Page 373 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 373
Razvijanje produktivnih zmožnosti pri angleščini s pomočjo IKT

Ilirska Bistrica, vir za zemljevid je bila spletna stran najdi.si. Uporabljal je sple-
tne slovarje (PONS) in druga prosto dostopna orodja (npr. za pomoč pri izgo-
vorjavi je uporabil spletno stran www.howjsay.com). Nujno je bilo tudi raz-
vijanje tehničnega znanja – shranjevanje in izmenjava podatkov (UN), delo s
slikami ipd.

Med govorom ob predstavitvi v PowerPointu je bil posnet z mobilnim te-
lefonom, posnetek v formatu wav je bil poslan preko e-pošte. Na i-tabli, po-
vezani z LCD-projektorjem, ob uporabi zvočnikov, si ga je lahko ogledal tudi
govornik sam. Ob opazovanju lastnega nastopa je prepoznaval prvine go-
vora, svoje napake in predlagal izboljšanje. Dejavnost so tako v živo kot na
posnetku spremljali tudi sošolci, ki so mu podali povratno informacijo – med-
vrstniško vrednotenje.

Odzivi učencev so ob ogledu njihovih govorov vedno zelo čustveni. Ne-
kateri učenci se počutijo nelagodno, drugi uživajo, če se vidijo na i-tabli. Ob
začetnem čustvenem odzivu so sicer zmožni vrednotenja v skladu s kriteriji,
vendar se tega učijo postopoma. Za učence 6. razreda so kriteriji prilagojeni
njihovi starosti in zmožnosti, zato manj kompleksni kot za učence višjih razre-
dov. Oblikovali smo jih v diskusiji pred začetkom dejavnosti. Ker je primarni
cilj dejavnosti razvijanje govora, učence opozorim, da naj bodo pozorni pred-
vsem na govor.

Kriterije smo povzeli v naslednja vprašanja:

– Govor: Je bil govor razumljiv, tekoč? Ste opazili kakšne napake?
– Vsebina: So bile zajete vse potrebne informacije? Je učenec sledil da-

nim vprašanjem ali iztočnicam? Je imela predstavitev uvod, jedro, za-
ključek?
– Predstavitev: So bili primeri, ilustracije, sheme predstavitve v PowerPo-
intu primerni?

V pomoč ob vrstniškem vrednotenju sta nam bili tudi preglednici 1 in 2,
povzeti po Holcar Brunauer idr. 2016, ki smo ju ustrezno prilagodili angleščini.

Na podlagi kriterijev vrstniki oblikujejo svoje mnenje, ki učencu služi kot
povratna informacija. Povratno informacijo smo oblikovali s pomočjo nedo-
končanih stavkov. Najbolj mi je bilo všeč . . . , Ni mi bilo všeč . . . , Vprašal bi
te . . . , Predlagal bi ti . . . oz. v ang. My favourite part . . . , I didn’t like . . . , My
question is . . . , You can . . .

V skladu z UN se v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju pri spreje-
manju besedil (poslušanje in branje) lahko odzivajo tudi v materinščini, kljub
temu pa se mnogi učenci vsaj deloma izrazijo v angleščini.

373
   368   369   370   371   372   373   374   375   376   377   378