Page 296 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 296
ra Tavčar Kristan in Vanja Riccarda Kiswarday
Preglednica 3 Rezultat opazovanja stopnje izraženosti motivacije, pripravljenosti za delo in
vztrajnosti pri delu s pripomočkom
Opazovani dejavnik Število otrok, ki so pokazali določeno stopnjo izraženosti
Nizka Srednja Visoka
Motivacija 0 1 9
Pripravljenost 0 0 10
Vztrajnost 0 2 8
jo je s prstom vodil po izbrani liniji in jo na koncu pojedel, ter piškot v obliki
medvedka. Dala sem mu navodilo, naj medvedka stisne v pest, s palcem pa
sledi liniji na drugo stran. Ker mu medvedek ni padel v »reko«, ga je lahko
pojedel. Na koncu sem eno vdolbeno linijo zapolnila s koruznim zdrobom, ki
ga je očistil tako, da je s čopičem sledil vdolbeni liniji.
Učenka brez evidentiranih posebnih potreb
Deklica je pripomoček preizkusila ob prisotnosti svojih sošolcev in razredni-
čarke. Ne le ona, temveč tudi vsi ostali so z zanimanjem opazovali dejavnosti
na tabli. Učenka je z veseljem sledila črtam s prsti, čopičem, svinčnikom, kro-
glico ter plastično palico. Ob vključitvi naprave se je dejavnosti še bolj razve-
selila. Poleg tega so vsi z zanimanjem pričakovali, kaj se bo zgodilo na koncu.
Spraševali so se, ali bo lučka zasvetila in kakšne barve bo. Z zanimanjem so
prisluhnili tudi zvoku. Učenka je vsako dodeljeno nalogo opravila vestno, na-
tančno in pravilno. Nato so pripomoček želeli preizkusiti tudi vsi ostali učenci.
Analiza rezultatov glede na opazovalne kriterije
V preglednici 3 predstavljamo stopnjo motiviranosti, pripravljenosti za delo
s pripomočkom in vztrajnost, ki smo jih glede na zadane kriterije beležili pri
opazovanih otrocih. Motivacija je ena izmed pomembnih značilnosti poteka
učne ure. Učitelji motivacijo pri otroku spodbudijo na različne načine. Otroke
lahko pritegne že sam pripomoček oz. način izvajanja vaj v osrednjem delu
ure. Izredno visoko splošno motivacijo otrok pri delu s pripomočkom pripi-
sujemo estetsko lepo oblikovanemu in za otroke privlačnemu didaktičnemu
pripomočku v obliki šolske mize.
Z začetno motivacijo je nedvomno povezana tudi pripravljenost na delo s
pripomočkom, ki je bila pri vseh otrocih zelo visoka. Nihče se ni upiral pre-
izkušanju pripomočka. Še več, z navdušenjem so sprejeli povabilo in komaj
čakali, da se seznanijo z »mizo«. Dosledno so upoštevali navodila ter pri izva-
janju vaj uporabljali ponujene dodatke. Prav tako tudi ta rezultat dojemamo
kot potrdilo, da je bil pripomoček zanimiv in privlačen za učence.
296
Preglednica 3 Rezultat opazovanja stopnje izraženosti motivacije, pripravljenosti za delo in
vztrajnosti pri delu s pripomočkom
Opazovani dejavnik Število otrok, ki so pokazali določeno stopnjo izraženosti
Nizka Srednja Visoka
Motivacija 0 1 9
Pripravljenost 0 0 10
Vztrajnost 0 2 8
jo je s prstom vodil po izbrani liniji in jo na koncu pojedel, ter piškot v obliki
medvedka. Dala sem mu navodilo, naj medvedka stisne v pest, s palcem pa
sledi liniji na drugo stran. Ker mu medvedek ni padel v »reko«, ga je lahko
pojedel. Na koncu sem eno vdolbeno linijo zapolnila s koruznim zdrobom, ki
ga je očistil tako, da je s čopičem sledil vdolbeni liniji.
Učenka brez evidentiranih posebnih potreb
Deklica je pripomoček preizkusila ob prisotnosti svojih sošolcev in razredni-
čarke. Ne le ona, temveč tudi vsi ostali so z zanimanjem opazovali dejavnosti
na tabli. Učenka je z veseljem sledila črtam s prsti, čopičem, svinčnikom, kro-
glico ter plastično palico. Ob vključitvi naprave se je dejavnosti še bolj razve-
selila. Poleg tega so vsi z zanimanjem pričakovali, kaj se bo zgodilo na koncu.
Spraševali so se, ali bo lučka zasvetila in kakšne barve bo. Z zanimanjem so
prisluhnili tudi zvoku. Učenka je vsako dodeljeno nalogo opravila vestno, na-
tančno in pravilno. Nato so pripomoček želeli preizkusiti tudi vsi ostali učenci.
Analiza rezultatov glede na opazovalne kriterije
V preglednici 3 predstavljamo stopnjo motiviranosti, pripravljenosti za delo
s pripomočkom in vztrajnost, ki smo jih glede na zadane kriterije beležili pri
opazovanih otrocih. Motivacija je ena izmed pomembnih značilnosti poteka
učne ure. Učitelji motivacijo pri otroku spodbudijo na različne načine. Otroke
lahko pritegne že sam pripomoček oz. način izvajanja vaj v osrednjem delu
ure. Izredno visoko splošno motivacijo otrok pri delu s pripomočkom pripi-
sujemo estetsko lepo oblikovanemu in za otroke privlačnemu didaktičnemu
pripomočku v obliki šolske mize.
Z začetno motivacijo je nedvomno povezana tudi pripravljenost na delo s
pripomočkom, ki je bila pri vseh otrocih zelo visoka. Nihče se ni upiral pre-
izkušanju pripomočka. Še več, z navdušenjem so sprejeli povabilo in komaj
čakali, da se seznanijo z »mizo«. Dosledno so upoštevali navodila ter pri izva-
janju vaj uporabljali ponujene dodatke. Prav tako tudi ta rezultat dojemamo
kot potrdilo, da je bil pripomoček zanimiv in privlačen za učence.
296