Page 131 - Meje vedenja
P. 131
Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore
pomoči za učence z različnimi potrebami, vključno z otroki, ki imajo
čustvene in vedenjske motnje. Dokument predvideva:
− določanje oblike pomoči, ki se prilagodi potrebam učenca, vključno
z dodatnimi strokovnimi urami, s prilagoditvami učnega načrta in
sodelovanjem s strokovnjaki;
− podporo pri vključevanju v redni učni proces, tako da so učenci z
motnjami podprti pri učenju in razvoju, hkrati pa se ohranja njihova
vključenost v šolsko skupnost;
− dodeljevanje individualnih in skupinskih oblik pomoči (npr. dodatna
učna pomoč, psihološka podpora).
4. Zakon o duševnem zdravju (ZDZdr) (8)
ZDZdr (8, s spremembami) se osredotoča na zagotavljanje dušev-
nega zdravja in obvladovanje duševnih motenj, vključno s tistimi, ki se
pojavljajo pri otrocih in mladostnikih. Zakon predpisuje:
− dostop do strokovne pomoči za otroke, ki se soočajo s čustvenimi in
vedenjskimi motnjami, vključno z možnostjo sodelovanja s psihiatri,
psihologi in z drugimi strokovnjaki;
− podporo v okviru šole, saj je zakon usmerjen v zagotavljanje celovite
obravnave duševnega zdravja, vključno s podporo učiteljev in šol-
skih svetovalcev;
− integracijo različnih strokovnjakov (šolskih psihologov, svetovalnih
delavcev, socialnih delavcev) pri obravnavi otrok z duševnimi mot-
njami.
5. Zakon o socialnem varstvu (ZSV) (7, s spremembami)
ZSV omogoča podporo otrokom, predvsem v smislu zagotavljanja so-
cialnih storitev, ki lahko vključujejo pomoč pri vključevanju v izobraže-
valni proces in obvladovanju vedenjskih težav. Opredeljuje tudi:
− podporo družinam pri soočanju z otroki, ki imajo čustvene in ve-
denjske motnje, vključno s pomočjo pri iskanju ustreznih strokovnih
obravnav in storitev;
− dostop do socialnih storitev in podpornih programov, ki otrokom
omogočijo boljše obvladovanje vedenjskih težav.
6. Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi
težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju (ZOOMTVI) ()
ZOOMTVI je krovni zakon na področju obravnave čustvenih in vedenj-
skih težav in motenj. V prvi vrsti ureja delovanje strokovnih centrov, ki
pa izvajajo tudi javnoveljavne osnovnošolske in srednješolske izobra-
131

