Page 121 - Meje vedenja
P. 121

Vzgojno-izobraževalne institucije: od detekcije do strokovne podpore

               Javni vrtci in zasebni vrtci s koncesijo izvajajo nacionalni kurikulum, ki ga
             prilagodijo lokalnim značilnostim v svojem letnem načrtu (ZVrt, 5). Zaseb-
             ni vrtci z drugačnimi programi pa morajo pridobiti mnenje o ustreznosti svo-
             jega programa. Poleg tega so bile maja 1999 sprejete Programske smernice:
             svetovalna služba v vrtcu, ki vključujejo osnovna načela in okvir za svetovalno
             delo v omenjeni instituciji.
               Kurikulum za vrtce spodbuja optimalen razvoj otrok brez razlikovanja glede
             na spol, socialno in kulturno poreklo, veroizpoved, narodnost ter telesno in
             duševno stanje. Otroci so aktivni soudeleženci, ki skozi igro, raziskovanje in
             izbiro dejavnosti pridobivajo znanja ter spretnosti (Strokovni svet Republike
             Slovenije za splošno izobraževanje, 1999).
               Navodila h kurikulu za vrtce v programih s prilagojenim izvajanjem in dodat-
             no strokovno pomočjo za otroke s posebnimi potrebami (Strokovni svet Repu-
             blike Slovenije za splošno izobraževanje, 3) navajajo smernice za vključe-
             vanje otrok s posebnimi potrebami v predšolske programe, s poudarkom na
             prilagoditvah, ki omogočajo razvoj v sožitju z vrstniki. Temeljna načela vklju-
             čujejo individualizacijo, inkluzijo ter interdisciplinarno sodelovanje. Strokov-
             no osebje in starši sestavljajo tim za načrtovanje ter izvajanje prilagoditev v
             kurikulumu, kar vključuje časovne, prostorske in vsebinske prilagoditve. Pri
             otrocih s čustvenimi in vedenjskimi motnjami je poudarek na podpori pri
             obvladovanju čustvenih stisk, razvijanju samokontrole ter vzpostavljanju po-
             zitivnih socialnih veščin. Strokovni delavci zagotavljajo varno in vključujoče
             okolje z dosledno strukturo ter vodenjem. Otroke spodbujajo k sodelovanju,
             razvoju socialnih veščin in samozavedanju, pri čemer vzgojitelji nadzoru-
             jejo in usmerjajo njihovo vedenje ter nudijo podporo pri prepoznavanju in
             izražan ju čustev (Čas idr., 3).
               Pri delu z otroki s posebnimi potrebami je ključno sodelovanje vzgojiteljev,
             specialnih in socialnih pedagogov ter drugih strokovnjakov, ki nudijo dodat-
             no strokovno pomoč v vrtcih, da bi zagotovili celostno podporo vsem otro-
             kom. Pri tem ne gre zanemariti še kako pomembnega sodelovanja s starši in
             z ostalimi po potrebi vključenimi organizacijami.

             Pravna podlaga za delo z otroki s čustvenimi in vedenjskimi
             težavami/motnjami v vrtcih
             V Sloveniji pravna podlaga za ureditev čustvenih in vedenjskih motenj v
             vrtcih temelji na več zakonodajnih aktih, ki zagotavljajo podporo otrokom z
             različnimi potrebami, vključno z otroki z motnjami v čustvovanju in vedenju.
             Predstavljamo zakonodajne osnove, ki se nam zdijo krovne za obravnavano
             področje:


                                                                            11
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126