Page 377 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 377
Razvijanje produktivnih zmožnosti pri angleščini s pomočjo IKT
naprej. Kriterije so za rabo pri učencih ustrezno poenostavljeni, da jih razu-
mejo in zmorejo uporabiti.
– Vsebina: Besedilo ustreza/ne ustreza nalogi. Učenec je pisal o vseh iz-
točnicah oz. odgovoril na vsa vprašanja. Manjka pisanje o tej temi ali o
pri tej temi bi lahko dodal še . . .
– Besedišče: Besedišče je bogato/ni bogato, raznoliko/ponavljajoče. Be-
sede so zapisane narobe/prav. Zamenjaj naslednje besede ali prav za-
piši. Dodal bi lahko . . .
– Slovnica: Besedilo vsebuje pravilno rabljene različne jezikovne struk-
ture (slovnični časi, modalni glagoli, trpnik, stopnjevanje, if-stavki . . .),
strukture so napačno rabljene/se ponavljajo. Ustrezno popravi na-
pačno rabljene strukture.
– Koherenca: Misli so jasno izražene in si sledijo v logičnem sosledju. Be-
sedilo ima/nima uvoda, jedra, zaključka – oblikuj jih. Besedilo je čle-
njeno na odstavke, ločila so pravilno rabljena. Ustrezno členi oz. po-
pravi.
Pri osnutku večjo pozornost namenjamo vsebini, kaj vse bo torej vključeno
v besedilo, pri prvem besedilu smo pozorni tako na vsebino kot na obliko. Po
vrednotenju nastane čistopis, končno besedilo.
V skladu s cilji UN mora učitelj v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju
nadaljevati s spodbujanjem procesnega pisanja in v ta namen ustrezno spre-
mljati napredek učencev ter jim dati učinkovito povratno informacijo, ki naj
bo podprta s predlogi za izboljšanje. Prav tako učitelj učence pri pouku sis-
tematično vodi skozi postopke tvorjenja pisnega besedila (dejavnosti pred
pisanjem, pisanje osnutkov, kakovostna povratna informacija – lahko tudi sa-
movrednotenje, vrstniško vrednotenje in urejanje osnutkov). Pri pisnih izdel-
kih naj imajo učenci priložnost, da sami pregledajo, ovrednotijo in izboljšajo
svoje zapise in besedila, česar jih je treba ravno tako naučiti. Z dejavnostjo, ki
traja več šolskih ur, poskušamo uresničevati omenjene cilje.
Prednosti interaktivne table so interaktivnost in učinkovitost, fleksibilnost
in raznovrstnost (za vse starostne skupine učencev in raznolike dejavnosti,
vsebine), multimedijske predstavitve, razvijanje IKT-spretnosti, motivacije za
učenje in poučevanje ter podpore učiteljevemu načrtovanju, razvoju gradiv
in refleksiji (Bačnik 2008). V opisani dejavnosti se prednost rabe interaktivne
table kaže predvsem v motivaciji za učenje, učinkovitosti in refleksiji. Učenci
so bolj motivirani za branje člankov sošolcev na i-tabli kot na papirju. »Da je
interaktivna tabla velika motivacija tako za učitelje kot za učence, navajajo
377
naprej. Kriterije so za rabo pri učencih ustrezno poenostavljeni, da jih razu-
mejo in zmorejo uporabiti.
– Vsebina: Besedilo ustreza/ne ustreza nalogi. Učenec je pisal o vseh iz-
točnicah oz. odgovoril na vsa vprašanja. Manjka pisanje o tej temi ali o
pri tej temi bi lahko dodal še . . .
– Besedišče: Besedišče je bogato/ni bogato, raznoliko/ponavljajoče. Be-
sede so zapisane narobe/prav. Zamenjaj naslednje besede ali prav za-
piši. Dodal bi lahko . . .
– Slovnica: Besedilo vsebuje pravilno rabljene različne jezikovne struk-
ture (slovnični časi, modalni glagoli, trpnik, stopnjevanje, if-stavki . . .),
strukture so napačno rabljene/se ponavljajo. Ustrezno popravi na-
pačno rabljene strukture.
– Koherenca: Misli so jasno izražene in si sledijo v logičnem sosledju. Be-
sedilo ima/nima uvoda, jedra, zaključka – oblikuj jih. Besedilo je čle-
njeno na odstavke, ločila so pravilno rabljena. Ustrezno členi oz. po-
pravi.
Pri osnutku večjo pozornost namenjamo vsebini, kaj vse bo torej vključeno
v besedilo, pri prvem besedilu smo pozorni tako na vsebino kot na obliko. Po
vrednotenju nastane čistopis, končno besedilo.
V skladu s cilji UN mora učitelj v tretjem vzgojno-izobraževalnem obdobju
nadaljevati s spodbujanjem procesnega pisanja in v ta namen ustrezno spre-
mljati napredek učencev ter jim dati učinkovito povratno informacijo, ki naj
bo podprta s predlogi za izboljšanje. Prav tako učitelj učence pri pouku sis-
tematično vodi skozi postopke tvorjenja pisnega besedila (dejavnosti pred
pisanjem, pisanje osnutkov, kakovostna povratna informacija – lahko tudi sa-
movrednotenje, vrstniško vrednotenje in urejanje osnutkov). Pri pisnih izdel-
kih naj imajo učenci priložnost, da sami pregledajo, ovrednotijo in izboljšajo
svoje zapise in besedila, česar jih je treba ravno tako naučiti. Z dejavnostjo, ki
traja več šolskih ur, poskušamo uresničevati omenjene cilje.
Prednosti interaktivne table so interaktivnost in učinkovitost, fleksibilnost
in raznovrstnost (za vse starostne skupine učencev in raznolike dejavnosti,
vsebine), multimedijske predstavitve, razvijanje IKT-spretnosti, motivacije za
učenje in poučevanje ter podpore učiteljevemu načrtovanju, razvoju gradiv
in refleksiji (Bačnik 2008). V opisani dejavnosti se prednost rabe interaktivne
table kaže predvsem v motivaciji za učenje, učinkovitosti in refleksiji. Učenci
so bolj motivirani za branje člankov sošolcev na i-tabli kot na papirju. »Da je
interaktivna tabla velika motivacija tako za učitelje kot za učence, navajajo
377