Page 295 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 295
Multisenzorni učni pripomoček za urjenje grafomotoričnih spretnosti v inkluzivnem razredu

Slika 4 Obojeročno sledenje linijam s prstoma

Učenec s čustveno in vedenjsko motnjo
Otroka sem peljala v kabinet. Miza še ni bila nameščena, zato sva jo name-
stila skupaj. Z velikim pričakovanjem je sledil mojim kretnjam rok, medtem
ko sem pripravljala pripomoček. Komaj je čakal, da ga bo preizkusil. Takoj je
začel samostojno izvajati vaje na ploskvi. Navodil ni potreboval. Med opra-
vljanjem dejavnosti sem mu ponudila še dodatke, s pomočjo katerih je uril
grafomotorične spretnosti. Zelo mu je bilo všeč vodenje kroglice po linijah.
Bilo mu je všeč, da se je lahko med opravljanjem vaj premikal okrog mize ter
vaje opravljal iz več različnih smeri.
Učenec s primanjkljaji na posameznih področjih učenja (z disleksijo)
Vstopila sem v prostor, kjer je učiteljica učencu nudila DSP. Učenec je uril
ročne spretnosti s plastelinom. Opozorjena sem bila, da obstaja velika ver-
jetnost, da ne bo hotel sodelovati, saj je pri njem zelo težko spodbuditi zani-
manje za vsakršno šolsko dejavnost, še posebej, če je povezana s pisanjem
oz. branjem. Ko sem prinesla mizo, je z zanimanjem vstal ter se ji približal. Vi-
deti je bilo, da ga zelo zanima. Ne da bi počakal na moja navodila, je začel sa-
mostojno raziskovati tablo in pričel s prstom slediti zastavljenim linijam. To je
naredil večkrat. Ni ga bilo treba spodbujati z ničimer, saj je vedno znova pričel
slediti naslednji liniji na tabli. Nato sem tablo še prižgala ter tako vključila še
svetlobne in zvočne učinke, kar je pri njem vzbudilo še dodatno motivacijo.
Ponudila sem mu svinčnik in figurico ter mu dejala, da mora figurico na svinč-
niku varno pripeljati na drugo stran table. Nato še jedilno (zlato) kroglico, ki

295
   290   291   292   293   294   295   296   297   298   299   300