Page 367 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 367
Razvijanje produktivnih zmožnosti
pri angleščini s pomočjo IKT
Anja Hofman
Osnovna šola Antona Žnideršiča, Ilirska Bistrica
hofman.anja@gmail.com
IKT ponuja mnogo možnosti za učenje in poučevanje, vendar mora biti upo-
rabljena smiselno za dosego ciljev predmeta. Učenci so ob rabi IKT bolj mo-
tivirani za delo in prevzemajo soodgovornost za svoje učenje in znanje. Pred-
stavljena sta primera dobre prakse rabe IKT pri razvijanju tvorbnih zmožnosti,
tj. govora in pisanja v angleščini. Pri obeh dejavnostih učenci razvijajo tudi di-
gitalno pismenost, zmožnost samovrednotenja in vrstniškega vrednotenja. V
prvem primeru si učenec ogleda posnetek svojega govora, ga vrednoti na pod-
lagi kriterijev, prepoznava svoje napake in ima možnost, da jih popravi. V dru-
gem primeru ob fotografiji besedila učenca na i-tabli vrednotijo njegovi sošolci
in popravljajo posamezne faze v procesnem pisanju – osnutek, prvo besedilo.
Po vrstniškem vrednotenju učenec pripravi čistopis.
Ključne besede: angleščina, IKT, govor, pisanje, samovrednotenje
Uvod
V množici možnosti, ki jih učitelju dandanes ponuja moderna tehnologija, je
pomembno izbirati tiste načine rabe informacijsko-komunikacijske tehnolo-
gije (IKT), ki pomenijo podporo učenju. V prispevku predstavljena primera
dobre prakse uporabe IKT, ki neposredno podpirata cilje učnega načrta (Mi-
nistrstvo za šolstvo in šport 2011) za angleščino v osnovni šoli. Opisane so
uporaba posnetkov oz. fotografij in i-table pri razvijanju tvorbnih oz. produk-
tivnih zmožnosti, to je govora in pisanja, v tujem jeziku.
Konkretna opisana primera sta namenjena 6. oz. 9. razredu. Pri razvijanju
govora učenci ob ogledu posnetkov enogovornih dejavnosti vrednotijo svoj
govor oz. govor sošolca, predlagajo in utemeljujejo možne izboljšave glede
na dane kriterije. Učenci razvijajo procesno pisanje s pomočjo fotografij na
i-tabli – od osnutka do končnega čistopisa. V obeh primerih se seznanjajo z
načeli formativnega spremljanja, in sicer samovrednotenjem, vrstniškim vre-
dnotenjem in dajanjem povratne informacije.
V prvem delu prispevka sta kratko razložena pomen in raba IKT s poudar-
kom na rabi pri pouku angleščine ter značilnosti nekaterih elementov for-
mativnega spremljanja: samovrednotenja, vrstniškega vrednotenja in povra-
tne informacije. V drugem delu prispevka sta opisana primera rabe IKT, njuna
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.367-380
pri angleščini s pomočjo IKT
Anja Hofman
Osnovna šola Antona Žnideršiča, Ilirska Bistrica
hofman.anja@gmail.com
IKT ponuja mnogo možnosti za učenje in poučevanje, vendar mora biti upo-
rabljena smiselno za dosego ciljev predmeta. Učenci so ob rabi IKT bolj mo-
tivirani za delo in prevzemajo soodgovornost za svoje učenje in znanje. Pred-
stavljena sta primera dobre prakse rabe IKT pri razvijanju tvorbnih zmožnosti,
tj. govora in pisanja v angleščini. Pri obeh dejavnostih učenci razvijajo tudi di-
gitalno pismenost, zmožnost samovrednotenja in vrstniškega vrednotenja. V
prvem primeru si učenec ogleda posnetek svojega govora, ga vrednoti na pod-
lagi kriterijev, prepoznava svoje napake in ima možnost, da jih popravi. V dru-
gem primeru ob fotografiji besedila učenca na i-tabli vrednotijo njegovi sošolci
in popravljajo posamezne faze v procesnem pisanju – osnutek, prvo besedilo.
Po vrstniškem vrednotenju učenec pripravi čistopis.
Ključne besede: angleščina, IKT, govor, pisanje, samovrednotenje
Uvod
V množici možnosti, ki jih učitelju dandanes ponuja moderna tehnologija, je
pomembno izbirati tiste načine rabe informacijsko-komunikacijske tehnolo-
gije (IKT), ki pomenijo podporo učenju. V prispevku predstavljena primera
dobre prakse uporabe IKT, ki neposredno podpirata cilje učnega načrta (Mi-
nistrstvo za šolstvo in šport 2011) za angleščino v osnovni šoli. Opisane so
uporaba posnetkov oz. fotografij in i-table pri razvijanju tvorbnih oz. produk-
tivnih zmožnosti, to je govora in pisanja, v tujem jeziku.
Konkretna opisana primera sta namenjena 6. oz. 9. razredu. Pri razvijanju
govora učenci ob ogledu posnetkov enogovornih dejavnosti vrednotijo svoj
govor oz. govor sošolca, predlagajo in utemeljujejo možne izboljšave glede
na dane kriterije. Učenci razvijajo procesno pisanje s pomočjo fotografij na
i-tabli – od osnutka do končnega čistopisa. V obeh primerih se seznanjajo z
načeli formativnega spremljanja, in sicer samovrednotenjem, vrstniškim vre-
dnotenjem in dajanjem povratne informacije.
V prvem delu prispevka sta kratko razložena pomen in raba IKT s poudar-
kom na rabi pri pouku angleščine ter značilnosti nekaterih elementov for-
mativnega spremljanja: samovrednotenja, vrstniškega vrednotenja in povra-
tne informacije. V drugem delu prispevka sta opisana primera rabe IKT, njuna
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.367-380