Page 374 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 374
a Hofman
Preglednica 1 Vrstniško vrednotenje govorne predstavitve
Vprašanja Da Ne Komentarji
Kako se to vidi?
Ali je bistvo predstavitve razumljivo/jasno? Primer
Ali je namen predstavitve obrazložen in jasen?
Ali podrobnosti, dokazi, primeri, ilustracije in argu- Kako?
menti podpirajo glavno misel?
Ali predstavitev vsebuje uvod, jedro in zaključek? So
prehodi med njimi jasni in smiselni?
Ali predstavitev vsebuje avtorjevo osebno stališče?
Ali predstavitev omogoča sodelovanje sošolcev?
Bi dodali nov kriterij uspešnosti?
Opombe Povzeto po Holcar Brunauer idr. 2016.
Preglednica 2 Nedokončani stavki kot orodje za vrstniško vrednotenje sošolčeve
predstavitve
[ime] pri tvoji predstavitvi bi posebej pohvalil/-a . . .
Pogrešal/-a sem . . .
Zelo mi je bilo všeč tudi . . .
Morda bi lahko . . .
Opombe Povzeto po Holcar Brunauer idr. 2016.
V konkretnem primeru je učenec svoj nastop vrednotil: »Na začetku sem bil
zmeden, power point mi ni deloval, potem mi je šlo bolje. Govoril sem brez
napak, tekoče, lahko bi govoril razločneje. Mislim, da je bila vsebina dobra.
Naredil sem nekaj slovničnih napak, npr. rekel sem is namesto are. Naslednjič
moram paziti na to.«
Vrstniško vrednotenje je potekalo ustno. Sošolci so po ogledu posnetka
dejavnosti izražali in utemeljevali svoje mnenje o predstavitvi. Če pa želim, da
predstavitev vrednotijo vsi, svojo povratno informacijo zapišejo s pomočjo
prej omenjenih nedokončanih stavkov.
Enogovorna predstavitev je po svoji naravi hitra in minljiva. Učenec, ki na-
stopa, ima večkrat tremo in si želi, da bi dejavnost čimprej minila. Če govor
snemamo, sicer tvegamo, da bodo imeli učenci še več treme kot običajno,
vendar pa lahko dejavnost trajneje shranimo. Izvedba tovrstne dejavnosti
brez IKT sploh ne bi bila možna. Posnetek govora (oz. predstavitve) postane
dokaz za učenje. Ob spremljanju posnetka ima učenec možnost samovre-
374
Preglednica 1 Vrstniško vrednotenje govorne predstavitve
Vprašanja Da Ne Komentarji
Kako se to vidi?
Ali je bistvo predstavitve razumljivo/jasno? Primer
Ali je namen predstavitve obrazložen in jasen?
Ali podrobnosti, dokazi, primeri, ilustracije in argu- Kako?
menti podpirajo glavno misel?
Ali predstavitev vsebuje uvod, jedro in zaključek? So
prehodi med njimi jasni in smiselni?
Ali predstavitev vsebuje avtorjevo osebno stališče?
Ali predstavitev omogoča sodelovanje sošolcev?
Bi dodali nov kriterij uspešnosti?
Opombe Povzeto po Holcar Brunauer idr. 2016.
Preglednica 2 Nedokončani stavki kot orodje za vrstniško vrednotenje sošolčeve
predstavitve
[ime] pri tvoji predstavitvi bi posebej pohvalil/-a . . .
Pogrešal/-a sem . . .
Zelo mi je bilo všeč tudi . . .
Morda bi lahko . . .
Opombe Povzeto po Holcar Brunauer idr. 2016.
V konkretnem primeru je učenec svoj nastop vrednotil: »Na začetku sem bil
zmeden, power point mi ni deloval, potem mi je šlo bolje. Govoril sem brez
napak, tekoče, lahko bi govoril razločneje. Mislim, da je bila vsebina dobra.
Naredil sem nekaj slovničnih napak, npr. rekel sem is namesto are. Naslednjič
moram paziti na to.«
Vrstniško vrednotenje je potekalo ustno. Sošolci so po ogledu posnetka
dejavnosti izražali in utemeljevali svoje mnenje o predstavitvi. Če pa želim, da
predstavitev vrednotijo vsi, svojo povratno informacijo zapišejo s pomočjo
prej omenjenih nedokončanih stavkov.
Enogovorna predstavitev je po svoji naravi hitra in minljiva. Učenec, ki na-
stopa, ima večkrat tremo in si želi, da bi dejavnost čimprej minila. Če govor
snemamo, sicer tvegamo, da bodo imeli učenci še več treme kot običajno,
vendar pa lahko dejavnost trajneje shranimo. Izvedba tovrstne dejavnosti
brez IKT sploh ne bi bila možna. Posnetek govora (oz. predstavitve) postane
dokaz za učenje. Ob spremljanju posnetka ima učenec možnost samovre-
374