih veščin
             in vrednot je še ena izmed pomembnih usmeritev programa. Poudarek je
             na razvoju kritičnega mišljenja, kreativnosti, socialnih kompetenc, digitalne
             pismenosti in trajnostnih navad. Učenci se učijo vzpostavljati odgovoren od-
             nos do sebe, drugih in okolja, kar vključuje skrb za trajnostni razvoj in aktiv-
             no sodelovan je v demokratičnih procesih. Pomemben vidik programa je tudi
             kakovostno preživljanje prostega časa. Učenci razvijajo navade, povezane z
             zdravim prehranjevanjem, s telesno dejavnostjo in z ustvarjalnim načrtova-
             njem prostega časa, kar dolgoročno vpliva na njihovo telesno in duševno
             zdravje. Program tako ne le podpira njihov akademski napredek, temveč jih
             celostno pripravlja na življenje in jim pomaga razvijati pomembne kompe-
             tence za prihodnost.


                                                                            15
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130