Page 122 - Meje vedenja
P. 122

Katja Vrhunc Pfeifer

                        − Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1) (11, s
                       spremembami)
                       ZUOPP-1 omogoča določitev otrok z različnimi posebnimi potrebami,
                       vključno s tistimi, ki imajo čustvene in vedenjske motnje. Ta zakon otro-
                       kom omogoča, da se vključijo v ustrezne izobraževalne programe, kjer
                       se jim zagotovi potrebna podpora tako, da se lahko programi prilago-
                       dijo njihovim specifičnim potrebam.
                        − Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi pot-
                       rebami (ZOPOPP) (17) 
                       ZOPOPP ureja celostno zgodnjo obravnavo otrok s posebnimi potreba-
                       mi in z rizičnimi dejavniki v predšolskem obdobju. Cilj zakona je spod-
                       buditi razvoj otrok, okrepiti zmogljivosti družin in spodbujati socialno
                       vključenost.
                       Glavni cilji zakona vključujejo (ZOPOPP, 17):

                        − zgodnje prepoznavanje otrok s posebnimi potrebami,
                        − pomoč staršem pri zagotavljanju podpore otroku,
                        − individualiziran pristop k pomoči, vključujoč zdravstveno, socialno in
                       pedagoško oskrbo,
                        − podporo družinam pri skrbi za otroka in povečanje njihove samozaves-
                       ti,
                        − ozaveščanje o nujnosti celostne zgodnje obravnave.

                    Izvajalci zgodnje obravnave vključujejo centre za zgodnjo obravnavo (raz-
                  vojne ambulante), javne vrtce, socialnovarstvene zavode, centre za socialno
                  delo ter druge strokovne ustanove. Te institucije izvajajo različne storitve, kot
                  so diagnostika, svetovanje, logopedska obravnava, fizioterapija, psihosocial-
                  na pomoč in druge oblike pomoči, prilagojene potrebam otroka.
                    Multidisciplinarni tim je sestavljen iz različnih strokovnjakov, kot so zdrav-
                  niki, logopedi, terapevti in socialni delavci, ki skupaj pripravljajo individualni
                  načrt pomoči za otroke in njihove družine. Tim spremlja napredek in zagotav-
                  lja ustrezno pomoč. Pomoč pri prehodu v izobraževanje vključuje pripravo
                  načrta za prehod otroka v šolo ali drug izobraževalni zavod ter sodelovanje z
                  vsemi vpletenimi institucijami (ZOPOPP, 17).
                    Zakon tudi zagotavlja pomoč pri uveljavljanju socialnovarstvenih pravic in
                  storitev za družine, ki vključujejo otroke s posebnimi potrebami. Koordinacija
                  in nadzor izvajanja zgodnje obravnave sta podprta z medresorskim sodelo-
                  vanjem ter ustanovitvijo koordinacijskega sveta vlade za zgodnjo obravnavo.
                  Nadzor izvajajo pristojni inšpektorati.


                  1
   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126   127