Page 372 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 372
a Hofman
nem obdobju v večji meri namenjamo pozornost tvorbnim oz. produktivnim
zmožnostim.
V prvem primeru pri razvijanju govora učenci ob ogledu posnetkov eno-
govornih dejavnosti vrednotijo svoj govor oz. govor sošolca, predlagajo in
utemeljujejo možne izboljšave glede na dane kriterije.
V drugem primeru učenci razvijajo procesno pisanje s pomočjo fotogra-
fij in i-table – od osnutka do končnega čistopisa. V obeh primerih se sezna-
njajo z načeli formativnega spremljanja, in sicer samovrednotenjem, vrstni-
škim vrednotenjem in povratno informacijo.
Enogovorna dejavnost ob vidni ali besedni iztočnici na izbrano temo
Primarni cilj dejavnosti je razvijanje govora po naslednjih ciljih iz UN: Učenci
govorno sporočajo, opisujejo, predstavljajo stvari, izdelke, osebe, ideje, sta-
lišča, mnenja in perspektive ter jih podkrepijo z argumenti; načrtujejo, va-
dijo in izboljšujejo svoje govorne dejavnosti, razvijajo in uporabljajo temeljne
učne strategije.
Opisani primer je bil izveden v 6. razredu. V drugem obdobju je sicer prvo-
tnega pomena sporazumevanje, to je dialoška oblika, enogovorne dejavno-
sti so redkejše, glede na to, da gre za konec drugega vzgojno-izobraževalne-
ga obdobja, je primerna tudi enogovorna dejavnost. Učenec si je izbral temo
za enogovorno dejavnost ob vidni oz. besedni iztočnici, in sicer je opisal svoj
domači kraj. Naslov predstavitve, ki ustreza sklopu iz UN Moje okolje, je bil My
town, tj. ulica, vas, mesto, prebivalci, dejavnosti/storitve, živali, rastline, na-
ravni pojavi. Ob pomoči vprašanj oz. iztočnic je deloma v šoli, deloma doma
pripravil predstavitev s PowerPointovimi prosojnicami: Ilirska Bistrica – My
town, Location in Slovenia, We have got schools, churches . . . , Water system.
Pri tem delu dejavnosti je uresničeval naslednje cilje, povezane z rabo IKT: v
okviru Zmožnosti za pridobivanje novih znanj – učenje učenja je nadgrajeval
svoje izkušnje v učnem procesu in razvijal učne strategije, predvsem strate-
gije za delo s sodobnimi tehnologijami, viri, podatki in gradivi. Uporabljal je
internet, pri čemer je iskal spletne strani z ustrezno vsebino. Ob tem se je na-
vajal na kritično presojanje virov.
Hkrati je razvijal digitalno pismenost, torej pridobival gradivo o različnih
temah, obravnavanih pri pouku, spoznaval in uporabljal elektronske in sple-
tne slovarje, pridobival podatke s spleta (spletne strani) in uporabljal brskal-
nike ter iskalnike v angleščini. Predstavljal je svoj izdelek (grafično, slikovno,
pisno, zvočno). Izdelal je predstavitev v PowerPointu – kot slikovno in bese-
dno podporo za svoj govorni nastop. Pomagal si je tako s slovenskimi kot tu-
jimi spletnimi stranmi, npr. podatke o občini je našel na spletni strani občine
372
nem obdobju v večji meri namenjamo pozornost tvorbnim oz. produktivnim
zmožnostim.
V prvem primeru pri razvijanju govora učenci ob ogledu posnetkov eno-
govornih dejavnosti vrednotijo svoj govor oz. govor sošolca, predlagajo in
utemeljujejo možne izboljšave glede na dane kriterije.
V drugem primeru učenci razvijajo procesno pisanje s pomočjo fotogra-
fij in i-table – od osnutka do končnega čistopisa. V obeh primerih se sezna-
njajo z načeli formativnega spremljanja, in sicer samovrednotenjem, vrstni-
škim vrednotenjem in povratno informacijo.
Enogovorna dejavnost ob vidni ali besedni iztočnici na izbrano temo
Primarni cilj dejavnosti je razvijanje govora po naslednjih ciljih iz UN: Učenci
govorno sporočajo, opisujejo, predstavljajo stvari, izdelke, osebe, ideje, sta-
lišča, mnenja in perspektive ter jih podkrepijo z argumenti; načrtujejo, va-
dijo in izboljšujejo svoje govorne dejavnosti, razvijajo in uporabljajo temeljne
učne strategije.
Opisani primer je bil izveden v 6. razredu. V drugem obdobju je sicer prvo-
tnega pomena sporazumevanje, to je dialoška oblika, enogovorne dejavno-
sti so redkejše, glede na to, da gre za konec drugega vzgojno-izobraževalne-
ga obdobja, je primerna tudi enogovorna dejavnost. Učenec si je izbral temo
za enogovorno dejavnost ob vidni oz. besedni iztočnici, in sicer je opisal svoj
domači kraj. Naslov predstavitve, ki ustreza sklopu iz UN Moje okolje, je bil My
town, tj. ulica, vas, mesto, prebivalci, dejavnosti/storitve, živali, rastline, na-
ravni pojavi. Ob pomoči vprašanj oz. iztočnic je deloma v šoli, deloma doma
pripravil predstavitev s PowerPointovimi prosojnicami: Ilirska Bistrica – My
town, Location in Slovenia, We have got schools, churches . . . , Water system.
Pri tem delu dejavnosti je uresničeval naslednje cilje, povezane z rabo IKT: v
okviru Zmožnosti za pridobivanje novih znanj – učenje učenja je nadgrajeval
svoje izkušnje v učnem procesu in razvijal učne strategije, predvsem strate-
gije za delo s sodobnimi tehnologijami, viri, podatki in gradivi. Uporabljal je
internet, pri čemer je iskal spletne strani z ustrezno vsebino. Ob tem se je na-
vajal na kritično presojanje virov.
Hkrati je razvijal digitalno pismenost, torej pridobival gradivo o različnih
temah, obravnavanih pri pouku, spoznaval in uporabljal elektronske in sple-
tne slovarje, pridobival podatke s spleta (spletne strani) in uporabljal brskal-
nike ter iskalnike v angleščini. Predstavljal je svoj izdelek (grafično, slikovno,
pisno, zvočno). Izdelal je predstavitev v PowerPointu – kot slikovno in bese-
dno podporo za svoj govorni nastop. Pomagal si je tako s slovenskimi kot tu-
jimi spletnimi stranmi, npr. podatke o občini je našel na spletni strani občine
372