Page 122 - Meje vedenja
P. 122
Katja Vrhunc Pfeifer
− Zakon o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1) (11, s
spremembami)
ZUOPP-1 omogoča določitev otrok z različnimi posebnimi potrebami,
vključno s tistimi, ki imajo čustvene in vedenjske motnje. Ta zakon otro-
kom omogoča, da se vključijo v ustrezne izobraževalne programe, kjer
se jim zagotovi potrebna podpora tako, da se lahko programi prilago-
dijo njihovim specifičnim potrebam.
− Zakon o celostni zgodnji obravnavi predšolskih otrok s posebnimi pot-
rebami (ZOPOPP) (17)
ZOPOPP ureja celostno zgodnjo obravnavo otrok s posebnimi potreba-
mi in z rizičnimi dejavniki v predšolskem obdobju. Cilj zakona je spod-
buditi razvoj otrok, okrepiti zmogljivosti družin in spodbujati socialno
vključenost.
Glavni cilji zakona vključujejo (ZOPOPP, 17):
− zgodnje prepoznavanje otrok s posebnimi potrebami,
− pomoč staršem pri zagotavljanju podpore otroku,
− individualiziran pristop k pomoči, vključujoč zdravstveno, socialno in
pedagoško oskrbo,
− podporo družinam pri skrbi za otroka in povečanje njihove samozaves-
ti,
− ozaveščanje o nujnosti celostne zgodnje obravnave.
Izvajalci zgodnje obravnave vključujejo centre za zgodnjo obravnavo (raz-
vojne ambulante), javne vrtce, socialnovarstvene zavode, centre za socialno
delo ter druge strokovne ustanove. Te institucije izvajajo različne storitve, kot
so diagnostika, svetovanje, logopedska obravnava, fizioterapija, psihosocial-
na pomoč in druge oblike pomoči, prilagojene potrebam otroka.
Multidisciplinarni tim je sestavljen iz različnih strokovnjakov, kot so zdrav-
niki, logopedi, terapevti in socialni delavci, ki skupaj pripravljajo individualni
načrt pomoči za otroke in njihove družine. Tim spremlja napredek in zagotav-
lja ustrezno pomoč. Pomoč pri prehodu v izobraževanje vključuje pripravo
načrta za prehod otroka v šolo ali drug izobraževalni zavod ter sodelovanje z
vsemi vpletenimi institucijami (ZOPOPP, 17).
Zakon tudi zagotavlja pomoč pri uveljavljanju socialnovarstvenih pravic in
storitev za družine, ki vključujejo otroke s posebnimi potrebami. Koordinacija
in nadzor izvajanja zgodnje obravnave sta podprta z medresorskim sodelo-
vanjem ter ustanovitvijo koordinacijskega sveta vlade za zgodnjo obravnavo.
Nadzor izvajajo pristojni inšpektorati.
1

