Page 125 - Meje vedenja
P. 125
Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore
odgovorno sodelovanje v pluralistični družbi. Posebna pozornost je namen-
jena razvijanju jezikovnih sposobnosti, tako v slovenskem kot v tujih jezikih.
Osnovnošolsko izobraževanje učencem omogoča pridobivanje osnovnih
komunikacijskih spretnosti, ki so potrebne za uspešno sporazumevanje in
vključevanje v lokalno ter mednarodno okolje. Poudarek na jezikovni pisme-
nosti prispeva k njihovemu intelektualnemu razvoju in širšemu razumevanju
sveta. Pomembna naloga šole je tudi vzgajanje za trajnostni razvoj. Učenci se
skozi različne vsebine in dejavnosti učijo odgovornega odnosa do sebe, svo-
jega zdravja, drugih ljudi ter naravnega okolja. Na ta način razvijajo trajnost-
ne navade, ki so ključne za ohranjanje naravnih virov in kakovosti življenja
za prihodnje generacije. Nenazadnje osnovnošolsko izobraževanje spodbu-
ja podjetnost, inovativnost in ustvarjalnost. Učenci imajo priložnost razvijati
ustvarjalno mišljenje, sprejemati inovativne rešitve in preizkušati svoje zamisli
v praksi. Ta sposobnost razmišljanja izven ustaljenih okvirov jih pripravlja na
uspešno soočanje z izzivi prihodnosti (Eurydice Slovenija, b. l.).
Cilji razširjenega programa osnovne šole (Zavod Republike Slovenije za
šolstvo, 3b) so usmerjeni v celosten razvoj učencev, spodbujanje vklju-
čevanja ter razvijanje ključnih veščin in vrednot. Program učence spodbuja
k razvoju višjih ravni mišljenja, čustvene inteligence, moralnih vrednot in so-
cialnih veščin. Pomemben poudarek je namenjen zdravemu življenjskemu
slogu, ki je osrednja komponenta vzgojno-izobraževalnega procesa. Učen-
cem pomaga pri prepoznavanju njihovih močnih in šibkih področij ter jih
usmerja pri razvoju poklicnih interesov. Posebna pozornost je namenjena
vključevan ju in inkluzivnosti, saj razširjeni program zagotavlja enak dostop
do različnih dejavnosti, ki so prilagojene potrebam učencev z učnimi teža-
vami, s posebnimi potrebami ali z drugimi izzivi. Spodbuja vključevanje v
aktivnosti, ki krepijo sprejemanje raznolikosti in medsebojno sodelovanje,
kar prispeva k bolj povezani in odprti šolski skupnosti. Razvoj ključnih veščin
in vrednot je še ena izmed pomembnih usmeritev programa. Poudarek je
na razvoju kritičnega mišljenja, kreativnosti, socialnih kompetenc, digitalne
pismenosti in trajnostnih navad. Učenci se učijo vzpostavljati odgovoren od-
nos do sebe, drugih in okolja, kar vključuje skrb za trajnostni razvoj in aktiv-
no sodelovan je v demokratičnih procesih. Pomemben vidik programa je tudi
kakovostno preživljanje prostega časa. Učenci razvijajo navade, povezane z
zdravim prehranjevanjem, s telesno dejavnostjo in z ustvarjalnim načrtova-
njem prostega časa, kar dolgoročno vpliva na njihovo telesno in duševno
zdravje. Program tako ne le podpira njihov akademski napredek, temveč jih
celostno pripravlja na življenje in jim pomaga razvijati pomembne kompe-
tence za prihodnost.
15

