Page 131 - Meje vedenja
P. 131

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

                  pomoči za učence z različnimi potrebami, vključno z otroki, ki imajo
                  čustvene in vedenjske motnje. Dokument predvideva:
                     − določanje oblike pomoči, ki se prilagodi potrebam učenca, vključno
                    z dodatnimi strokovnimi urami, s prilagoditvami učnega načrta in
                    sodelovanjem s strokovnjaki;
                     − podporo pri vključevanju v redni učni proces, tako da so učenci z
                    motnjami podprti pri učenju in razvoju, hkrati pa se ohranja njihova
                    vključenost v šolsko skupnost;
                     − dodeljevanje individualnih in skupinskih oblik pomoči (npr. dodatna
                    učna pomoč, psihološka podpora).
               4.  Zakon o duševnem zdravju (ZDZdr) (8)
                  ZDZdr (8, s spremembami) se osredotoča na zagotavljanje dušev-
                  nega zdravja in obvladovanje duševnih motenj, vključno s tistimi, ki se
                  pojavljajo pri otrocih in mladostnikih. Zakon predpisuje:
                     − dostop do strokovne pomoči za otroke, ki se soočajo s čustvenimi in
                    vedenjskimi motnjami, vključno z možnostjo sodelovanja s psihiatri,
                    psihologi in z drugimi strokovnjaki;
                     − podporo v okviru šole, saj je zakon usmerjen v zagotavljanje celovite
                    obravnave duševnega zdravja, vključno s podporo učiteljev in šol-
                    skih svetovalcev;
                     − integracijo različnih strokovnjakov (šolskih psihologov, svetovalnih
                    delavcev, socialnih delavcev) pri obravnavi otrok z duševnimi mot-
                    njami.
               5.  Zakon o socialnem varstvu (ZSV) (7, s spremembami)
                  ZSV omogoča podporo otrokom, predvsem v smislu zagotavljanja so-
                  cialnih storitev, ki lahko vključujejo pomoč pri vključevanju v izobraže-
                  valni proces in obvladovanju vedenjskih težav. Opredeljuje tudi:
                     − podporo družinam pri soočanju z otroki, ki imajo čustvene in ve-
                    denjske motnje, vključno s pomočjo pri iskanju ustreznih strokovnih
                    obravnav in storitev;
                     − dostop do socialnih storitev in podpornih programov, ki otrokom
                    omogočijo boljše obvladovanje vedenjskih težav.

               6.  Zakon o obravnavi otrok in mladostnikov s čustvenimi in vedenjskimi
                  težavami in motnjami v vzgoji in izobraževanju (ZOOMTVI) ()
                  ZOOMTVI je krovni zakon na področju obravnave čustvenih in vedenj-
                  skih težav in motenj. V prvi vrsti ureja delovanje strokovnih centrov, ki
                  pa izvajajo tudi javnoveljavne osnovnošolske in srednješolske izobra-


                                                                            131
   126   127   128   129   130   131   132   133   134   135   136