Page 129 - Meje vedenja
P. 129

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

                     − Medvrstniško učenje kot način spodbujanja sodelovanja in kritične-
                    ga razmišljanja.
               3.  Učinkovito načrtovanje dejavnosti:
                     − Temelji na analizi interesov učencev ter uporabi interdisciplinarnih
                    povezav pri pripravi in izvedbi učnih aktivnosti.
               4.  Uporaba tehnologije:
                     − Digitalna orodja za izdelavo predstavitev, sodelovalno delo na dalja-
                    vo, raziskovanje in organizacijo aktivnosti.
               5.  Vključevanje skupnosti:
                     − Sodelovanje z lokalno skupnostjo, s starši in z drugimi šolskimi de-
                    ležniki, kar obogati vsebine in učne pristope.
               Na kratko: Metode poučevanja v slovenskih osnovnih šolah temeljijo na
             spodbujanju aktivnega učenja, sodelovalnih pristopih, diferenciaciji in upora-
             bi tehnologije. Učitelji si prizadevajo ustvariti vključujoče in spodbudno učno
             okolje, ki učencem omogoča razvijanje njihovih potencialov ter pridobivanje
             znanj in veščin, potrebnih za sodobno življenje.

             Normativna urejenost osnovnih šol
             Področje osnovnih šol v Sloveniji ureja vrsta zakonov in podzakonskih aktov, ki
             zajemajo različne vidike izobraževalnega procesa, organizacije in upravljan ja
             osnovnošolskega sistema. Ključni zakon na tem področju je Zakon o osnov-
             ni šoli (ZOsn) (6, s spremembami, prvič sprejet 1996), ki določa temeljna
             pravila o organizaciji, delovanju in vsebini programa osnovnošolskega izo-
             braževanja. Pravilniki, kot sta Pravilnik o preverjanju in ocenjevanju znanja
             ter napredovanju učencev v osnovni šoli (13) ter Pravilnik o dokumentaciji
             v osnovni šoli (1), urejajo specifična področja, kot so ocenjevanje, napre-
             dovanje in vodenje dokumentacije.
               Dodatno področje urejajo še pravilniki in odredbe, ki določajo šolski ko-
             ledar, varstvo osebnih podatkov, nacionalno preverjanje znanja ter prilago-
             jene programe za učence s posebnimi potrebami. Organizacijski vidiki, kot
             so normativi, standardi in financiranje, so urejeni s pravilniki. Za specifične
             programe in posebne situacije, kot so dvojezične šole, šole z italijanskim uč-
             nim jezikom ali prilagojeni programi za otroke s posebnimi potrebami, veljajo
             dodatni pravilniki in sklepi.








                                                                            19
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134