Page 375 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 375
Razvijanje produktivnih zmožnosti pri angleščini s pomočjo IKT

dnotenja. Sam opazi in prepozna svoje napake, na katere med govorom ni
bil pozoren.

Posameznik lahko izboljša in ponovi svoj nastop, da je pripravljen za ob-
javo, npr. v spletni učilnici. Svoj uvid in pridobljeno povratno informacijo s
strani učitelja in sošolcev pa uporabi pri podobnih dejavnostih v prihodno-
sti.

Slabost izbrane dejavnosti je, da zahteva veliko časa, posebej če je v ra-
zredu veliko število učencev, zato vsak učenec enkrat letno tovrstno dejav-
nost pripravi samostojno, enkrat pa pripravijo podobno dejavnost v skupini.
Teme izhajajo iz učnega načrta, učenci izbirajo med naborom tem: About me,
My family, My school, Free time, My town, People.

Za šestošolce je izjemno zahtevno kritično presojanje virov, pri tem potre-
bujejo pomoč učitelja. Kot vodilo pri presojanju uporabljamo nasvete sple-
tnega portala safe.si o zanesljivosti spletnih virov.³

Posebno pozornost namenjamo tudi dostopnosti in znanju IKT. Večina
učencev ima dostop do računalnika in interneta tudi doma. Izven pouka
lahko učenci v šoli uporabljajo računalnik in internet tudi v podaljšanem bi-
vanju oz. varstvu vozačev, v knjižnici in tudi na hodniku, pri čemer jim lahko
pomagajo učitelji ali knjižničarji. Težave bolj kot v dostopnosti IKT vidim
predvsem pri obvladovanju programske oz. strojne opreme. Nekateri šesto-
šolci še niso vešči samostojne rabe programske opreme, npr. PowerPointa
ali drugih enot, npr. USB-ključka. Na šoli poteka poučevanje neobveznega
izbirnega predmeta Računalništvo, v katerega pa niso vključeni vsi učenci,
zato učitelj računalništva v okviru razrednih urah izvede spoznavanje in rabo
programa PowerPoint ali podobnih programov.

Opisana možnost enogovorne dejavnosti ob vidni ali besedni iztočnici
na izbrano temo je sicer primerna za konec drugega oz. za tretje vzgojno-
izobraževalno obdobje. Preprostejši način za izvajanje dejavnosti je snema-
nje avdioposnetka, ki ga lahko predvajamo kar na mobilnem telefonu. Enak
način izvajanja uporabljamo tudi pri razvijanju glasnega branja oz. katerekoli
dvogovorne dejavnosti.

Opisani primer bi lahko izvedli tudi kot primer povezave (UN – Primeri
povezav) za razvijanje knjižnično-informacijsko znanja (npr. iskanje virov in
gradiv, uporaba katalogov, tudi elektronskih, uporaba virov, npr. priročnikov,
tudi slovarjev, primerjanje slovenskih virov s tujimi). Glede na tematiko same
predstavitve pa bi se lahko povezali tudi z drugimi predmeti; za predstavitev
My town z geografijo, za predstavitev glasbene skupine z glasbo ipd.

³ Glej https://safe.si/napotek/zanesljivost-spletnih-virov.

375
   370   371   372   373   374   375   376   377   378   379   380